Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. super71

    super71 3rd gear

    Mistä löytyisi 350 econolineen keulaa alaslaskeva olka-akseli sarja.Auto on -96 vm?
     
  2. hc#1

    hc#1 1st gear

    dodiin hoppa on pihassa ja korkea kun perkele!!
    auto siis f250 super duty-01-
    10"super lift ja 38 14,5/16 kumeilla.
    on muuten helvetin helppo huoltaa kun auton alla voi istua :D

    joku viisas vois kertoa mitkä perät tossa on ja onko lukkoja
    perien koodit taka: s 406 h
    3 105 ia03

    ja etu: 3,73 1c3 4 ja
    dana lukee ainakin etusessa mutta mikä?
    ja tosta 3,73 vois päätellä et se lienee välitys..
     
  3. rammi

    rammi 3rd gear

    Kähee korotus autossas, pistähän kuva 8)
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  5. hc#1

    hc#1 1st gear

    kiitokset powerstrokelle!!
    lukko ois ollu lystiä,ja välityskin sais olla 4päälle noilla kumeilla..
    saakos mittaria kalibroitua jollain konstilla??esim. edge evolution?
    80km/h mittarissa=100km/h todellista :D ja mistäs löytys simmonen värme
    millä vikakoodit sais luettua??
    anteex paljon kysyttävää,mutta kun eka ford...mutta pakko myöntää
    et on se vaan LAITE chevyjen jälkeen :rotfl:
     
  6. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Mulla olis tuollanen

    Yhden kerran vikakoodit luettu eli käytännössä ihan uusi voisin myydä oma kustannus hintaan, koska piti ostaa toinen mustangin turbotuksen vuoksi. Siihen on nyt räätälöity valmistajalla ohjelma turbo musselle.

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SCT-X3-X ... |72%3A1171
     
  7. rammi

    rammi 3rd gear

    edge evolution näyttää oikean nopeuden rengaskoon mukaan, mutta ei se sitä auton omaa nopeusmittaria pysty säätämään. EDIT: uudemmat versiot näköjään näin, mutta esim. mun vm2000 powerstrokeen liitetty versio ei osaa tuota.. tai sit mä en osaa...

    Samalla laitteella voi myös tsekata vikakoodit.. itellä on toi vehje, ihan näppärä laite... mitähän ne amerikan hemmot selittää, että tuolla saa tomaattiloodan savustettua helposti, että sen asettamat laatikkotunet hajottaisi sen?
     
  8. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Vielä tuosta kavitoinnin estoaineesta; kyselin sitä SWT:ltä ja myyjä väitti pokkana että punainen pakkasneste sisältää tarvittavat aineet ja käy IDI moottoriin, onko tosiaan näin???
     
  9. Town Car

    Town Car 1st gear

    8) 8) oikein!
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ehkä on, ehkä ei. Väri ei sinänsä kerro mitään. Jos se oli jotain "Long life" tyyppistä ainetta, niin sitä ei enää suositella, ja mitään Dexcoolia ("uusiin" autoihin tarkoitettuja) ei saa laittaa. Heavy Duty Diesel nesteessä voi toki olla aineet jo valmiinakin, viimesin HD diesel neste mitä ostin oli mustanpurppuransinipunaista ja tonkassa lukee "sisältää SCA aineet" tjs.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Noin uudesta (2000) en tiedä, mutta -97 asti auton oman mittarin voi säätää. En ole sitä itse tehnyt, mutta proseduurit on tehtaan oppaassa ja netissäkin. Se tehdään ihan kojetaulun napeilla ja nupeilla jotenkin. Ja max 9 kertaa, sitten lähtee kissalta henki. Tämä on tosi juttu, sen voi tehdä vain 9 kertaa, ja sitten en tiedä mitä tapahtuu, ilmeisesti pyörät irtoaa ja moottori putoaa maahan, tai kenties mittaristo tuhoaa itse itsensä, ehkä ei mitään, mutta vain Fordissa voi olla jotain tällaista 8) .
    Olen lukenut tuon itsekin usemman kerran, mutta ihan konkreettista, luotettavaa, ensi käden satavarmaa tietoa en ole muistaakseni nähnyt, eli olisko lähinnä urbaani legenda?
     
  12. hoge

    hoge 1st gear

    Tuli hankittua 99 vuoden f-250, 4X4. Onkos näissä ominaisuus että merkkaa reviiriä turbiinin kohdalta? Laatikkoöljyä se ei mielestäni ole. Auto on 182tm ajettu joten ihan uusihan se ei ole. Laatikon vaihdot tuntuu hieman erikoisilta chevyn jälkeen, mutta toimii periaatteessa ihan hyvin. Noin tulevaisuutta ajatellen, onko pääkaupunkiseudulla mitään lafkaa joka noiden päälle ymmärtää/haluaa huoltaa?
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vuodot ei sinänsä ole ominaisuus, mutta se on, että jos vuotoja on jossakin moottorin yläosassa, niin kaikki valuu moottorin V-hen ja siellä sitten taaksepäin, mistä kama pääsee lopulta valumaan takareunalta alas ja tippuu sitten maahan turbiinin kohdalta. Eli jossain on ylhäällä öljy- tahi dieselvuoto. Siellä on tietty erilaisia tulppia, letkuja ja tiivisteitä. Ja allekirjoitan tuon laatikon vaihdot kommentin. :lol:
     
  14. hoge

    hoge 1st gear

    Eikös tuossa ole moottorin öljytilavuus jotain oikeaa kuorma-auto mallia? Eli tippa maassa ei tunnu juuri missään. Löytyykö netistä mistään mitä öljyjä/vaihtovälit taulukkoa?
    Edit: Löysin käyttöohjekirjan netistä mistä selviää miten turvavöitä käytetään jne, todella tarpeelliset tiedot. Mutta siihen pitäisi olla dieselille lisäosa mitä en löytänyt mistään. Onkos muuten kukaan muuttanut tuota orggis lohkolämppäriä suomen verkkoon soveltuvaksi? Olisi vaan siellä paikoillaan ja töpselikin löytyi.
    Tupla-edit: Varmaan moni tietää tämän foorumin http://www.ford-trucks.com/forums/index.php .
    Tuntuu olevan asiallista keskustelua ja FAQ tietoa. Itse löysin jo ilmastointiin vastaavat oireet ja niksi-pirkka ohjeet korjaamiseen.
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuolla on 97 mallin diesel-lisäosa: http://s220.photobucket.com/albums/dd16 ... ter/suppl/
    Orggis lohkiksen on täällä jotkut viritelleet suomessa toimivaksi, joku diodihomma se on, ja on siitä ollut muualllakin puhetta. Haku?
    Mikä ilmastointovika/niksi oli, vai onko salaisuus?
     
  16. sasupe

    sasupe 1st gear

    Vai tippaa... No siitä vauhtipyörän kotelon kohdatla se nafta itelläki tiputtelee :(

    Pakko kohta avata ja kattoa mistä tiraa. Pari kertaa kattonu mutten keksiny ku sitä roinaa on sen verta. Sinne motin väliin se kertyy ensin ja pukkaa aromia kabiiniin tyyrättäessä.

    Mitä tiivisteitä kannattais hommata ennen avausta? Viittis viikoiksi jättää auki jotain O renkaita odoteltessa.
     
  17. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Kiiseliä se on mikä vuotaa!. Olen jo neljää omaan autoon vaihtanut o-renkaat suodattimeenkylkeen 3-vuoden sisällä ja yhteen kaverin autoon.
    Fordilla, kun ajaa 2-3kk suomen kiiselillä niin nää kaikki alkaa vuotaa alleen.

    Fordiin ei kannata mennä kokeilee sitä diodilla jänniteen pudotusta. Näissä on niin iso sähkövastus. Laskeskelin tuossa pari vuotta sitten, kun kokeilin diodi viritystä, että vastus on n.1300W. Diodi kuumuu niin pirusti, että pitäs olla hirvee jäähdytyslevy ja kun se levy pitää olla sitten viellä kosketussuojaeristetyssä kotelossa niin mahdoton toteuttaa.

    ps. multa löytyy korjaussarja suodattimeen. Sisältää 5kpl. 400 astetta lämpöä kestäviä o-renkaita. Hommattu usasta muutama satsi varalle, kun ei löydy meiltä noita silikoonisia/tuuma kokoja.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Wal-Martissa kattelin kodin-elektroniikka / matkailu osastolla 220V--110V muuntajaa, loota mikä laitetaan töpseliin ja pistoke perään, max 1500W (=sama kuin orggis lohkis), hinta oli joku 50 taalaa. Siinä oli adapterit eri töpseleille/pistokkeille. Kai jotain tollasta suomestakin saa?
     
  19. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Joo, tuollanen olis yks ratkasu, mutta muuntaja on varmaan kuivatilan kotelontiluokaltaan eli ei ihan laillinen viritys tuokaan pistää autoon konepellin alle.
    Omaan tallinhan sen saa sisälle kiinnittää ja vetää ulos seinään 110V pistorasia niin oltas sillon lailisesti tehty, mutta se on sitten kotona!.

    250-300e maksaa kai asennettuna 230V. lämppäri, mutta kyllä paras minusta on tilata saksasta eberi ihan se 4kW toimiin hyvin 30min kovallakin pakkasella riittää. Tuon 250-300e, kun vähentään eberin hinnasta pois niin eipä jää paljon hintaa viellä, jos itse asentaa.
    Asennushinta 300e ainakin meillä päin ja 4kW eberi kaukokäynnistyksellä 850-900e saksasta 5kW 100e kallimpi. Ja pököputken, kun suuntaa vaihdelaatikon pohjaan niin laatikkokin pelaa heti pakkasella hienosti.
     
  20. hoge

    hoge 1st gear

    .[/quote
    Mikä ilmastointovika/niksi oli, vai onko salaisuus?[/quote]

    Ei ole salaisuus :) Ilmastointi ei toimi kuin noin hetken aikaa, ainetta lisättiin ja järjestelmä ei ollut tyhjä. Foorumilta löytyi FAQ sivuilta tieto että noissa on se kompuran päässä oleva kytkin usein kait kulunut joten välys on liian suuri. Eli kytkin irti ja simmilevyä vähän pois, toki välystä pitää olla. Pitää kokeilla tuohon omaan koska oireet olivat aikalailla samat. Täytyy syventyä tuohon vuoto hommaan seuraavaksi, voi se olla kyllä naftaakin. Muuten on kaikki paikat kuivana, siis perät, jakolaatikko jne, aika harvinaista herkkua chevy vanin jälkeen.
     

Kerro tästä muillekin!