Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead


    Ite muistin tasan toisinpäin!
    Toisaalta luin juuri muualtakin että -97:koissa ei kaikissa tullut tehtaalta vaan se riippui myyntialueesta jne.
    Kaivelin esiin oman alkuperäisen "build sheetin" ja siinä on tosiaan lohkolämppäri listattu optioissa ja siitä oli saanut pulittaa $65 extraa.
    Eli tulikohan taas puhuttua pskaa. Positiivista on että tuli varmistettua lämppärin olemassaolo tossa omassa. Pitänee etsiä se lohkosta ja seurata johtoa.


    mikä helvata siinä muuten on etten saa noita quoteja valkoiselle pohjalle?
    ----edit----nonniin jo pelaa quotet

    Lisätääns pientä Ford/"PSD" triviaa kun sattui toi paperi käteen, mitä mikin maksoi extraa vuonna -97:
    7.3L Power Stroke Turbo Diesel $4265
    Electronic 4-spd Auto Trans $970
    All terrain tires $110
    sliding rear window $115
    spare tire & wheel all terrain $295
    premium cd, radio $300
    40/20/40 cloth seat $620
    rear privacy glass $100
    remote keyless entry $170

    aika kallis vararengas, sanoisin.
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

    kenoviiva poes ekasta quotesta!muokkaa omaa viestiäs ja kokeile..
     
  3. Fukov

    Fukov 3rd gear


    ei tullu. vaan ittellä tuli taas vaihteeks puhuttua mottipäisiä. onneks on jo sinut sen kanssa, heh.
    eli tongin kans tota kuskinpuoleisin akun alusta, niin sieltähän se pirulainen löytyi. oli samassa kohassa varmaan kuin finmoverin '96 Econossa. näytti liitinkin vielä suht samanlaiselta kuin finmoverin nykysessä Ähvässä.

    ja tässä kohtaa sitte herääkin kysymys, et mistä ihmeestä nyppäsee siihen sopivan liitosjohdon ja pitikö siihen virittää vielä jotain diodeja etc päälle ,ennenku yhistän Hopan valtakunnanverkkoon?

    en oikeen tässäkään tapauksessa luota omiiin sepän"taitoihini".
     
  4. finmower

    finmower 1st gear

    Juu, ei muutaku 20A diodi johdon väliin, niin hyvin toimii. Mutta mä en oo neuvonu, ne on nuo rotkemiehet. :D
     
  5. GM4WD

    GM4WD 1st gear

  6. Fukov

    Fukov 3rd gear

    jätin sitte seppäilyt, enkä ruvennu viritteleen mitään diodi-virityksiä.

    asennettiin tänään Defan pitäs hehkuttaa 840W ja sisähaarotus-sarja.. hintaa kilkkeille tuli yhteensä 125€. Eipä tuossa menny kuin reilu tunti koheltaessa, kaverin duunipaikan nosturi kyllä helpotti savottaa huomattavasti.
    Litkut pihalle, jenkkivastus irti ja Defa tilalle, suurin aika meni turatessa sisähaaroitusta. Laitettiin se hanttarin jalkatilasta tulemaan. ei ihan riittänyt normipituiset piuhat, niin piti ostaa 0,5m lisäjohto, että saatiin venytettyä piuhat perille asti.

    Se Defan 359, mitä Hai oli käyttäny, on IDI-malleihin. 264 on PSD:en vastus.
     
  7. Fukov

    Fukov 3rd gear

    mulla ainakaan ajovaloja oo vaihdettu. mut se nyt ei vielä mitään merkitse, en oo tota vielä kertaakaan katsastanut.

    tänään lähti muuten "siististi" asennetut kylkivalot huithelvettiin. rosvoliittimillä takavaloilta hienosti johdotettu 4 tuikkua fillareiden väliin, en sit tiedä että ovatko noissa miten tarpeen leimalle. kai LP nyppää kilvet irti, jos sillaiset tarvitsee olla. mutu-tietona oon jostain lukenut, et jos kottero on alle 6m pitkä, niin niitä ei tarvitse olla. ja tossahan lukee otteessa että 5,98m pituus.

    etulokareihin mulle oli laitettu myös hienosti rosvoliittimillä vilkut, niistä revin kans johdot irti ja tarkoitus ois laittaa ne vähän siistimmin tässä lähitulevaisuudessa uusiksi, oikein omaan releen kera.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pyhäinhäväistys!! No, pääasia että lämpiää. Jenkkivastus on noissa tietääkseni 1000W. Kaivelin sen johdon tosta omastakin vihdoin esiin.

    Erilaisten valojen ja rilluttimien kanssa olen samoilla linjoilla, kaikki pois jos ei laki vaadi, ja mielellään vaikka vaatiskin.

    Tosta GM4WD:n juutuuba linkin videosta muuten näkyy hyvin myös korotussarjojen ja isojen renkaiden tarpeettomuus useimmissa tapauksissa. Tais niillä tulla kyllä vähän vettä lattialle... Vois jäädä Strokella ajamatta kun on niin paljon elektroniikkaa.
     
  9. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Juuri näin.

    Laittoi oikeen harmittamaan se eka video, kun ajoivat vasiten paskaksi sen siellä letossa. Suomessa se ois ollut vielä 8000€:n arvoinen peli :lol:
     
  10. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Onko kukaan itse vaihtanut suuttimien O-renkaita.
    Ohjeet kyllä löytyy, mutta kaivataan käytännön vinkkejä.
    Esim. tarvitaanko välttämättä erikois työkalua suuttimen irroitukseen , vai lähteekö ilman ehjänä irti.

    Samoja vinkkejä kaivataan lämmönvaihtimen renkaiden vaihtoon.

    Syynä edellisiin on diiselim pääsy jäähdin nesteen sekaan, ja ruma öljy vuoto kylmällä koneella.

    Yksi kysymys vielä. Pitäisikö syylärissä näkyä veden kierto tyhjäkäynnillä?
    Vesi kyllä lämpiää ja sisään puhaltaa lämmintä, painettakin kertyy lämmetessä.
    Mutta alavesi letku pysyy kylmänä/viileänä.
    Syyläriin oli pullahtanu termarin O-rengas, kellu korkin alla...
    Eberikin on mutta ei auta vaikka pitää ajossa päällä ja pahvi syylärin edes.
    Olis kiva tietää etten turhaan maksa vesi pumpusta.

    Mikälaisista teho lukemista uskaltaa haaveilla ilman että moottorin kesto on uhattuna , nyt on +100hv ja +200lbs.
    Nyt sarjan mukana ohjeet varoittaa kahdella kovemmalla asetuksella
    pakokaasujen lämmöistä, millä saa laskettua, turbon muutoksella/coolerilla?
    Vaihteistossa on palikka jossa 2 asetusta kovemmille paineille+ normaali asetus.
    ISO KIITOS jo etukäteen !!!
     
  11. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    HUHUU !!!
     
  12. kma68

    kma68 Gearhead

    Jotain ylimääräistä painetta siellä jäähdytysjärjestelmässä on koska termostaatin O-rengaskin oli irronnut.. Sitäpaitsi +100:n hevosvoiman lisäteho tuntuu aikas suurelta, joten moottorin kunto on voinut heikentyä esim. ylikuumenemisen seurauksena. En osaa sanoa erikoisavaimista, koska möntteerasin aikoinaan oman japsi riisselini suuttimet irti jollain hylsyavaimella ja vein suuttimet syyniin (paljastui että yksi ruisku kusi). Sen jälkeen suuttimet kuparisten o-renkaiden kera takaisin ja eikun menoksi. :) Alavesiletkun tuleekin olla kylmä, kun jäähdytin on kunnossa. Pumppu on luultavasti kunnossa, jos ei vuoda. :wink:
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Koitetaan nyt jokeltaa tähän jotain, vaikka nää on kysymyksiä minkä vastaamiseen pitäis jo aikuisten oikeasti tietää jotain.

    Ei ole tarvinnut toistaiseksi koskea noihin, onneksi/valitettavasti...

    Syyläris ei ole mulla korkkia, mut sielä muovipullossa ei ainakaan kylmänä näy mitään eloa. Kuumana en ole viittinyt avata...Tavallisessa bensakoneessa kierto näkyy, mut sen tietää jokanen.

    Tota, jos lämmintä tulee (ja kone lämpenee) ja painetta on, niin kaikkihan on hyvin? Jos tosin kone ei meinaa ihan kunnolla lämmetä, niin sen o-renkaan puuttuminen vois kai aiheuttaa sen että vesi kiertää syylärin kautta koko ajan jonkin verran, eli termari laskee ohi.


    Noi lienee yläraja, sittenhän ne alkaa laittaa uutta putkea, ilmanottoa, cooleria, vesi/metanoli ruiskuu, propaania, ilokaasua...Käytöstä se riippuu, lyhyen aikaa, vaikka esim noin 1/4 mailin ajan vois varmaan ottaa enemmänkin, mutta jos vetää kärryä niin vähemmälläkin saa turbon ylikuumaksi.

    Tostakaan muuta tiedä kun että E4OD ei kuulemma oikein tykkää elektronisesta virittelystä, olis parempi tehdä muutokset sisuskaluihin.

    Eipä tästä vastauksesta paljon tainnut olla iloa, toivottavasti joku tietää paremmin. Tulihan upattua.
     
  14. finmower

    finmower 1st gear

    Sun autos on ilmeisesti pumppusuuttimet, itse ei ole tarvinnut myöskään koskea niihin, luulen että http://www.dieselpage.com/dlk.htm sivulta löytyy ohjeita. Kannattaa varmaan avata termari ja katsoa se 0 rengas paikalleen. Ittellä on käytös + 60 hp ja asensin mittarit (vaihteiston ja pakokaasun lämpö ja buust)
    Kokeilin +100, mutta ei oikein uskalla pitää, kun paripyöräauto sutii asfaltilla, särkis varmaan vakiovaihteiston aika pian.
    Floridasta hain oman Edgen paikalliselta gurulta, hän oli vaihtanut omaansa turbon, ilmanputsarin, pakoputkiston ja vaihteistossa oli vaihdettu joku venttiili, niin että vaihto tapahtuu jyrkemmin. Hän sanoi myös että +100 hp on riittävä. Täytyy myös ottaa huomioon että tuo hp lukema mitä esim. Edge lupaa on takapyörätehoa, ei moottoritehoa. Eli järki käteen viritykses :soosoo: .
     
  15. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Juu, ei toi 100hv olekkaan koko aikaa käytös... mut ne pyörät kyllä mihkään sutinu :( Noist lämmöist sellanen tarkennus et lämpö viisari nousee, viisarin verran yli norm. alueen alaviivan. eikös kuitenkin mittarin asteikon puoli väli olis se normaali olo tila. Ja meinasin et kierron pitäis näkyä koska ala vesi letkus on se luttaantumisen esto jousi, joten pumpus pitäis olla puhtia liikuttaa vettä.
    Kuulin edelliseltä omistajalta et jollain oli samasta padasta otettu flekti irti aina talven ajaks, ilmeisesti auttanut asiaan.

    Juu ja pummpusuuttimet on kyllä, vanha vaihdossa hinta on kuulemma 495e kpl. :mad: Onneks vaan yks on kylmänä mykkä n. 2km ajon jälkee lähtee mukaan.

    Ja ahto mittari on kans ostoslistal kärkitiloil. vähä arveluttaa noi paineet,et olis alakantis. Pers tuntumal max ahto olis vasta 3000rpm jälkee ja sit tulee heti vaihto isommalle. No se selviää sit kun saa mittarin.

    Niin ja eipä tuo sata hp. normi ajos mitään säre eikä rasita, kulkee vaan herkemmin pienemmäl polkemisel.
    Ei kai se tarvi joka kerta lähteä kaasu lattia pellis kii.
    Edellinen omistaja sano et tehojen nosto oliko +40 vai +60 laski useamman litran kulutusta normi käytös...

    Ja laatikosta viri toosan käyttöä olen jatkanut edellisen omistajan suositusten mukaan . Eli norm. ajos ei tehdä mitään, kuormal 1-asento päällä jos reippaammin pitää päästä alta pois. 2-asento jos olis painava kärry peräs ja kiihdytetään esim. liittymästä valtatielle. kun nopeus saatu niin nappula takas 0-asentoon. Tarkoitushan on ettei vääntö saa laatikkoa luistamaan ja sen tuo todella estää, 2-asento kevyel kaasul vaihtaa, kuin joku löis lapiol selkää :eek: Täys kaasul vaihtaa napakasti muttei edellä kuvaten.

    Eipä siinä, jatketaan harjotuksia :wink:
     
  16. kma68

    kma68 Gearhead

    Hupsista, onpas hinnakkaat suuttimet :poff: Eikös parilla tuollaisella saa jo teräväkuntoisen vastaavan myllyn mukaan? Pumppusuuttimista en tiedä, mutta ainakin jotkut tavallisemmat suuttimet voi "kiristää" yhden kerran (kuultu korjaamolta) jolloin hinta on paljonkin edukkaampi. Missä kunnossa kone on ohivuotojen/puristusten suhteen; näillä on nimittäin vaikutusta koneen lämpiämiseen ("nimim. kokemusta on" aikuisten oikeestikin).
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No niin, toi lämpömittari nyt on yksi murheenkryyni. Se että se ei nouse pystyyn ei välttämättä tarkoita mitään. Tai sitten tarkoittaa. Se on epätarkka. Sun tapauksessa kannattais ekaks vaihtaa se termari ja katsoa joko nousee. Varmista vielä et se flektin kytkin ei ole jumittunu päälle, flektin pitää kylmänä pyöriä helposti kädellä tyhjää kun kone sammuksissa. Jos ei lämpömittari vieläkään nouse, niin vika voi olla anturissa (laita uusi) tai sitten siinä mitskussa itsessään. Yleensä varmin tapa on laittaa uusi lisämittari ja unohtaa se tehtaan mittari kokonaan. Omassa se ei ole ajossa koskaan noussut "Normal" sanan o kirjainta ylemmäs, missä termari aukeaa ja neula putoo n kirjaimelle. Eli on se vähän ylempänä kuin sulla. Jahka kelit sallii (ei tallia) niin vaihdan itsekin termarin varmuuden vuoksi ja katson mitä neulalle tapahtuu. Nimim Fukov tais just vaihtaa termarin, kertonee mitä tapahtui jos sattuu linjoille.


    Ne on kalliita, ne ei ole niitä "tavallisia" suuttimia. Ja sieltähän se nafta menee öljyn sekaan jos on rinkulat rikki.

    joo, tyhmää et sitä ei ole vakiona. Tosin se ei varmaan toimis vaikka oliskin..

    just ton takia mäkin haluaisin kokeilla jotain mietoa chippiä, tehot nousee ja kulutus laskee, pelkkää plussaa kaikki, mutten viitsi alkaa minkään putkien tai isojen muutosten kanssa just nyt.


    Laatikon kanssa olen itse vähän raapinut päätä, ei ole chippejä mutta kovalla kaasulla 2-3 vaihto ja varsinkin turbiinin lock-up on niin rajuja että varmaan kumit sutii tyhjänä ja auto hyppää kuin sitä ois lyöty ruoskalla perseelle. Isolla kuormalla se on ihan ok. Kevyellä kaasulla se on ihan ok tyhjänäkin. Kävin sitä näyttämässäkin muttei ainakaan vikakoodeja ollut (kai sitten), muuta se pulju ei sitten osannutkaan sanoa. Olisko joku venttiili-modifikaatio tehty.
    niinpä
     
  18. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Ei minullakaan tuo lämpömittari juuri paljoa yli tuon toisen viivan yli nouse. Joskus harvoin kun oikeen jurruuttaa ruuhkassa niin voi vähän nousta keskemmälle...Tai no kerran nousi, mut silloin olikin just vaihdettu jäähdytysnesteet ja oli vähän vajausta järjestelmässä. Eka pelästyin että leipo vesipumpun jumiin, mut kattila ilmaskin sitte itte ittensä ja selvisin säikähyksellä. Sen jälkeen on sama ralli jatkunut, et ei se paljoa mullakaan siitä värähdä.


    Tänään vaihettiin risoin raidentangonpäistä ja heti parani meno niin helvetisti et oikein hymyilytti, kun ei tartte koko ajan olla styyraamassa laivan soutaessa eestaas. olikin kyllä aika finaalissa ainakin tuo nivel. vieläku amerikan bob sais lähetettyä loputkin kilkkeet, niin sais ne vaihettua ja sitte kiekot suuntaukseen. se onkin sitten eri asia, että missä sen saa tuollaseen tehtyä, vai pitääkö korvakuulolta pyörät säätää.
     
  19. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Jes.
    Huomennna laitetaan pumppu suuttimien O-renkaat tilaukseen ja jätetään
    vesipumppu vielä odottamaan, silläkin hintaa yli 350 jos oikein muistan.
    Samalla vaihdan ne lämmönvaihtimen O-renkaat, jos loppuis tuo reviirin merkkaaminen.
    Ja nythän saa suuttimet halval ennen maksanu 1000e/kpl

    Niin ja yritetään nyt pitää ketju hengis, ettei pelkästään Dötsi miehet jyllää.
    Vaikka mistä sitä juttua sais tänne kun autot pelaa, vai pelaako?
    Voidaanhan jutella vaikka säästä :rotfl:

    pyörän kulmista, eiköhän se riitä kun säädettäväl tangol mittaa, Isos autos :eek: ei yks milli tunnu missää :lol:

    Onko ahto mittarille joku sopiva paikka valmiina mistä ottaa , vai pitääkö keksiä ite ,
    finmower kerro kerro.... älä pidä kaikkea sisälläsi !! :poff:
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Fukovilla on siis tasan sama tilanne mittarin kanssa.

    Noist spruutista vielä, tuolla jänkkilässä tuntuu Swampin ruiskut olevan suosittuja ja suht edullisia, ihan muuta kuin toi 495 eekkeriä ja saa erilaisina versioina tavoitetehojen mukaan. Niiden tilaamisesta en tietenkään tiedä mitään.

    http://www.swampsdiesel.com/

    Joo, nää autot kyllä tosiaan menee suoraan kuin pikajuna kun on kaikki kunnossa, ja tasasesti myös

    Joo, autot pelaa liiankin hyvin, ei tule raportoitavaa. Omaan tosin ilmestyi naftavuoto paluuletkuun suunnilleen siellä missä se tankinvaihto-venttiili-hässäkkä on, vaikka auto on pääasiassa ollut parkissa, vaiko sen takia juuri. Näyttäis tulevan ihan vaan siitä missä kumiletku vaihtuu putkeksi. Ongelma on siinä että sinne ei pääse käsiksi kovin helpolla.
     

Kerro tästä muillekin!