Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. hoge

    hoge 1st gear

    Ja näinhän se oli. Kompuran kytkimen pultin alla oli kaksi simmilevyä, toinen pois ja johan pelittää. Ja pakko kehua tuota vetoautona, 1400kg vene tulee perässä niin ettei huomaa.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ tuohan onkin hyvä tietää jos se vaikka rupee renaamaan.
     
  3. asperiini

    asperiini Gearhead

    Ohjaustehostin temppuilee

    2000 mallin Excursion on alkanut aamuisin liikkeelle lähtiessä käyttäytymään oudosti, ohjaus ikäänkuin hakee välillä vasemmalle ja välillä oikealle. Oikeen ratista saa kiinni pitää, muuten menis kai laitaan saakka ihan itelleen... :mad:
    Kettu sentään, ei ole mukava ajella tuommoisella.
    Lämmittyään pelaa taas normaalisti
    Mikäs sviddu tuolla kummittelee???
    Vaihdoin jo tehostimen liemet mutta ei auttanut kuin hetkeksi.
     
  4. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    No tilasin kuitenkin varmuuden vuoksi MVA:lta sitä Motorcraftin lisäainetta.
    En tiedä auttaako kun sellaista ongelmaa tullu että noin viikon välein sylkee jäähdytinnesteitä pihalle. Jos jäähdyttimen korkki on kunnolla kiinni tulee jostain jäähdyttimen saumasta ulos. Korkki ns. puoli kierrosta kiinni niin pukkaa korkin välistä konehuoneen märäksi. Jäähdytin ei muuten vuoda vaikka korkki olisi kiinnikin ennen kuin tulee nää "ilmavaivat".
    Kansi/kansipahvivikaakin vois epäillä, ihmetyttää vaan että miks tekee painetta noin harvakseltaan, autolla kuitenkin ajetaan päivittäin ja suht paljon...
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Täytyyhän sitä lisäainetta aina välillä lisätäkin vaikka sitä olisikin jo valmiina ensialuksi, että ei se hukkaan mene.
    Ei siinä termari jotenkin jumita sitten, pysyykö viileenä? Omituista...

    Tosta ohjauksesta, siellä on venttiileitä mitkä voi taasen jumittaa, jollain jenkkifoorumilla ne oli tuota ongelmaa ratkoneet, mutta detaljit ei muistu...
     
  6. asperiini

    asperiini Gearhead

    MVA autosta antoivat ohjeeksi vaihtaa nestettä niin paljon että se ei enää näytä paskaiselta.
    Otin sen tehostajan pumpun päälle, siihen korkin viereen tulevan letkun irti ja liitin tuon läpinäkyvällä jatkoletkulla kanisteriin.
    Sitten kone käymään ja kääntelemään ruoria, luulin että kivasti sylkäisee kaikki liemet pyttyyn mutta eihän tuolta tullutkaan kun pari kupillista ja hitaasti sekin :eek:
    Mites nuo liemet oikeaoppisesti kuuluu vaihtaa ja kuinka paljon sitä pitäis siellä olla?
    Niin joo se kannuun saatu neste muuten haisee oudolta, vähän niinkuin poltetun automaatin neste.
     
  7. hc#1

    hc#1 1st gear

    prkl..ku puuttuu toi huolto manuska,joten mitäs öljyä koneeseen.käykö 15-40w teboilin hpd??entäs periin takasessa näyttäs ainakin olevan 75-140w synt.mut entäs etu?ja tarviiko hoppa laatikkoon jonku oman öljyn vai käykö ihan perus esim.gulf ja sit viel jakari.perä öljy vai automaatti??
    mikäs tommonen jakari muuten on kun 273f ja onkos siitä mihinkään??
    onkos kellään muuten raidetankoja katkennu siitä säätö holkin kohalta,itellä ollu ne pannan pultit löysällä ja lumpsahti pois paikoiltaan...onnex meni pihassa veivatessa eikä satasen vauhdissa !!:D
     
  8. hc#1

    hc#1 1st gear

    niin joo ja autohan oli -01- f-250 super duty..
     
  9. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Ainakin mittarin mukaan pysyy lämmöt hyvin kurissa, normaalisti reilusti alle puolenvälin (asteikossa) sen jälkeen kun on roiskinut tarpeeksi vesiä pihalle nousee hieman yli puolenvälin.
    Sitten vaan lisää nestettä syylariin ja taas mennään viikko-kaks ilman ongelmia.
     
  10. hoge

    hoge 1st gear

    Tuota noin. Orggis radiosta cd soitin rupesi renaamaan. Onko fordissa radion pistoke sama kuin esim. jossain transitissa? Metran sivuilta en löytänyt adapteria, asennuskehikon kyllä.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eikös puhkikavitoituneet zylinderit aiheuta tommosta ongelmaa? Siinähän tulee pienen pieniä reikiä pytystä lohkon vesitilaan. Sori, ei ollut tarkoitus aiheuttaa paniikkia. :rotfl:
     
  12. hoge

    hoge 1st gear

    Nyt on pari viikkoa ajeltu voortilla ja hyvin tuntuu pelittävän. Onko noista lastuista mitään tietoa, ebayssa myydään jotain 30 taalalla mistä luvataan 100hv ja ties mitä muuta. Ei tule obd:seen kiinni vaan johonkin salamyhkäiseen anturiin :D . Oikeasti, mikä kannattaa hankkia, jos kannattaa ollenkaan. Hakusessa olisi ehkä hitusen lisää voimaa, saisi kulkea polkematta vähän "köykäsemmin".
     
  13. ilastone

    ilastone 1st gear

    Tämä ei ole tieto vaan puhdas arvaus, mutta volkkarissa ainakin laittamalla potikka oikean anturin väliin saadaan nostettua ahtopaineita, huijaa siis tietokonetta, ei vissiin ihan älyttömän hyvä juttu. Siis pelkkää arvailua, tiedän siis yhtä paljon kun sika satelliitista... :D

    Joku tais puhua että 650 dollaria tai jotain maksaa se parempi malli, ja tulee voimaa vähä eri malliin. Kaverilla tais olla sellainen 5 portainen säädettävä.
     
  14. rammi

    rammi 3rd gear

    punainen brake -varoitusvalo palaa kojetaulussa vaikka käsi(jalka)jarru ei ole päällä. Käsi(jalka)jarrun painike on tsekattu ja jarrunesteen pinta on ok... ottaako tuo tietoa vielä jostain muualta, että osais katsoa vikaa? Miten se jarrunestesäiliön pohjassa oleva anturin pistoke lähtee irti, ei viittiny voimalla koittaa, en hokannu että miten se on lukittu paikalleen? kyseessä siis vm2000 7.3 powerstroke X
     
  15. sbf

    sbf Gearhead

    Hypertech ohjelmointilaite on hyvä hankinta,useita tehoasetuksia eli just sitä herkkyyttä saa kaasuun.Ja koodit luettua. toi jarruvalo saattaa liittyä sähköpuoleen.
     
  16. rammi

    rammi 3rd gear

    Maadotusvikaa tuo olikin siinä käsijarrun kytkimessä, eilinen puhdistaminen ja liuottaminen wd-40:ssä tekivät tehtävänsä ja varoitusvalo pelittää jälleen...
     
  17. hoge

    hoge 1st gear

    Katselin valmistajan sivuja, ihan buenolta vaikuttaa. Guuglesta ei löytynyt suomesta jälleenmyyjää. Onko mitään 100% varmaa myyjä jenkeissä joka lähettää suomeen?
    Edit: Ebaysta löytyi jo tuollainen, ei kai se auta kuin laittaa tilaukseen...
     
  18. sbf

    sbf Gearhead

    Lysimox oy:ltä löytynee ihan hyllykamana.
     
  19. revariver

    revariver Gearhead

    Ja mulla on Edge boxi jouten tuolla myytävien puolella. Käytetty lähinnä vikakoodien lukuun mutta kyllä sillä tehojakin sai.
     
  20. hoge

    hoge 1st gear

    Yv lähti heti tulemaan...
     

Kerro tästä muillekin!