Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. asperiini

    asperiini Gearhead

    Ohjausongelma vaan jatkuu

    Eikös kellään muulla ole tosiaan ollut mitään tuommoista ongelmaa Fordin ohjaustehostimen kanssa?
    On nääs jännä ajella kun on niinkuin ratin ja etupyörien välissä olis ihan omaa elämää. Välillä vetää oikealle ja kohta sitten vasemmalle niin että ratti pyöris varmaan tappiin asti jos ei kiinni pitäisi.
    Tähän ei siis vaikuta vauhti tai tienpinta vaan homma tapahtuu vaikka paikoillaan.
    Rauhoittuu kyllä sitten kun vähän ajaa, lämpeneekö jokin vai mitä mutta semmoisen 10 km jälkeen taas toimii ihan normaalisti.
    Mitä pirua tälle on tehtävissä :mad:
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Re: Ohjausongelma vaan jatkuu

    Koitin vähän kattella tehtaan korjaamokirjasta kun se oli kädessä, näköjään niitä on erilaisia systeemejä, hydrobuusteja sun muuta, ja kun ei ole tietoo mikä siellä on en sit jaksanut sen enempää.
     
  3. asperiini

    asperiini Gearhead

    Ihan normaalin näköinen omalla säiliöllä varustettu pumppu josta letkut suoraan simpukkaan. Emmää näistä foordeista ja hydroboosteista mitään tiedä mutta mulla on ollut moparissa aivan saman näköisiä osia.
    Ei luulis olevan avaruustekniikkaa, yhtään sähköjohtoa ei näyttänyt menevän kumpaankaan, letkut on ehjät jne.
    Eli vikaa on joko pumpussa, paine vaihtelee? Tai sitten simpukassa on matoja. Jos irroitan simpukan ja puran sen niin onko siellä jotain säätöjä tms jotka pitää saada takaisin kohdilleen. Onko tuo edes purettavissa?
    Pumputhan on ainakin mopareissa olleet prässättyjä eli vaihtokamaa.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Simpukassa näyttäis olevan, siinä kohtaa mihin putket tulee kiinni, venttiili mikä säätelee tehostusta. Jos venttiili jumittaa, jatkaa tehostin pyörien kääntämistä siihen suuntaan mihin se aloittikin.
    Vaikuttais olevan purettavissa ja korjattavissa koko simpukka tosta kirjasta kun katselee.
    Koskaan ei ole tarvinnu tollekaan mitään tehdä, joten kokemus on nolla :odroll:.
    Mahtaiskohan tuolla ohjaus ym. osastolla joku tietää paremmin jos sieltä kysyis.
     
  5. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Olisko tuossa jotain ratkaisua

    Ball joints: Lower ball joints wear causing stiff steering, poor steering wheel return, and possible wandering. A replacement ball joint, with a grease fitting, should be installed and regularly lubricated. (2000-01)




    http://consumerguideauto.howstuffworks. ... sion-2.htm
     
  6. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Mulla jäi omasta Excursionista ylä ja alapallonivelet hyllyyn 4-vuotta sitten toisen pairin ole saanut myytyä, toinen löytyy viellä. On muuten samat nivelet mitkä Dodge ramissa!. (40e/kpl.). Autossa oli samanlaista oiretta, mutta kun vaihdoin 22" vanteet hiuka parani ja jäi vaihtamatta nivelet.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ongelma tais olla tasan päinvastainen apseriinin kaarassa, jos siinttä oli kymysys?
     
  8. rammi

    rammi 3rd gear

  9. BowTie81

    BowTie81 Gearhead

    onko fordeille hyviä ja edullisia huoltoja pk seudulla? Jos nyt olisi hankkimassa pikkaria, niin onko ford sanottavasti parempi/huonompi kuin dodgen cummins, kulutus/teho/kustannukset eli kuinka kallista on jos vaikka laatikko hajoaa tai niveliä ym? Onko neliveto millanen, löytyykö hidas puoli ja onko lukkoja?
    Niin ja onko nämä kaikki turboja, tuossa olevaa vähän katselin, kun on liikkeessä niin voisi ehkä onnistua vaihtamaan oman pari tonnia halvemman henkilöauton siihen. Tuo yksilö näyttää siltä, ettei ole pahemmin työkäytössä ollut eikä rakenneltukaan. http://www.nettiauto.com/ford/f250/2743534
     
  10. Damned

    Damned Gearhead

    Pakettiauton tarvis ois, ja kattelin ensin transportereita... :oops: Sitten hiipi järki päähän ja rupesin miettimään ihan oikeita kuljetuskäyttöön sopivia vaihtoehtoja. Vieläkö jenkeistä kannattaa uittaa esim. 7.3 Econoline, vai liekkö jo kannattavampaa kääntyä katselemaan kotimarkkinoiden tarjontaa?
     
  11. rammi

    rammi 3rd gear

    jos jollain sattuis pyörimään nurkissa ylimääräisenä vm2000 7.3 powerstrokeen sopivaa ilmanputsarin viereistä akun koteloa niin voisi laittaa yv:tä...
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Aika hyvin näytti toteuttaneen tuon jäähynestesuodattimen. Nyt kun sais itseään niskasta kiinni niin rakentaisin sellaisen. Pari letkua, liitintä, suodatinjalka. Eihän täällä kukaan ole laittanut vastaavaa?
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    on
    teho on riittävä (riippuu vuosimallista vakio n. 220-250hp / 750-850 nm), kulutus 12/100
    Ei niistä niveliä mene, laatikko maksaa paljon, ellei tee itse tai jotain tutunkauppaa.
    neliveto osa-aikainen (kepistä tai napista päälle), saa valita hidas/nopea, jakiksessa ei ole tasauspyorästoä, lukko (limited slip kitka) on ollut optiona taakse. Selviää ovitarran koodista tai akselin lätkästä onko vai ei.
    on
    aika siistin oloinen!
     
  14. hoge

    hoge 1st gear

    Pakko kysyä kun "laatikko maksaa paljon" niin kuinka suurissa summissa pyöritään, noin?
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Oma täysremppa maksoi 3800 kanadan dollaria teetettynä hyväksi tunnetussa putiikissa, kaiketi hyvillä muttei millään ihme-osilla. Töiden osuus oli jotain 1000 dollaria muistaakseni. On se kuittikin jossain, siihen tuli täystakuu ilman mitään rajotuksia.

    Netistähän noita hintoja voi vertailla eri tyyppisten peruskorjattujen laatikoiden välillä, vaikka lopulliset hinnat suomessa olisikin eri.

    En tiedä miksi hinnat on täällä aina salaisuus.
     
  16. revariver

    revariver Gearhead

    Huollot onnistuu Kerava/Järvenpää akselilla muutaman powerstroken kokemuksella. Mäntsälästäkin löytyy osaava putka myös laatikko ongelmissa.
     
  17. hoge

    hoge 1st gear

    Tosiaan kaasu pohjassa kun vaihtaa 1->2 niin tärähtää koko auto. En tiedä onko poikimassa vai onko ominaisuus. Pitää tuolla edgellä kokeilla säätää vaihtoja josko saisi jotain tolkkua tuohon.
    Edit: Pa#kan liekit. Tuntuu olevan vähän luistoakin nyt kun antaa monoa. Ei tainnu aski tykätä tuosta Edgen ohjelmasta, vaikka kesyimmällä ohjelmalla ajaa.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No niinhän ne on sanoneet jenkkivoorumeilla että tuo laatikko ei tykkää e-virittelystä, lieneekö tottakin :rotfl:
    Omassahan oli, jostain syystä, kovat vaihdot varsinkin 2-3 oli se paha mun mielestä. Jonnin ajan kuluttua tuli luistoa, sitten ei kakkosta enää aina löytynyt joten aloin lähtemään pakkokakkosella, jolloin kakkosen levyt kärähti...remontti. Ukko muuten sanoi että yhden lukkorenkaan, minkä homma oli pitää ne kakkosen romut nipussa, katkeaminen olisi aiheuttanut koko savotan. Tiiä sitten.
     
  19. hoge

    hoge 1st gear

    No yhtään toisaalta ihmettele kun on ajettu kuitenkin lähemmäs 300tkm että voi jo valmiiksi oikutteleva loota ruveta oksentamaan. Pitää ruveta kyselemään josko jossain saisi vahvistettua sen että kestäisi tuon 60hv noston.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuo on jo kunnioitettava ikä lootalle. Mua vtutti lähinnä siksi kun se meni 150 tkm kohdalla :wc:
     

Kerro tästä muillekin!