Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

    Tossa Dodge topicissa mielestäni hyvin tehty FAQ jossa jaoteltu ensin rekisteröintiin liityvät asiat ja sitten tekniikka ja muita hyviä linkkejä laidasta laitaan
     
  2. HdIndian

    HdIndian 1st gear

    Pientä kyssäriä F250 vm-94 7,3 Td ei powerstroke, automaatti
    Vaihdelaatikko pamauttaa vaihteet rajusti päälle ja od merkkivalo vilkkuu,
    no kun pysähtyy ja sammuttaa vehkeen jonka jälkeen käyntiin ja menoksi niin ongelma häviää.

    Tossa aijemmin puhuttiin jostain "1-2 accumulator valvesta" voisko vika olla siinä ja missä toi sijaitsee?

    Vai olisko joku liitin hapettunut?
     
  3. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Hieman OT, mutta eiköhän täältä löydy paras kohderyhmä.

    Mulla olis jouten:

    1993 Ford Econoline, F-150, F-250, F-350, Bronco, F-Super Duty Body/Chassis Service Manual

    Powertrain/Drivetrain Service Manual

    Electrical & Vacuum Troubleshooting Manual

    7.3 IDI Turbo Diesel Service Manual Supplement

    Ford 1993 Light Truck Parts Catalog Vol 1 & 2

    Koko kirjasarja yhtenä nippuna 250e, en myy erikseen. Tämä paketti painaa sitten "hieman"...

    Lisäksi löytyy vähän käytetyt Champion hehkut 7.3 IDI, 1993 F-350 4x4 crew cab dually paikattu jäähdytin sekä -93 monitoimiviiksi (pyyhkijät)

    YV tai maili tavoittaa/vuorotyö
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Loota menee vikatilaan eli nostaa paineet ylös (paukauttaa vaihteet) ja vilkuttelee valoa (vikakoodi on tallennettu). Sammuttaminen nollaa tilanteen. Vaihteistoexpertit joutuvat jatkamaan tästä, mutta sen koodin lukeminen voisi valottaa tilannetta.
     
  5. HdIndian

    HdIndian 1st gear

    Kiitoksia Powerstroke.

    No tos autos varmaan suurin vika on siinä että se seisoo pitkät ajat paikallaan
    kun ei ole tarvetta ajella.
    Pysyys varmaan paremmin kunnos jos ajeltaas.
    Putsasi noita johtoliittimiä ja laitoin CRC:tä kun oli hapettunut ja nyt viikonlopun aikana ei oireillut kertaakaan.
    Pitää perhtyä tarkemmin jahka täs ehtii...
     
  6. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    CPS

    Mitä eroa on 25 $ ja 250$ CPS sensoreilla ?

    Kyseessä 95-96 Powerstroke.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Re: CPS

    Hinta.
     
  8. F350

    F350 3rd gear

    Re: CPS

    Ittellä pelaa ainaki huokeempi mainiosti :D
     
  9. 77s10

    77s10 3rd gear

    Minkälaisia renkaita porukka on saanut sopimaan f250seen. Pitäis uudet vanteet ja renkaat tilata. Meneeköhän 325/50/20 liiotteluksi? Katselin että saattais mahtua pyörimään. Vuosimallihan oli -02
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

    Re: CPS

    eikös siitä cps sensorista ollu recall fordilla?tais olla vielä safety recall eli sen voi käydä ilmaseks vaihtaan merkin edustajalla missä vaan,jos safety recall on tekemättä.tuolta voi tarkistaa onko tekemättömiä recall:ja autossa.. http://www.ford.com/owner-services/cust ... nformation
     
  11. super71

    super71 3rd gear

    Miten lähtee vanha virtalukko irti econoline 350:stä vm. 96? Pitääkö ratti irroittaa ja onko se hankalaa kun on airbag?
     
  12. hoge

    hoge 1st gear

    Ihan asiasta myös kiinnostuneena, onko voortissasi lehtijouset edessä? Itsellä on, 285/70-17 ottaa hivenen kiinni lehtijouseen kun kääntää tappiin.
    Toisaalta rupulikumi on suomen venäjämallin maantiellä ihan jees...
     
  13. 77s10

    77s10 3rd gear

    On lehtijouset. Nyt alla on 285/75/16 ja tilaa on joka suuntaan. Offset muistaakseni +6mm.
     
  14. galaxie64xl

    galaxie64xl 3rd gear

    voiko huonot ja tai liian pienet akut sotkee ton ylivaihdelaatikon itellä 92 e 350 7,3 hukkas välillä pakin mut ku vaihdoin isommat akut vika hävis tosin 1 ja kakkosella välillä vilkuttaa od valoa 0400772238 nurmijärvi
     
  15. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Varmaan voi huonot akut vaikuttaa. Mulla aikoinaan suburban alkoi aamuisin oikutella eikä vaihtanut kuin 2. asti, ajoin 10km jätin lapset hoitoon ja uudestan ku starttasin toimi. Seuraavan kerran kun taas talvikylmällä lähdin sama homma. Webasto ehti ottaa akuista sen verran virtaa että ei ollu alkuun jännite riittävä. Akut ja laturi oli mulla rikki. Sen jälkeen toimi hienosti.
     
  16. bbford

    bbford Gearhead

    Tossa kun tuli toi C1e kortti vihdoin ajettua niin tulipa mieleen että josko sitä joskus ostais F250/f350 fordin. Siitä päästäänkin aiheeseen eli paljonko nää laitteet painaa? Kun tolla kortilla saa vetää sen mitä on veturin omamassa.

    Eli mitä painaa noin suurinpiirtein esim. 87-97 F250 lyhyt hyttinen 2wd dieselillä ja taas toisesta päästä vaikka F350 diesel crew cab dualie 4wd?
    Onko 1999 ja ylöspäin super dutyt vielä raskaampia?

    Olen etsinyt jenkkisivuilta tietoa mutta ei löydy,ne vaan jankkaa siitä GVWR painosta mikä ei tässä tapauksessa auta mitään.
     
  17. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    oon käyttänyt edgeä 2 pykälällä jo n. 1 1/2 vuotta ja muuta vaikutusta ei ole ollut kuin että auto kiihtyy ja kulkee todella hyvin ja kulutus on tipahtanut n. 2l / 100km..koneen ääni on tietenkin vähän karkeampi, mutta se kuuluu asiaan..
     
  18. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    mulla on excursionissa 295/65/20 eikä ole mitään onkelmaa..luulis olevan pikapissa samat aukot jos ei sitten isommatkin
     
  19. hoge

    hoge 1st gear

    Aikamoista fillaria mahtuu siis, vai onko noissa vuosimalleissa eroa. Omassa 99 vuotisessa 285/75-17 hankaa lehtiin hitusen kiinni kun kääntää tappiin.
     
  20. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Jos oikein muistan siinä virtakukon sivus jostain pitäis löytä parin mm reikä sinne työntää 2-3mm poran terän tylpänpään ja avaimesta kiertää, olikohan vasta päivään, ja vetää paketin ulos. Jotenkin noin se menee....
     

Kerro tästä muillekin!