Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. bbford

    bbford Gearhead

    Noh? Mitäs ne teidän laitteet painaa? :)
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mää en sanonu mitään kun ei sopinut kuvaukseen, on -97 jatkohytti pitkälava 4x4, ja painaa aika tarkkaan 2900 kg, tankit täynnä.

    Kuuklella hakemalla "curb weight" mitä ilmaisua ne käyttää tosta omapainosta saa jotain mm 2005 painot (sivu 43):
    http://www.fordf150.net/specs/05sd_specs.pdf
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Kiitoksia,ehkä esitin asian epäselvästi,laitoin ne lähinnä ääripäiksi. Saa listata mitä kenenkin auto painaa mikäli osuu "välille". Toi sun laite (´92-´97) olis ehkä just realistisin vaihtoehto mulle noin niinkuin hinnankin puolesta,onko toi 2900kg muuten otteessa?
     
  4. Chevyx2

    Chevyx2 1st gear

    Korjaus äskeiseen: C1e-kortilla voit kiskoa C1-vetoautolla sen mitä valmistaja lupaa vetoautolle vetokykyä kunhan yhdistelmän kokonaismassa ei ylitä 12tn. Käytännössä nämä painorajat eivät ylity koskaan koska C1-auton max.kokonaispaino 7500kg ja kuulalla vedettävän perävaunun max.kokonaismassa max 3500kg.

    :odroll:
     
  5. bbford

    bbford Gearhead

    Siis mitä vit... ? :eek:
    Kyllä se inssi mulle mielestäni oikein painotti että "saat vetää vain omamassan verran"?
    Ja milläs sen valmistajan lupaaman vetomassan sitten todistaa tien päällä poliiseille? Mikähän on poliisien näkemys asiaan,ne sen sakon kuitenkin kirjoittaa. :) Riittääkö ohjekirjassa oleva lbs luku?
    Sen tiedän että mun autolla (F150 4.9L+5-speed manual+3.08:1 välitys) sais vetää kirjan mukaan 1780kg ja suomen pakusäädöksien mukaan taas omamassan verran eli 1850kg?
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

    Itse itselleni vastaten,tää on AKEn sivuilta:

    C1E-LUOKAN AJOKORTTI:
    C1E-luokan ajokortilla saa kuljettaa yhdistelmää jossa:

    1. Vetoauton kokonaismassa on enintään 7500 kg
    2. Yhdistelmän kokonaismassa enintään 12000 kg

    Perävaunun kokonaismassa ei ylitä vetoauton omamassaa.

    Eli pitää olla raskas veturi.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Otteessa on jonkun hihastaan vetämä 2390, mutta sillä ei kaiketi ole väliä tällä maailmankulmalla.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onks toi kartaanin tukilakru kuin paksa vaihtaa? Joku pärkkele siellä nyt vollottaa, ja aattelin että vois sen vaihtaa kun ei se enään uusikaan ole, ja on suht halpa osa. Ohjeet puhuu oikeen rässistä millä painaa vanha lakru pois, mutta onko tohon mitään rässittömän kotikonstia olemassa, jotain muutakin kuin millä saa putken lommolle? :poff:
     
  9. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Voisiko joku täsmentää näistä vanhemmista IDI pannuista miten eroaa 7.3 IDI FI tai MFI. Tuli tuossa pienoinen höplä Rokkiauton tilauksessa. Nyt olisi Diiseli-filsu myytävänä mallia F350, ei-patruuna, vaan semmoinen "normaali" malli, jonka pohjassa vesiproppu.
    WIX 33417 Fuel Filter (8421.23.0090). 20e tuo maksaisi +postikulut ostajalle. Pitäs olla kohtuu hinta...
    esko.salonen.sory(ät)hotmail.com 040-7396863, Jämsä

    ps. on muuten hyvä paikka tuo Rockauto. maanantai iltana tilaus sisään ja torstai aamuna oli DHL:n lähetti-setä koputtelemassa ovella...

    ps2. On muuten sika-halpa lämmityslaitteen kenno F250:seen, 26 taalaa...
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tää on oikea vanhanliiton äijätopikki....
    .
    .
    ....keskustelua ...voitais .... yhtä.... hyvin.... käydä ....kirjeitseeee.... :rotfl:
    .
    .
    .
    ....Eikös tuo ole 7.3.... IDIn filtteri
    .
    .
    .
    ..... sullon IDI .....luulis käyvän.........kö.
    .
    .
    .
     
  11. HdIndian

    HdIndian 1st gear

    Mulla 7.3 IDI vm-94 ja polttoainesuodatin Wix 33217
     
  12. rammi

    rammi 3rd gear

    Joo melko vilkasta on tää keskustelu :rotfl: Hommasin talvipyöriksi 315/75-16 General Grapperit, nyt sitten jousipakkaa hieman korottamaan kotikonstein, kunnes korotussarja saappuu 8) Rengas Online toimitti donitsit nopeasti kotiin saakka, huippu homma..

    Jäähynesteen filtteröinnin teko on ollu jäissä, kun eivät ole osat tulleet vieläkään prkl..

    Että tällästä täällä.
     
  13. sasupe

    sasupe 1st gear

    Joo, ajoa vaan eikä turinoita nettiin :wink:

    Paitti nyt ei haluais startata, solenoidi nappaa mutta startti ei meinaa aloitaa veivausta. Akkuja jo laitailin ja kaapelit on yläpäässä hyvät. Mutta ei vaikuttanu. Pitää puhdistaa startin kontaktit.

    Volttimittari on olevinaan normaalia matalammalla hehkutuksen jälkeen startin hetkellä (ei vaan tullu asiaan perehtyttyä ns. hyvän sään aikana niin osaa varmana sanoa). Aivanku jälkihehku veis voimaa ny jotenki enemmän ku ennen. Liikeelle lähtö on semmosta "ponnetonta" ja jälkihehkun päättyessä meno muuttuu kerrasta kun lataus pamahtaa päälle. Olisko vaan nykyiset patterit pehmenneet ettei tosipaikan koittaessa olekaan ruutia tarjolla?

    Kattokaas "minne kohdalle" teillä volttiviisari sojotaa ku se "pliisvait" valo samuu ja on aika napata tulille.
     
  14. sasupe

    sasupe 1st gear

    Kun volttimittarista saa luettua koko NORMAL textin ompi seurauksena relen naksetta. Tulipa tuo nyt todettua käytännössä. Käydessä viisari sojotaa M ja A kirjaimen väliin, eli lataus pelaa.
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    juuh, mutta kun Wixin katalookin mukaan 33417 käy sen tilalle. Ei muuten, mutta olen käyttänyt noita Wixin sivuja kaikenmaailman suodatinshoppailuun. Olen mm saanut selville että tohon Suburbanin pikkulohkoon sopii ja mahtuu kuorma-autoissa/busseissa ym käytettävä puolen metrin mittainen öljysuodatin, millainen siellä nyt onkin.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo en ole jäähysuodatinta saanut aikaiseksi minäkään.

    Latausjännitteistä, mulla osoittaa viisari aikas pohjalukemia kun pliis wait valo sammuu, reippaasti N kirjaimen alle, lähemmäs sitä pohjaviivaa. Kone käynnissä jälkihehkun aikana viisari osoittaa jonnekin N paikkeille ja pomppaa sitten suoraan kun hehku loppuu. Ajossa se muuten osoittaa yleensä sen mittarissa olevan pienen + merkin kohdalle.
    Olisko sulla akut loppu, veikkaan että on.
     
  17. rammi

    rammi 3rd gear

    Mistä olette hankkineet jäähdytysnesteet Powerstoukkiin? Saako valmista seosta, jossa on se kavitaatiolisäaine vai pitääkö se erikseen lisätä?
     
  18. hoge

    hoge 1st gear

    Valvolinen maxlife jäähdytinnesteessä olisi yhden tukkufirman mukaan kaikki samat ominaisuudet valmiiksi kuin tuossa lisäaineessa. Itse ostin tältä foorumilta purkin ainetta, joku korjaamo sitä kanssa myy ja varmaan Fordilta saa tilaamalla. Korjaamo löytyy tältä palstalta, en muista nimeä millään. Pitäisi tehdä vähän salapoliisityötä ja varmistaa tuo valvolinen homma... Aikasemmin joku kirjoitti että caterpillarilla on joku valmis seos jne.
     
  19. rammi

    rammi 3rd gear

  20. hoge

    hoge 1st gear

    Juuri tuo. Paljon on näköjään luokituksia. Vielä kun joku viisas kertoisi tarviiko tuo oikeasti lisäainetta. Tämä tukkukauppias ei viitsinyt asiaa selvittää.. Itse laitoin aineet, entinen omistaja oli muistaakseni laittanut maxlife glykoolit sisään juuri huollossa.
     

Kerro tästä muillekin!