Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kuperalla peilillä ainakin näkee paremmin.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  3. jylppy

    jylppy Gearhead

    Kertokaas tietäjät, mitä tuo IPR venttiili tekee? Revin vuotoa ettiessäni nafta filtterin irki, ja sieltä löyty nippu yhteen palaneita johtoja, joista kaks menee filtteriin.(vissii water in fuel, ja suotimen lämmitys?) Sekä sitte semmonen nivaska joka menee tuohon IPR venttiilin persiiseen. Eppäilen myös ettei ipr venttiilin kela oo ollu paikallaan ku sekin oli siellä pohjalla. Oli siellä se IPRn mutteri, ja 2 semmosta metalli holkkia jotka nekin kuului siihen iprään. Eli tuskin se on toiminut.

    Missäs ne paljon puhutut filtterin oo renkaat sijaitsee? mä en löytäny ku yhen ison kannesta...

    Niin ja... lähteekö PA pumppu nyppäämällä ylöspäin irti? helvatin piukka.
     
  4. kpj

    kpj Gearhead

    Taittaa olla monella muullakin sama tilanne päällä kun miullaki, eli pitäis saada aikaseks asentaa tuo jäähysuodatin. Itellä on ollut tuollanen kuvan mukainen paketti jo jonkin aikaa pöydällä oottamassa, mutta ku ei ole saanu aikaseks asentaa sitä vielä. Suodatinjalkana oli joku Fordin (ehkä traktorin) jalka. Tuo suodatin sisältää sen 12 unittia DCA:ta, mutta ilmeisesti 8 ois ollu paras vaihtoehto, muistaakseni koodilla WF2072 tahi WF2073
    http://img510.imageshack.us/img510/1993/filtteri.jpg


    Joku, kun kyseli mistä tuota DCA4 saa, niin MVA:n lisäksi ainakin Voitelukeskus myy tuotetta, sieltä saa myös nesteitä, joissa on valmis panostus...
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En ole pumppua itse irrottanut joten ei pitäisi kai neuvoa, mutta sanon nyt äkkiä ennenkuin nyppäät sen irti, että siellä pitäisi olla nostajan tyyppinen tappi mikä voi pudota koneen sisään jos pumpun nokka (nokka-akselissa) ei ole yläasennossa kun pumpun irrottaa. Sen nokan pitäis periaatteessa työntää myos pumppu irti kun pultit on auki ja pyorittää moottoria, näin olen ymmärtänyt.

    IPR säätelee ruiskupaineita, ei sen koneen pitäis tollasena toimia ollenkaan tai ainakin huonosti :eek:.
    Eikä ole sulakkeita palanut, lisää : :eek: :eek:
    Täähä on mielenkiintoista. Onks se käynyt ihan ok?
     
  6. jylppy

    jylppy Gearhead

    Ei sieltä mitään tippunu. O-rengas vaan nappas kiinni melko piukkaan... Pääsi kampeemaan paremmin ku otti turpon irti.

    Asiahan on siis niin että mä en tiedä miten tuon vehkeen kuuluu "ehjänä" käyttäytyä! Tommosessa lyönnissä se pihalle pudotettiin :D ! Mitä mä sillä hieman ajelin niin tuntui siltä ku moottorin kierrokset olis tasakaasulla ajaessa jonkinverran vaeltanut... Potkua tuntui olevan -ainakin IDIin verrattuna reippaammin.

    Yks 25 ampperinen tappi näytti olevan palanu, tollai äkkiä katottuna. Missähän olis kaaviota saatavilla notta mikä sulake on mihinkin?

    Tulipa vaan mieleeni että voisko se ylenpalttinen diisselivuoto tulla tuosta IPR venttilistä? kaukaa haettu kaiketi...
    tuossahan on joku tiivistys setti mutta mahtaako auttaa?

    http://www.puredieselpower.com/catalog/ ... p-576.html

    Onko kukaan ikinä avannu sitä venttiiliä? tuleeko sieltä romua päin naamaa?
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Nafta ei voi tulla IPR:stä, koska se ei ole missään yhteydessä naftan kierron kanssa, vain moottoriöljyn.
    Sen voi ainakin irrottaa ilman että mitään lentää naamalle. En ole purkanut.
    Tää on mulla uusi varalla ettei tarttekaan purkaa, tossa jo näkyykin ainakin 2/3 niistä o-renkaista.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Purkuohjeet: http://cw-diesel.com/LuxSite/IPRInfo.htm
    mun mielestä niitä o-renkaita ei ole kuin 2, tiedä sitten.

    Tuntuu vähän kaikilla olevan vuotoja, joten kattelin tota omankin veetä oikeen fikkarin kanssa pää siellä välissä, ja olihan sekin pohjalta märkä. Ei kuitenkaan niin että mitään valuis reiästä ulos. Vaikuttais siltä että regusta kanteen menevä naftaletku vuotaa kannen päästä, sielläkin on o-rengas, paineita siinä kohtaa 40-50 psi:tä.
     
  8. jylppy

    jylppy Gearhead

    No hyvä tietää ettei iprstä tuu löpöä. Pitää tänään tehdä siihen uudet sähköt ja vedellä hieman uutta löpöletkua ympäri konehuonetta. Jos vaikka se falskaaminen loppuis siihen. Polttoainepumppu on vielä testaamatta että kusooko se jostain raosta.
     
  9. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    Moottoriöljy

    Millaiset on Powerstroken moottoriöljyn luokitusvaatimukset ?

    Kesän olen ajanut Teboilin super HPD 15W-40:llä, mutta tuntuu aika jäykältä talvikäytössä.

    Voiskohan ton saman laittaa 5W-40 viskositeetilla talveksi ?
     
  10. rammi

    rammi 3rd gear

    Dieselmannin sivuilta:

    The only oil recommended for the PowerStroke by Ford is Motorcraft Super Duty 15W40, 10W30. Each of these has the proper additives in them for use in a diesel engine including the anti-foaming agents. The 15W40 is recommended for normal climates, the 10W30 for temperatures below 20 degrees fahranheit. For temperatures below -10 degees, 5W-30 is recommended. There are other oils, however, that do meet all the requirments for use in the PowerStroke. The specifications the owner needs to look for on the label are the API rating of CF-4/SH or CG-4/SH or higher. Some other oils with the correct ratings are:

    * Penzoil Long-Life 15W40
    * Shell Rotella-T 15W40
    * Chevron Delo 400 15W40, 10W30
    * Mobil Delvac 1300 Super 15W40
    * Castrol GTX Diesel 15W40
    * Valvoline All-Fleet Plus or Cummins Premium Blue: 15W40
    * Union 76 Guardol QLT 15W40
    * Wal-Mart's Tech 2000 Universal 15W40
    * Texaco Ursa Super Plus 15W40, 10W30
    * Quaker State FCI Universal 15W40, 10W30
    * Quaker State FCI HDX Plus 15W40
    * Kendall Super-D 3 15W40, 10W30
    * Kendall SHP Diesel 15W40
    * Exxon XD-3 Extra 15W40
    * Citgo Mystik Premium Fleet 15W40
    * Citgo Mystik JT-8 15W40, 15W50, 10W30

    Ite oon käyttänyt Mobil Delvac 1400 Superia (korvannut 1300 Superin), kesällä 15W40, talveksi 10W30..
     
  11. jylppy

    jylppy Gearhead

    Noni. Vuodot loppu. nyt uusia kysymyksiä. kuuluisko ton kikkareen lähteä kylmänä käymään jos hehkut on oletettavasti hieman paskana? Paljonko ehjät hehkut ottaa virtaa? Nimittäin tuo on tosi huono lähtemään käymään. hörähtelee vaan, ja jossainvälissä lähtee käymään. Rööristä lykkää vaaleaa sauhua ennen ku lähtee. Ja onko mahdollisesti niin, ettei hehkuja kannata lähteä vaihtamaan ellei ota kansia pois, Eli hehkujen päät on turvonnu niin että puolet jää pyttyyn pyörimään.

    Niin ja mun oodee nappi ei toimi...
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kyl nää lähtee vaikka olis pari tulppaa pimeenä, en nyt osaa sanoa missä se raja kulkee. Joksä vaihdoit sen hehkun releen? Ne hajoaa vähän väliä. Ennemmin se on rikki kun kaikki tulpat. Releestä voi oikosulkea isot navat (kytkee hehkutulpat päälle) vaikka 15 sek ajaksi. Jos sitte lähtee heti, niin rele on entinen ja tulpat kunnossa.

    Ja onhan siellä ne johtosarjatkin ja niiden läpiviennit koppien läpi mikä on heikko lenkki näissä koneissa. Omasta olen nuo molemmat viat korjannut.

    Tuntuu hurjalta purkaa kannet tulppien takia. On tainneet jenkkisivut pelotella niillä tulpilla :lol: En ole muuten omasta edes vaihtanut tulppia, testasin vaan vastusmittarilla että hengissä tuntuisivat olevan.
     
  13. jylppy

    jylppy Gearhead

    Taisin olla vaan hätänen... hyvin tuo tänään on tartannu. Katsastusmies anto hylsyä ku ei takajarrut ollu aivan palanssissa. Ihme! Tuo on seissy vissii muutaman vuoden ajamattomana...

    Semmosta havaitsin että kun maantieajosta pudottaa kierrokset esim. risteykseen tullessa, niin kone alkaa appa 5 sekunniks rallattamaan hassusti. Tuntuu kun se hakis oikeeta tyhjäkäyntikierroslukua... sitte se putoo tasaseks. wtf?
     
  14. bbford

    bbford Gearhead

    Vielä kerran piinaan teitä aikaisemminkin esittämälläni "mitä teidän pick upit painaa?" kysymyksellä. Ja asiahan koski C1E korttia ja sen maksimi vetopainoa joka yhtäkuin veturin omamassa.
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    olisko ollu ilmaa sen letku ja pumppusavotan jäljiltä?

    Laita äänivideoo. Muistan johki tommosen tyyppisiin vaivoihin ehdotetun IPR, IVS (kaasupedaalissa), TPS (kaasupedaalissa), lootan vaihde poxi (lootassa)... Mitä siinä ei ole rikki? :rotfl:
     
  16. hoge

    hoge 1st gear

    99 vuotinen, jatkohytti, pitkä lava omamassa 3200kg.
     
  17. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Minä vaihdoin Omaan -88 7.3IDI hehkut tällä viikolla. 7 hehkua lähti hienosti, ei turvotuksia. 8. kanssa sai tapella tunnin, kun pelotti ettei vaan katkea sisään. sekään ei llut turvonnut, mutta kierre ahdisti. Nitkunnitkun eestas käjet ruvella.. Mutta tulihan se pois... Championit oli vanhat ja uudet...



    Noni. Vuodot loppu. nyt uusia kysymyksiä. kuuluisko ton kikkareen lähteä kylmänä käymään jos hehkut on oletettavasti hieman paskana? Paljonko ehjät hehkut ottaa virtaa? Nimittäin tuo on tosi huono lähtemään käymään. hörähtelee vaan, ja jossainvälissä lähtee käymään. Rööristä lykkää vaaleaa sauhua ennen ku lähtee. Ja onko mahdollisesti niin, ettei hehkuja kannata lähteä vaihtamaan ellei ota kansia pois, Eli hehkujen päät on turvonnu niin että puolet jää pyttyyn pyörimään.
     
  18. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Niin omanikaan ei ole mikään herkkutapaus pakkasella. Nappihehkua 5s ja ehkä toiset 5s ja ihitutiihitutiihituituitui..hörskötihörsköti..röhröh ja käy...

    Joku voisi täsmentää miten pelaa tuo kylmän koneen syötön aikaistus? (oletan sen aikaistavan kun on kylmänä kuin suoraruisku käytöseltään ja ääneltään..) Lämmetessään käynti pehmenee sekunnissa ja pirteys häviää samantien.. ??

    Savuarvot itsellä 0.3 viime leimalla, tuntuu aika laihalle. Savua ei saa putkesta vaikka vetää 3500kg traileria ylmäkeen talla lattiassa... Mistä tuota ruokaa saa lisää. Onko se se ruuvi nestepään yläpuolella suihkuputkien suuntaisesti? Pumppuhan lienee Stanadyne (roosamaster?)
    Pumppu on kairattu ja säädetty pumppupajan jäljiltä n 25tkm sitten....
    Vois lähteä paremmmin käyntiinkin kun sais ruokaa.. :odroll:
     
  19. kma68

    kma68 Gearhead


    Ei kannata lisätä ruiskutusta jos kone pelittää ajaessa hyvin, eikä se välttämättä edes vaikuta käynnistykseen auttavasti. Väittäisin, että vika on siis käynnistysautomatiikassa.
     
  20. jylppy

    jylppy Gearhead

    Tänään taas ei lähtenyt käymään... mittasin huvikseni että paljonko nappaa hehkut virtaa, maksimi tais olla peräti 25 Amppeeria. Ei kovin moni tulppa taida hehkua? Pitäs jostain saada noiiten hehkujen speksit, niin tietäis hieman laskeskella että paljonko kuuluis ottaa virtaa. Mitkäs karvat ne on ne hehkujen piuhat mitkä menee siitä liittimiltä itte hehkuille?

    Roosamasteriin saa ruuvattua lisää ruokaa edestäpäin katottuna vasemmalla sivulla olevan luukun kautta. eli "kaasuvivun" alla. Pumppu tulee samalla tyhjäks kun sen luukun avaa, eli pitkää starttia tiedossa ellei täytä pumppua päälikannen kautta operaation jälkeen. Luukun takana on muistaakseni 5/32" kuuskoloruuvi, joka näkyy sillon kun ykköspytty on yläkuolokohdassa. Sitä ruuvia maltillisesti(½ kierrosta?) kiristämällä pitäs tulla röörinpäästä nokea.
     

Kerro tästä muillekin!