Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. jylppy

    jylppy Gearhead

    Melkeen viittais tuo sammahtelu tuohon CPSään. pitääpä laittaa kikkare tilaukseen.
     
  2. kostaja

    kostaja Gearhead

    Toi cps menee takuuseen jos ei jo vaihdettu.On tehtaan takaisin kutsu.
    Fordin sivuilta näet vin numerolla.
    Oli pientä nykimistä omassa ja tolla korjaantu.Nyt toinen auto menossa samaan huoltoon.Ei tosin oireile.
     
  3. jylppy

    jylppy Gearhead

    Open Recalls

    Recall: 09S09
    Description: SPEED CONTROL SYSTEM MODIFICATION

    Tommosen recallin anto... CPSstä ei kyllä ollu mitään puhetta. Mikäköhän lie tämä recalli?
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^en ole tollasesta tietoinen, mutta lähestytäänpä nykysiä/entisiä IDI ukkoja pienellä kysymyksellä: paljonkos tollasen (7.3IDI) kuuluu sauhuttaa kylmäkäynnistyksessä? Tulin ostaneeksi sellasen. Pakkasaamuna (-5) rymähti pienen veivaamisen jälkeen käyntiin miehekkäästi sauhuten ilman lohkista ja kesäöljyillä, nyt +8 asteessa lähti melkeen heti mutta vieläkin paksunmuikean valkoharmaansavun kera. Savun tulo loppuu kyllä melkeen heti. Onko normaalia? Voimaa tuntuu olevan hyvin, mittarilukema 170tkm. Ja kuuluuko hehkujen sillai naksuttaa, ihan kuin kaappikello kävis??
     
  5. eno

    eno Gearhead

    IDI turbosta kokemusta ja ei se kyllä savuta käynnistettäessä kylmänäkään laisinkaan, ja rämähtää kyllä tulille heti kun pyörähtää.
    Rele naksahtaa kerran mennessään päälle ja pois, jälkihehku sitten nakuttaa kun kaappikello mut ei sekään kun muutaman kerran.
     
  6. jylppy

    jylppy Gearhead

    Oma idi lähti kovallakin pakkasella käyntiin todella nätisti ilman lohkolämppäriä, mutta rööristä tuli kyllä mustansininen pöläys??

    Ekonoviivasta löytyy jokapäivä uus ominaisuus... Tänään jäi päälle jokin "startinsäästömode" virrat kun otti pois, niin mylly jäi käymään, mutta kaasuun ei vastannu. avaimesta kun käänsi taas virrat päälle, niin kaasupetaali oli taas mukana pelissä ja matka jatkui. Hieno laite! :D
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ :rotfl: ei helvata...loppuu neuvot. Olen kuullut tuosta ennenkin mutten yhtään muista mikä sen aiheutti. Koitan muistaa.

    Kiitoksia vastauksista, on hieno laite tuo IDIkin :D . Vai että "heti tulille ilman savuja" ja "ehkä mustansininen pölläys", heh, menee ennemmin tuon aiemman EskoS:n kaavan mukaan: ihituti-ihituti...*hörsk*...ihituti...rakata-rakata-rakatakataka-röh..röh..röh Ja gauhee talonkokonen sauhupilvi :rotfl:. Liekö yhtään tulppaa hengissä. Vetää kyllä vapariksi luvattoman hyvin kun räppäsin tässä kulmilla. Saa nähä kauan sitä kestää. Noh, noin 1300 eurolla ei ihmeitä saa :lol: .
     
  8. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Kovin huono oli tuo omakin IDI lähteen käyntiin. Sahata sai melko pitkään ja miehekkäät savut päästi...
    En tuosta mitään vikaa koskaan löytäny (kaikki hehkut oli ainakin ok), tiedä sitten olisko paremmilla akuilla lähteny helpommin, ovat kuulemma aika kranttuja sille jos ei startti pyöritä riittävän nopeesti.
    Kävi kyllä sitten pahuksen nätisti ja voimaakin oli (185hp versio).
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Täytyy mittailla jotain kun ehtii. Aika hauskaa kun tarvittava testilaitteisto koostuu lähinnä testilampusta :D . Laitan siihen nyt 10-30 Shell Rotella T öljyt.
    PS. On 185 hp versio tarran mukaan.

    Mites tuo Mudracerin pumppu, olisko jollain pumppupajalla speksit tai sitte ihan valmistajalta kysyy. Meneeks se johki Sevy raksteriin?
     
  10. kpj

    kpj Gearhead


    Onnee vaan uudelle menopelille. Sen mitä tutkiskellu IDI moottoreja, niin eipä niiden nyt hirveästi pittäis savuttaa. Toki kostealla ilmalla tulee vesihöyryä, mutta sitähän tulee kaikista peleistä. Yleisesti syitä on hehkutulupat tai suuttimet, mutta myös pumppu voi vaikuttaa savutukseen. Mutta semmoisen, jos pumppu kuulemma aiheuttaa suuremman määrän savua on sillä jo itsetuho päällä ja kohta loppuu meno muutenkin. Savun väri jos on harmaan-valkeata, niin viittaa hehkupuolelle ja jos savu on harmaan-sinistä, niin yleensä suuttimiin viittaava. Pahasti vuotavan suuttimen ollessa kyseessä saattaa jopa kuulua sellaista putkessa polttamisen ääniä ja yleensä pelkästään hehkuista johtuva savu hälvenee nopeammin kuin suuttimista tuleva, joka voi aiheuttaa savun pyrähyksiä vielä lämpimällä koneellakin...
    Hehku ja polttoainepuolen kunnossa ollessa nää kyllä lähtee käyntiin suhteellisen helposti, mutta täysin savuttomasti ei tietysti silloinkaan toki ei ne jää kyllä savuttamaankaan. Eli eipä tuossa muutaku, mittaa vaan hehkut ja tarkastaa suuttimien kunnon. Hehkuiks en edelleenkään suosittele muita kuin Motorcraftin omia...
     
  11. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    Antoi itsellekin ton saman kutsun.

    Onks tietoo mikä toi on ?
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kiitoksia neuvoista. Mittailen viikonloppuna niitä tulppia, siihen viittaisi. Ajossa tuo ei savuta ollenkaan, kuumastartissa tulee pieni musta pöläys.
    Tuossa reality showta, puheena olevan IDIn kylmästartti tänään :rotfl: :
    http://www.youtube.com/watch?v=-f8LI5QjThI
     
  13. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Noin 1kk näin jossain netissä oliko hesarissa vai missä?, että melkein kaikki Ford konsernin autot oliko -97-06 on takaisin kutsuttava vakinopeusäätimien nappien vaihtoon ratissa, koska aiheuttaneet tulipaloja!.
    En löydää uutista enää mistä suomen sivuilta pitäs etsiä jenkkien sivuilta.

    Mullakin alkoi kesällä vakkarilla ajaessa "nypyttämään" ja jos ajaa jalkakaasulla auto vetää tasaisesti. Nypyttäminen on koko ajan kasvanut kesästä. Tällä viikolla, kun kävin tien päällä vähän pitempää matkaa ajamassa oli jo nykimistä ei nypyttämistä aivan, kun jossain löysä/paskainen liitos ei viitsinyt ajaa edes se päällä. En tiedä liittyykö sitten tuohon recalliin?.

    Varmaan Tamperee Fordilla kivitilan autossa tietäsivät tarkemmin tuon recallin, kun ne tietää varmaan eniten USA Fordeista Suomen Fordin maahantuonti liikkeistä. Recali käsitti melkein kaikki Fordin mallit siinä uutisessa tila-autoista, kaikki F:läiset, Excursionit,Econolinet, ym.

    Ps.
    Onko palovakuutukset kunnossa!.
     
  14. subu-96

    subu-96 3rd gear

    TUOLLA KUVIA PALANEISTA FORDEISTA.
    http://www.ford-trucks.com/forums/89277 ... ction.html
     
  15. subu-96

    subu-96 3rd gear

  16. ford59

    ford59 1st gear

    Toi 7.3 IDI:n käynnistys savutus taitaa olla normaalia (toivottavasti). Itsellä kokemusta kahdesta IDI koneesta 250tkm ja 400tkm ajetuista, molemmista pöllähti kunnon musta-sini-harmaa pilvi kylmäkäynnistyksessä. Pakkasella harmaa savupatsas seuraa muutaman kilometrin perässä (4" pystyputki kerää vissiin hieman kosteutta sisäänsä) Pitkän sahauksen ja kaasua vaatii molemmat koneet kylmällä.
     
  17. SamiL

    SamiL Gearhead

    Minulla on kokemusta vain tästä yhdestä, 91-mallisesta 7.3:sta, jonka kilometreistä en tiedä, mutta paljon niitä on. Kone lähtee käymään pakkasellakin lyhyellä starttauksella ensimmäisen hehkutuksen jälkeen. Pakoputkesta pöllähtää kuten kaikkien kylmien koneiden kuuluukin tehdä, mutta se lakkaa melko pian. Lämpimällä säällä ja moottorilla ei pakoputkesta tule juuri minkäänlaista näkyvää savua. Ei edes vedätyksessä.
     
  18. ford59

    ford59 1st gear

    Mulla on kyllä semmoinen hytinä, että ajoitus tossa F450:sessä on jäljessä,vaikka pumpun merkkien mukaan pitäisi olla aikaisella. Harmaata pukkaa lämpimälläkin vedätettäessä. Tällä hetkellä on tossa 400tkm ajetussa motissa tuon 250tkm koneen pumppu.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kirjoitin aiheesta kolme vuotta sitten, 1.11. 2006 topikin sivulla 2 seuraavaa:

    "En tiedä onko tästä ollut jo juttua, mutta ajattelin mainita viallisesta cruise conrolliin liittyvästä katkaisijasta mikä voinee aiheuttaa tulipalon. Bensakoneisista on recall mutta dieselit ei kuulu siihen, vaikka niissä on sama vika. Dieseleissä toi virtapiiri on kuuma vain kun virta on päällä, bensakoneissa se aina kuuma. Katkaisija on jarrupääsylinterin päässä. Katkaisijan sisään voi vuotaa jarrunestettä-->oikari-->palovaara.
    Omassa ei ainakaan ulospäin näkynyt mitään vuotoa, mutta ei se kuulemma ulos asti välttämättä näykään.
    Katkaisijasta voi ottaa johdon irti ja siihen johtoon vaan jumpperi terminaalin connectioneihin. Cruise pitäis toimia tosta huolimatta, koska katkaisija on varotoimi siltä varalta etta jarrupedaalissa oleva katkaisija ei toimi eli käännä cruisea pois päältä.
    Paras ratkaisu olis uusi katkaisija, minka voi vaihtaa ihan ilmaamatta jarruja jälkeenpain."

    Silleen.
     
  20. kpj

    kpj Gearhead

    Eihän tuo vielä pahasti savuuta, näyttäis tosiaan olevan enemmän hehkupuolella ja varsinkin jos ei ole sinistä ilmassa, jota ei näkynyt ainakaan videossa. Eipä tullu otettua videota omasta Turbo IDIstä, kun suutin vuoti. Viileämmällä ilmalla varmaan 5 minuuttia sellaista reippaan miehekästä savua, no ennemminkin sellainen savu ku kunnon mehtäpalosta lähtee :lol: . Sitten kun sattu vielä vaihtosuutimistakin meneen yksi, niin sitten se pölläytteli lämpimänäkin. Tällä hetkellä ei kylmäkäynnistyksessä pölläyttele mitenkään ihmeemmin kuin oikeastaan vesihöyryä ja toivottavasti pysyykin noin myös tulevaisuudessa, eikä oikeastaan tarvitse sahattakaan. Viimeks käynnistelin jossain +2 lämmössä kylmänä ja aika välittösti hörähti käyntiin, yleensä siis eberi lämmittelee valmiiks. Suuttimet vaikka ei vuotaiskaan, niin silti niiden avautumispaine on voinu laskee 1/10 siitä mitä uutena ja näin ollen ei enää Diesel tule sumuna niin hyvin kuin uutena, vaan se tulee enemmän sellaisena kusena ja vaikuttaa siis käynnistyvyyteen kylmänä. Lämpimällä koneella mustan pölläys on normaalia, toki jos pumppu on niukalle säädetty niin ei tule sillonkaan mustaa...


    Vaikka oma on -93, eli ei pittäis kuulua edes vuotensa puolesta tuohon recalliin, mutta miulla alko kanssa jokin aika sitten pienesti kaasutteleen ja löysäileen vakkari päällä ja vain ja ainoastaan vakkari päällä. Sit taas kun kesärenkaat on päällä ja mittarinopeus ei ole lähellekkään oikeaa nopeutta, niin ei nyplää. En ole vielä tutkinu vakkarin sisältöä, mutta onkohan siellä jokin kuluva osa, joka vuosien saatossa kuluu juuri siltä kohdalta, millä sillä on yleisimmin ajettu ja vakkari ollu päällä? Sillä ainakin miulla tuota nypläämistä tapahtuu oikestaan vain juuri normaalilla matkanopeudella ajettaessa.

    Vedättäessä harmaa on merkkinä siitä, että ajoitus on hieman jäljessä. Pumpun viivat jos on kohdikkain, niin yleensä ajoitus on hieman jäljessä. Apumiehen puolelle käännettäessä pumppua voit aikaistaa ajoitusta, mutta älä pyöritä koneen käydessä, niin kuin varmaan tiesitkin. Syöttö vaikuttaa myös hieman näköharhana, eli jos ei ole kovin ruuvattu syöttöruuvia, niin aivan ohuena tuleva musta savu voi näyttää läpinäkyvämmältä eli harmaammalta vedättäessä. Eikä ainakaan miun mielestä saa hirveää hyötyä jos vapariin nostaa syöttöjä, toki saa sillä varsin miehekkäät mustat savut putkesta :rotfl: ....
     

Kerro tästä muillekin!