Ford F250 7.3D

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Vesipumpuista sen verta, et joskus selailin tuota www.nippelit.net -sivustoa hätäpäissäni kun luulin että omastani oli poikinut, niin sielä oli äkkiä katsomalla yks aika samanoloinen myynnissä. Eikä ollut mikään hirvee hintanen muistaakseni.

    Myös etuiskarit näytti olevan kohtuulliseen 88€ hintaan.
     
  2. finmower

    finmower 1st gear

  3. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Tämmänen lyhykäinen ohje sattui silmään eilen. Kuvasta näkyy aika hyvin mihin se on tökätty.

    http://www.thedieselstop.com/faq/9497fa ... stall.php3
     
  4. Gummisti

    Gummisti 3rd gear


    Juu hyödyllinen on tuo pakokaasun lämpömittarikin ettei venttiilit pala ja sen jälkee :mad:

    Mutta siis tarkoitin ahtopaine mittarin letkun paikkaa , onko valmiina.
    Kun jossain muistelin nähneeni että piti laittaa T-haara johonkin ja siitä vetää mittarille.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    No just joo taas mun kanssa...
    Tollai se muuten oli mun turpo-volvossa mistä se T hajosi ja alkoi suhisemaan kojetaulun sisällä (pitää selittää että kyllä mä tiedän mikä on ahtomittari ja mikä pyrometri...)
    No, joka tapauksessa, sinne johonkin putkeen turbon ja kannen väliin se pitäis saada...Katselenpa omaa tulisko ideoita.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Eiköhän se ahtomittari olis helpoin laittaa T:llä siihen samaan letkuun mikä menee jo imusarjasta MAP anturille.
     
  7. finmower

    finmower 1st gear

    Varmaan helpoin tapa on T pala, me porattiin reikä turbon paineputkessa olevaan alumiiniputkenpätkään ja siihen mittarin mukana tulevalle liittimelle jenka.
     
  8. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Upataan välillä, kun meinaa liusua triidi pois näkyvistä toiselle sivulle.

    Liekö tää jonkun OD:lle kirjoittelevan Ähväläinen ?
     
  9. finmower

    finmower 1st gear

    Epäilen ettei kirjoittele tänne. Viimeksi kun juttelin kyseisen isännän kans, uhkasi ostaa tuliterän samanlaisen. Toivottavasti.
     
  10. Fukov

    Fukov 3rd gear

    meneekö kuorkin alv EU:n ulkopuolelta tuotaessa sen hinnan mukaan, mitä kauppakirjassa seisoo, vai arvotaanko rottelolle verotettava arvo tullin arpajaisissa?
     
  11. finmower

    finmower 1st gear

    kauppakirjan hinta + rahti, senjalkeen + 22 prosenttia. Tulli on sitten viela`paalle. Aan pilkut ei nakojaan toimi taala helteessa :oops: +26c Kanarialla. Ei tartte pahemmin pongaillla usa autoja. Joka toinen-pompannappi tai seat. :cry:
     
  12. Kymiläinen

    Kymiläinen 1st gear

    Tervehdys Voortimiehet!
    Mä olen tollasen Cummins RAM:in omistanu ja jo myyny pois ja nyt kun on tavan "pikkuautoilla" vuoden ajanu ni taas ois sellanen olo et ei näillä pärjää... Eli -99 tai uudempi F250 olis saatava jossain vaiheessa alle, vaihtelun vuoks.
    Ja nyt tätä valomuutosprojektia mietiskelen.
    Kävin tossa vakoilemassa yhtä vielä rekisteröimätöntä Excursionia ja siinä oli ajovalot samalla systeemillä toteutettu kun tolla Finnmowerilla(muistan nähneeni joskus kuvan täällä), eli ne ajovalojen muovikehykset on kai jostakin muusta isosta ameriikanvoortista jossa on samanmuotonen keula? Vai kuin? Ja niihin sopivat e-hyväksytyt umpiot? mistä laitteesta?
    Tässä Excursionissa näytti olevan muut valot toteutettu kai leikkaa ja liimaa periaatteella, jonkinlaisia hellan tuikkuja sileäpintasten takavalojen sisällä ja etu cornerit samalla tekniikalla.
    Köyhä ja nuuka kun olen ni ite pitäs kaikki muutokset tehdä eikä maksaa niistä muille tuhansia euroja, oisko teillä kuvia ja/tai vihjeitä jotka auttais mua tässä valohomman suunittelussa?
    Vai oisko näihin peräti nykyään saatavana tehdastekosia e valoja?
    Olisin kiitollinen kaikista vihjeistä!
     
  13. Erska

    Erska 3rd gear

    Äläs nyt, viimeksi ite teneriffalta bongattu, Excursion limo,Viper GTS,300zx,Lambo,Ferrari 355 ja Peugeot 504. 8)

    Vuokrasin myös Yamahan katuenskan päiväksi. Vähän pelotti ajella siellä kun korttiluokistakaan ollut mitään tietoa ja avokypärän luovutti lainaan.
    Mutta hauskaahan oli, liikenne oli sekamelskaa ja poliisi avasi oven suoraan mun eteen parkkiruudusta ja jouduin väistämään vastaantulevien kaistalle.
     
  14. finmower

    finmower 1st gear

    Joo taytyy vaha perua puheita, tanaan nain Kraisler Tratuksen :D
    Kymilaiselle: Ne umpiot on hellan ihan tavalliset yleiset, esim vanhas nissan cherrys. Kehat on samasta F350 kymppisesta joka myydaan usassa work trukina halvemmalla keulalla. Hienommat saa kylla kun ostaa uudet kirkkaat umpiot ja upottaa niihin hellan suurennuslasiumpiot, taakse ostin ns. lexus valot ja upotin niihin hellan punaiset parkki/jarruvaloumpiot ja keltaisen vilkku polttimon. Yx viisas ce mies sanoi etta pitaisi olla valon plexissakin ce merkki, sanoin sille ettei nay sun aurinkolaseissakaan olevan, meinaan kun kattot niiden lapi mun valoja pitaas niiski varmaan olla ce, voi vaaristaa jotaki varia tms. Ei puhunu sitte mitaa. Tuntuu joskun niin lapselliselta saivartelulta :mad: Voin laittaa kuvia kun paasen kotio.
     
  15. Kymiläinen

    Kymiläinen 1st gear

    Ja vielä unohtu et vaatiiko ne poikkeuksetta sen ajovalojen korkeudensäädön ja onko säädöks kelvannu ne "ilmapussit" taka-akselin ja rungon väliin? Pitääkö olla kesken ajon hytistä säädettävää mallia?
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Se seisoo sittenkin. Pystyssä. Koneen lämpömittari siis. Vaihdoin termarin Dieselsite.comin 203F (95C) asteiseen, ja kun ennen ei viisari noussut Normal sanan N:ää ylemmäs, niin nyt pönöttää suoraan ylös r ja m:än väliin. Näyttäs että termari aukeaa jossain m-a:n kohalla ja laskee sitten vähän.

    Kabyyssiin ainakin tulee kuumempaa ilmaa, ja ne lupailevat parempaa taloudellisuutta ja ehkä vähän tehoakin, saa nähdä tuleeko kumpaakaan. Ainakin tyhjäkäynti vaikuttaa tasasemmalta ja hiljasemmalta, vai onko vaan pään sisässä, mene ja tiedä. Olis pitänyt ajat sitten vaihtaa joka tapauksessa.

    Hommassahan ei mitään ihmeellistä ole. Hihna pois tieltä, ja laskee ämpärillisen nestettä ulos. Ylävesiletkua ei edes tarvitse irrottaa mistään. Pulttien momentti on 15lbs.
     
  17. MKII

    MKII 3rd gear

    Täällä kun näiden uljaiden luomusten omistajia pyörii, niin esitänpä kiperän kysymyksen. -94 F250 7.3d ei starttaa, sähköä on kyllä. Avainta kun kääntää, niin oikeella olevaan pikku paneeliin syttyy tekstejä (suodattimen vesi ym..) ja huomasin, että punanen brake/parking- valo palaa latausvalon vieressä. Mielestäni normaalisti se ei pala. Pirssi teki saman tempun kerran aiemmin, mutta vaiva meni ohi vaihdevipua tönäsemällä (vai oliko sattumaa?) Eli onko startilla lupa pyörähtää, jos P ei ole päällä? Ainoo katkaisija joka aiheeseen liittyy taitaa olla laatikon kupeessa. Tosiaan, olen kyseisen koneen onnellinen?? omistaja jo neljättä päivää, niin eikö olekin jo aika sotkea kädet.
     
  18. Hai

    Hai Gearhead

    Systeemissä on ns. park neutral switsi. Eli katkaisja, joka sallii startin pyöriä vain P:llä ja N:llä. Vika voi olla siinä, että sen säätö on lähtenyt vaeltamaan tai katkaisja on särki. Siis jos kepukan heilautus korjasi tilanteen.
     
  19. MKII

    MKII 3rd gear

    Joo, sitä kytkintä epäilen itekin. Mittaamaan pääsen vasta kun saan auton sisään, pohjolan tallissa on turhan reipas keli nyt. Mikähän mahtaa olla katkasijan näkönen pyöreä mööpeli (taitaa mennä kolme johtoa) sisällä kapiinissa vaihdeputken juuressa, tai lähinnä liittyyköhän se aiheeseen? Tosiaan kerran aikasemmin tämä samainen vika varoitti olemassaolostaan, mutta nyt jäi päälle. Onpahan helpompi löytää... 8)
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Sen katkasijan näkösen pyöreän mööpelin ei pitäis liittyä aiheeseen, sen homma on jumittaa keppi P:lle jos on virta päällä ja jarrua ei paineta.
     

Kerro tästä muillekin!