Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. musse67

    musse67 3rd gear

    Sulla on ilmeisesti öljy jo pehmittäny ahtoputkien ja coolerin väliset letkut kerta öljyä tiputtaa. Jenkkilässä tekevät autoihin ns. ccv modin elikkä huohotus hoituu ulkoilmaan. idea selviää tästä: http://www.riffraffdiesel.com/mm5/RESOU ... ctions.pdf

    Omaan trukkiin toi modi on tarkotus jossain vaiheessa tehä. kunhan nyt ensin tulee maahan. Pikku hiljaa alkaa oleen jänskät paikat kun 30. päivä tulee maahan. Kunhan noi ahtaajat eivät enää keksi lisää jotai syytä millä voivat lusmuilla kotona.
     
  2. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Powerstroke:
    Voisitko mitata sen keskiakselin (pidemmän) päästä ristikon keskelle?
    Ja laskea vielä boorit sieltä pitkän akseln päästä.

    Suomesta löyty ne kamppeet mitkä sulla jäi sinne romikselle perään kiinni, mutta minulta puuttuu enää just tuo keskipätkä ja napatumppi.
    Jos mitat täsmää, voitais suunnitella sitä lentorahtia....

    ps. nyt on perä kerran purettu ja kaikki stefat uudet, hammaskulmat säädetty, spindeleissä uudet neulalaakerit, navat pesty, uudet stefat, uudet jarrulevyt, uudet olkanivelet....
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ siellä on näemmä hihat heiluneet.
    Mittoja:
    Pitkän pätkän liukun rihlat: 31 kpl
    Pikän pätkän läpimitta liukurihlain kohdalla: 34.2mm (noin)
    Pitkän pätkän pituus: 600mm
    Pitkä+lyhyt pätkä koko pituus: 850mm
    Haarukan ulkoläpimitta noin 79mm

    Olen melko varma että F150 on samalla vetoakselilla, ne mitä olen nähnyt. Kannattaa tosiaan varmistaa mitat vaikka monta kertaa, koska sitten ottaa pannuun kun tuli väärät romut.
    Tuossa miten mittasin haarukan koon eli ristikon päiden ulkopuolelta:
    [​IMG]
     
  4. exxcevy

    exxcevy 3rd gear

    meetting

    joo sinne mukaan vaan jos on tarpeeks isot (putket)
     
  5. EskoS

    EskoS 3rd gear

    Powerstroke:
    Kyllä mitat näyttäis täsmäävän... Mites me asia nyt hoidettais. Onko sulla Suomessa pankkitiliä, minne voisin maksaa?
    Saatko sen sillain lähetettyä, että se tulisi kotia esim DHL. (rockauto lähetyyshän lähti sieltä FedEx:llä ja se tuli DHL:llä kotia asti..)
    Hoidetaan käytännön järjestelyt vaikka sähköpostilla:
    esko.salonen.sory(at)hotmail.com.
    Tosi hieno homma, nyt heräsi toivo, että Foordi vielä joskus vetää etusillakin :D
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^jooh, nummerot löytyy. Kattelempa mitä FedEx ja muut sanoo. Tietää sitten vastaisuudenkin varalle. Hoidetaan ne numerot ja osoitteet sähköpostilla, tuossa se jo tulikin.
     
  7. rammi

    rammi 3rd gear

    Tulikohan musse67:n Ford vastaan Treen motarilla 9.4. ?? Kovin samannäkönen laitos ainakin oli... :)
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mites tän rattiakselin tarpeen kanssa on, jos tässä tulee luppoaikaa niin saattaisin ehtiä vilkuilemaan. Mikäs vuosimalli ja tarkkaan ottaen millainen kokonaisuus, ei kai rattia myöden sentään, mutta putki/ohjausakseli ja oheisrilluttimia, ja vaikuttanee asiaan onko tomaatti/manuaali? Onkohan niitä edes molempia. Tähän pitää itsekin vähän perehtyä. Rahtikuluja näihin tahtoo tulla niinkun nyt on opittu.
     
  9. musse67

    musse67 3rd gear

    Taispa tulla. :) Kävin sillon auton hakemassa Hämeenlinnasta. Muutaman ajelupäivän jälkeen oon nyt valoja teurastanu.

    Jos jollain on tarvetta 37x13.50-18 renkaille, niin ois käytetyt ylimääräsenä. Ehkä myös vanteineen jos sopiva tarjous tulee.
     
  10. kpj

    kpj Gearhead

    Ois kyllä todella hyvä homma, jos siulla sattus joskus löytymään aikaa patsastella romikselle. Econoline on mallia E-350 vuodelta 1991, eli viimeinen vuosimalli vanhemmasta korista ja se on automaatti.
    Tarkemmin ei olla vielä välystä katsottu (vasta kesällä menossa tarkempaan syyniin), mutta se on ratin ja ohjausvaihteen rättinivelen välissä, eli onko se välys sitten tilttinivelessä vai siinä kohti, mistä akseli liukuu kasaan kolaritilanteessa, ei ole vielä tietoa. Mutta kuitenkin tuon väliosuuden tarvitsisi uuden ja tosiaan rattia ei tarvitse sisällyttää mukaan... Rahtiahan tietysti tulee akselille, mutta sille eikä sen suuruudelle myö maheta paljoa tällä hetkellä. Tärkeintä olis, että saa ohjauksen palautettua siihen, millainen se joskus on ollu...

    Ihan vaan mielenkiinnosta, että minkälaisista renkaista on kyse. Ikä, kunto, muta vai ei? Varmaan tän kesän jälkeen pitää omat kesärenkaat uusia ja koko täsmää melkein, paitsi tällä hetkellä on jonkin verran leveämmät alla...
     
  11. heikkinen

    heikkinen 1st gear

  12. musse67

    musse67 3rd gear

    http://www.procomptires.com/truck-jeep- ... adial.aspx

    Renkaat on tollaset linkin mukaset Pro Compin Xtreme All Terrainit. Kahessa renkaassa pintaa on noin sentin verran ja ilmeisesti takana olleissa 8mm. Voisko valmistuskoodi olla 1505? En oikeen muuta niistä löytäny. Hinta vois olla luokkaa 70e kpl.
     
  13. kpj

    kpj Gearhead

    Taitavat kohta olla sitten miltei siinä vaiheessa, missä omatkin ovat. Itellä alkaa olla juurikin tuo 8 mm pintaa jäljellä (aluperin n. 15 mm) ja tuo 8 mm oli jo viime vuoden alussa kun laitoin renkaat alle. Eli eipä nuo tunnu enää kuluvan millään, mutta ongelma on, kun nuo tahtoo vanhemmiten ruveta pykimään. Kuvion urat ovat pykineet ja sen takia olen tässä uudempia etsimässäkin... Tosin hinta ei ole kyllä kovin paha, mutta taidan etsiä uudempia, kiitos vaan vaivannäöstäsi...
     
  14. dallas

    dallas Gearhead

    pitääpäs nyt oikein tänekkin ilmoittautua...
    tuli vaihdettua keskustelusta toiseen , nimittäin suburban on myyty ja nyt tuli hankittua 1990 fordson f-250HD 7.3 nokisutarilla ja 4 veto tietty :D

    kaikki tieto tollasesta on tietenkin tervettullutta, hyviähän on tietenkin vaikka miten paljon mutta entäs ne huonot puolet ? (kai niitäkin on...???)
     
  15. kpj

    kpj Gearhead

    Tervetullloo autojen maailmaan :D . No tuommosella vajaan 3 vuoden kokemuksella päivittäisestä ajosta, niin rehellisesti sanottuna ei niitä huonoja puolia ole tullut paljoa vastaan. Mikä tietysti Suomen olosuhteissa rassaa, niin varsinkin talvella ajelu tulee kalliimaksi kuin noilla nykydiesel henkilöautoilla, mutta se vain pitää hyväksyä. Itellä on manuaali ja jos siitä pitää vikaa hakea, niin alunperin noihin laitettu kaksimassavauhtipyörä ei ole kuin n. 150 000 - 200 000 km lelu. Muuta varsinaista vikaa ei ole ihmeemmin ollut (koputtaa puuta). Kuluvista osista suuttimet, ristiniveliä, hehkut ja tuulilasinpyyhkijän moottori vaihdettu, kaikki muu tullut vaihdettua ns. oman tyhmyyden takia (eli korotussarja, isommat renkaat, turbon putkia jne).
    Yks seikka vielä mikä päivittäistä käyttöä haittaa on, jos jokin osa mikä vaikuttaa ajoon menee yllättäen, niin varaosan saanti ei ole yhtä helppoa kuin euroautolla, mutta siihenhän sie oot tottunu jo suburbanin kanssa. Toki suburbaniin löytyy enemään tavaraa Suomesta, koska Chevyjä kuitenkin on aika paljon enemmän täällä verrattuna Foordiin.
    Kaiken kaikkiaan olen edelleenkin todella tyytyväinen omaan Foordiin näiden omistamisvuosien jälkeen eikä kyllästymistä vielä ole ollut, joten kyllä se kertoo jotain. Onnea vaan uudelle ostolle!!!!!!
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^Olen nyt ajellut omalla viime syystalvesta, nuin 12tkm. Siinä ei muuta kuin huonoa olekaan; aivan liian hyvä ajettava kun joutuu turhaan mutkissa hidasteleen toisten takia, syö liian vähän niin tuntuu ettei aja jenkillä, liian luotettava joten ei pääse korjaamaan, harmittaa kun ei tullu aiemmin hankittua, jne jne loputon lista.
    no joo, mutta tosiaan mitään ei ole hajonnut tai ollut hajalla, kaikki mitä olen tehnyt on ollut huoltoa tai "varmuuden vuoksi" tehtyä. Ja koputellaan täälläkin.
    Hehkusysteemiä olen kunnostanut, seuraavaksi menee paikalleen uusi johtosarja.
    Pumpun ajoitus vaikuttaa melkosesti kulkupuoleen, käynnistykseen ja kulutukseen. Se kannattaa jossain vaiheessa tosiaan tarkistaa.

    Mites tuo kulunki puoli muuten muilla ollut, tuo mun on tosiaan on mennyt alle 12/100 ton 12tkm keskiarvona, ja pumpun säädön jälkeen menee taatusti vähemmällä. Tuntuu aivan eri vehkeeltä kun laittaa sytkyn kohalleen vippaskonstilla eli aktivoimalla kylmäennakon kokoaikaisesti.
     
  17. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    No höh! Miul ois semmonen voorti mitä pääsisit rassaamaan :rotfl: !

    Nimimerkki: Startti paskana :rotfl: :poff:
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No kato mullon toi subu mikä on aina paskana niin ei tule vapaa-ajan ongelmaa :poff: . Ei vai, se on ollut hyvä peli. IDIssä oliki uusi startti jo ostaessa, että... :rotfl:
     
  19. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Männä kesänä selvisin pelkällä solenoidin vaihdolla, joten nyt taitaa olla varsinaisen moottorin vuoro.... Perkele ku oisin raaskinu vaihtaa sen jo sillon :rotfl: :poff:
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tyhmästä päästä kärsii koko lompakko :rotfl: Eipä mitään, olisin tehnyt saman jutun, ja olen tehnytkin monessa kohtaa. Sittenhän on uusi solenoidi varalla ja tietää miten se vaihtuu...

    Toi startti on itse asiassa varmaan yksi heikko kohta, tai ei kai startti ole sen heikompi kuin muutkaan startit mutta se joutuu hiton koville. Tosta uudestakin tuli jo vedettyä pienet sauhut kun piti vähä sahata, enkä ehtinyt sahaan kuin ehkä 5-7 sekkaa. Ei kumminkaan sanonut morjens. Että hillitysti sen avaimen kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!