Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    ^ Pitäsköhän rakentaa semmonen systeemi ku zetorissa, jossa on 12 voltin järjestelmässä 24 volttinen startti! Se varmaan helpottas tuon moottorin urakkaa jos sellasen sais 24 volttisena jostain, ku tupla-akut on kuitenkin jo valmiina :lol:
     
  2. musse67

    musse67 3rd gear

  3. kpj

    kpj Gearhead

    Millä välityksillä siun Foorti on? Itellä 4:10 ja en oikeastaan ole kuin kerran päässyt matka-ajossa alle 12, sekin vasta kun suuttimet vaihto. Viimeisen 50 000 km ajan sekalaisessa ajossa kulutus on pyöriny kesällä siellä reilun 14 kantturoissa ja talvella 16-17 litraa. Jonkinmoinen ero on siun kulutuksiin, tosin talvella Eberi vie miun käytössä ainakin 1,5 litraa sadalle lisää. Ajotus on hoidettu Kent Mooren laitteella n. 8,5 astetta ennakkoa, jonkin verran oli vaikutusta kulutkseen.
    Itse asiassa mie oon ihmettelly, kun ihan sama mitä olen tehnyt, niin miulla tuo kulutus on pysynyt pääosin samanlaisena. Sit kaikki kertoi ennen kuin ostin nuo nykyiset 37" vastaavat pyörät, että se lisäisi polttoaineen kulutusta, mutta miun kohalla on matka-ajossa vienyt jopa 2 litraa vähemmän kuin orggis koko pyörillä :odroll: .
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mulla on 3.55 välitys mistä tullee eroa. Olisko noitten pyörien kanssa käynyt silleen, että vaikka isommat kasvattaakin kulutusta, niin niiden tekemä harvempi välitys vähensi kulutusta vielä enemmän? Eikös tuo ollu vielä turbokone, sekin lisännee hiukan. Eipä tuo mikään mahoton kulutus kyllä kaiken kaikkiaan ole.
    Pumppu on mulla tosiaan vielä noin 3-3.5 astetta myohässä optimaalista ja nuo suuttimetkin taitaa olla aika loppu. Kattelin yhden pytyn hieman rytmihäiriöistä palotapahtumaa ja tein oikeen viteonkin:
    http://www.youtube.com/watch?v=KRtu0x2dQt0
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Niin nuo startit on pieni sekamelska, tuntuu olevan monenlaista suositusta kuten tossa edellä. Mutta 24v startista en ole vielä koskaan kuullu näissä vehkeissä! Semmosen kun keksit jostain sopivan niin pääset jonneen "hall of fameen" kakkylajuntti-mod nimellä :rotfl: . Kehittele ajatusta jos semmosen saisi tosiaan jostain sopiin?
     
  6. kpj

    kpj Gearhead

    Näin mieki olen ajatellu tuon renkaiden vaikutuksen. Turbokone on juu ja viime kesänä laittelin siihen vielä pumpun, jonka kanssa ei löpö lopu kesken, eli varmaan sekin jonkin verran vaikuttaa. Tosin enempi löpoä menee oikastaan vasta, kun kunnolla antaa kaasua, nätillä ajolla kulutus on tuon pumpun ajan ollu pienempi kuin ennen vaihtoa. Se, että löpöä menee vedätettäessä jonkin verran enemmän korvaantuu kyllä parempana vetona, jonka huomasi selkeästi ison kärrin kanssa mäkiä noustessa.

    On muuten hieman häiriötä tuossa videon sylinterissä, ehkä se suuttimen vaihto kannattais jossain vaiheessa. Jos tulee tarve suuttimille, niin siellä teidän mantereella ois yks hemmo, jolta niitä saa testattuna suhteellisen edukkaasti. Voin laittaa juttua hänestä yv:llä, jos tartteet...
     
  7. musse67

    musse67 3rd gear

    Löytypäs ihan mielenkiintonen tieto FTE-forumilta: http://www.ford-trucks.com/forums/95302 ... -info.html kannattaa lukee se ekan viestin pdf.

    tuli mieleen että täälä kun pitää noita valoja muutella, niin ei olisi ihme että tulee toi no Torque Converter Clutch application at less than 30 percent throttle onkelma. Mulla tulee ledeillä kaikki jarruvalot, niin pitää varmaan vastusten kanssa kikkailla.
     
  8. timo.t

    timo.t Gearhead

    No niin 7.3 syyläri hajoo käsiin, oisko kellään mitään hyvää syyläri korjaamoa tiedossa? Tietty jos löytyy ehjä syyläri ni voi sitäkin tarjota.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onko tämä se "tyyppi 4"? Oli tai ei, niin tiedot kyllä kelpais jos jaksat laittaa. Tuo em tyyppihän mainostelee useammallakin foorumilla ja ei ole kuulunut valituksia.

    Himottaa hankkia suutintesteri.
     
  10. kpj

    kpj Gearhead

    ^ No sithän sie et sen enempää tietoa tartte, eli kyllä se tuo "tyyppi 4" on. Itelle tullut suuttimet ja monta muuta sellaista osaa, mitä ei oo oikein kunnolla löytynyt mistään, kuten turbon öljykierron paluupuoleen läpivientikumi... Kaikki, mitä oon tilannu on saapunut ja varsinki suutin puolella hällä on hyvä maine. Kaiketi aika pitkän linjan kaveri korjaamopuolelta, joten tietämys pitäisi olla hyvä, voin ainakin omien kokemuksien perusteella suositella...

    Tuossahan tuo olis oikein alkuperäinen suutintesteri siulle, aika harvoin olen tavannut noita myynnissä, tuossakin aikaa jäljellä 7h. Toki hinnakas harrastehommiin, mutta sellaistahan se tahtoo olla, mut laatu on kyllä kohillaan...
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford...Z280500975304QQptZMotorsQ5fAutomotiveQ5fTools
     
  11. jylppy

    jylppy Gearhead

    Mulla on tommonen suutintesteri mallia tee se itse. Siinä on jonkin troolarin moottorin PA pumppu johon on loihdittu käyttövipu. Periaatteeltaan aivan sama kuin tuossa eepay linkissä, mutta paaljon hienompi!

    Kertokaas ny mikä tota poverstrokea riivaa. Vieläkään aamuisin ei tykkää tartata ilman aerostarttia(hehkut on edelleen tod.näk paskana mutta kyllä näillä keleillä jo luulis heräävän ilmankin.), tosin sitä ei tarvita muuta ku niin että hiukan näyttää. Lopun päivää kikotin toimiikin vallan mainiosti, lukuun ottamatta sillointällöin ilmaantuvaa tehon puutetta. Voiko tämä johtua jostain anturiviasta vai kuinka raati tämän asian näkee?
     
  12. ford59

    ford59 1st gear

    Mitä ihmeen pisaralla pisimmällä laitteita teillä oikein on? 12L/100km???
    Mulla on F450 4.10 välitykselä ja toistaiseksi 5-v manuaalilla, enkä kertaakaan ole ajanut alle 16-17L/100km maantiellä, ja pisimmät kulutuksen mittausmatkat on ollut yli 1000km yhteen menoon. Seka kulutus on n. 18L. Sama moottori mikä nyt majailee Äffässä oli ennen E350:sessä, jolloin kulutus oli n. 13.8...
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itsellä '01 F350 crewcap dually 4x4, välityksiä en ole kattonu, oma paino +4000Kg, vakio pyörät, lavakate (+50Kg), 3" rst-helmaputket ja 3" rst-karjarauta (varmaan n.+50Kg), Edgen programmer, 3 ohjelma(+100hv, muka), 4"downpipe ja 4.5" putki.

    Tänään kävin tankilla, ajoa 1120km ja tankkiin 165L ainetta eli n.14.7L/km

    Viehän 7.3 vakiona ainetta mut hommaa esim. em boxin ja laittaa sillä vähän (+60) lisää tehoa niin kulutus tippuu jo 3-5L/100Km.
     
  14. ford59

    ford59 1st gear

    Tämä kanssa takaveto DRW vakio pyörillä. Omapaino 3500kg, välillä +500kg jos nosturi paikalla. Kuormaa yleensä 0-4000kg. Tämä on IDI joten tehoboxit ei auta. Turbottaminen pyörii mielessä, täydellä kuormalla ylämäet on melko haastavia. Jostain US foorumilta luin että alkuperäinen äänenvaimennin hytin alla olisi melkoinen kulutusta lisäävä pullonkaula, varsinkin jos on tiheä välitys.
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    njaa, omapaino + tihee välitys + paripyörät niin eipä toi ole pahakaan kulutus mun mielestä?
    tuo oma jatkohytti, kaksveto, 5-v menee nyt kesemmällä 21mpg= reilu 11L, olettaisin että 23mpg = 10.2L on ihan realistinen odotus, viimeistään kun saa suuttimet kuntoon ellei jo pumpun käännollä. 24mpg olis jo alle 10L...Pakopuoli kai sitte viimenen keino tosiaan. Tossa on vakio putki.

    Tuolta saa sitte peltsarit vapari idiin:
    http://www.stans-headers.com/ford_headers.htm
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tästä piti kysymäni että mitä? :rotfl: PA pumppu? Miten?

    Ebaayssä noita välillä on, tuo linkin vekotin oli mulla jopa seurannassa jos hinta olis vaikka hiukka pudonnut mutta ei. Taannoin meni yksi oliko $130.
     
  17. jylppy

    jylppy Gearhead

    Niin sillain että noissa isommissa (meri)dieseleissä useimmiten on aina oma polttoainepumppu per sylinteri. Nokka-akselilla käytetään. Melkeen niinku pumppusuutin mutta ei ihan. Eli tohon on vaan tehty vipuhässäkkä sitä rullaa vasten joka laahaa nokka-akseliin.
     
  18. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Ei kannata korjauttaa, tulee kalliimmaksi kuin uusi. Southwest Tradella uus täydellinen jäähdytin (7.3 IDI) makso noin vuos sitten reilu 500 euroo...ei paha hinta ton kokosesta jäähystä. Taitaa olla tosin made in China mut uus kuitenki.
     
  19. Lepakko666

    Lepakko666 1st gear

    MOi!

    - Kannataako päästää jalka kaasulta kun vaikka kiihdytyksen jälkeen kytkee overdrivin päälle, vai siihen samaan syssyyn vaan nappia nostamatta kaasua? Eli kumpi tapa on laatikolle kevyempi.

    - Ja millä napilla pääsi vaihtamaan kelloa orkkis grammarissa? olen sen joskus lukenut mutta en löytänyt sitä keskustelua nyt.

    -Onko kokemuksia tuosta Superchip "lastusta/ohjelmointi laitteesta" millä ohjelmalla olette vedättänyt menemään. Taitaa olla (tow safe) ohjelma ja seka kulutus tuossa 18,5l paikkeilla.

    Ford F-350 -99 7,3
     
  20. revariver

    revariver Gearhead

    Kellonappi pohjaan ja sitten radion kanavahaku nappuloista vaihtamaan aikaa.
     

Kerro tästä muillekin!