Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo, kiitoksia tästä vihjeestä. Olen manuaalikontrolista ollut tietoinenkin, ilmeisesti yksi johto maadottavalle kytkimelle http://www.fullsizebronco.com/forum/arc ... 87296.html. Sen vois laittaa ainakin toistaiseksi kokeilumielessä, ja taidanpa laittaakin.
    Ajattelin kuitenkin automatiikkaa koska nappikontrollin kanssa käy kuitenkin niin että se unohtuu päälle ja kosla joko sammuu tai yrittää hypätä jonkun kipon selkään :rotfl:
     
  2. jylppy

    jylppy Gearhead

    Mistäs suunnasta voi sitten vikaa hakea kun (mun mielestä) turbaanilukko toisinaan kylmänä pyrkii menemään tyhjäkäynnillä päälle, ihan sama mennäänkö eteen vai taakkepäi?
     
  3. freeride

    freeride Gearhead

    riippuu venakoneistosta,mutta yleensä lock uppia ei saa ykkösellä,toki semmosiakin venakoneistoja on.kokeile niin selviää. :D
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onkin hyvä tuo freeriden laittama ohje.
    Jos lukko ei tule ykkösellä päälle niin sittehän toi on varmaan ihan riittävä ratkaisu.

    Koitin setviä niitä johtoja ja katsoa mihin laittais ryöstäjän ja huomasin pari hiirensyömää johtoa konehuoneen puolella. Niihin pääsi käsiksi ja sai teipattua, mutta tuli vaan mieleen että jos se lukko ei muuta tarvitse kuin vähän maata, niin eihän se muuta vaadi tossa jylpyn tapauksessakaan (mikä muten viittais siihen että se toimii myös ykkösellä, mutta näähän on kaikki yksilöitä). Ei vaan oo herkkää käydä läpi niitä johtosarjoja... :wc: :x
     
  5. freeride

    freeride Gearhead

  6. Rado

    Rado Gearhead

    Mitä maksaa 7.3TD nokka-akselin asentotunnistimet ja millainen työ vaihtaa?
    Entä onko antureita 2kpl kannessa ja 1kpl kampiakselilla vai miten nuo menee?

    Toinen 4WD liittyen: mikä tosta nelivedosta antautuu ensimmäisenä?
    Ennen tuo neliveto toimi mut yht`äkkiä ei kytkeydy enään päälle eli ei tule valoja edes.. :(
    SULAKE jossain vai mikä??


    Kiittää taas asiantuntevaa palstaa
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    nokan asentotunnistimesta on ainakin ollut safety recall eli sen voit käydä vaihdattamassa ilmaiseksi lähimmässä ford huollossa,jos autosi on 97-03.tarkista vin koodilla onko autoos tehty tuota recallia,samalla näet onko muita tekemättä.koska se on safety recall,niin joutuvat sen vaihtamaan ilmaiseksi ja se on voimassa niin kauan kunnes vaihdettu.oli auto sitten kellä tahansa ja missä hyvänsä.tääläkin joku tais käydä sen vaihdattamassa.pientä yskimistä oli huollossa ollut,mutta kun tulostaa sen recall ilmoituksen,niin ei pitäs olla mitn ongelmia.ja kyl niitten se pitäis ittekkin löytää/kautta tietää kun ilmottaa mistä kysymys.

    http://www.ford.com/owner-services/cust ... nformation
    http://www.dieselpowersite.com/showthre ... ion-Sensor
     
  8. Rado

    Rado Gearhead

    ^ok :)
    harvinaisen jaskamainen vika tuonkokoluokan autossa ;). En haluaisi olla se mopoauton kuljettaja siinä edessä kun mun ritsa päättää sammua ja hävittää sitämyöden ohjauksen ja jarrut...
     
  9. freeride

    freeride Gearhead

    näin on...amerikkalassa ford ukot pitää yhtä varakappaletta varmuuden vuoks hanskalokerossa ettei jää johonkin korpeen jumiin,jos se palikka kilahtaa.se on kai aika helpossa paikassa eli vaihto tien päällä pitäs onnistua suht helposti.en tiä sen tarkemmin kun en fordia omista.palstoilla joskus tullu vastaan..
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    joo-o, yksi anturi lohkossa, dampperin vieressä. Vaihtuu alakautta 10mm lenkillä. Ne on nykyään noin 20 taalaa/kpl. Mulla taitaa olla 2 hanskalokerossa :lol: . Nappinelivedosta ei ole kokemuksia.

    Miten muuten tuntuu että mä aina etsin jotain nippeliä mitä ei ole olemassakaan. Nyt meinasin että ostampa toho tcc juttuun maadottavan merkkivalollisen katkaisijan missä valolle oma plussa tulo ja katkasija sitte maadottaa sen valon ja tcc piuhan kun vivusta heittää. No eihän sellasta olekaan. Vai onko?
     
  11. Rado

    Rado Gearhead

    ^olisko tietoa mikä putiikki myy parilla kympillä ja onko koneessa vain yksi anturi? Ainakin excursion lisä oli melkoinen koska sain vastauksen jonka mukaan 160€ olisi nokka-anturin hinta? Mistä siis ostaa vaikka kerralla vähän enemmän ;) ?
     
  12. freeride

    freeride Gearhead

    esim. www.rockauto.com

    2001 FORD EXCURSION 7.3L 445cid V8 DIESEL FI Turbo (F) OHV : Electrical-Connector : Camshaft Position Sensor Connector
    MOTORCRAFT Part # WPT899 {#7U2Z14S411SA}
    Leads: 3; Color: Black; w/ F7TZ-12K073-B

    Price $13.79
     
  13. Rado

    Rado Gearhead

    Miten tuo ulkomailta tilaaminen ihan konkreettisti tapahtuu?
    On vähän tuo lontoo heikossa hapes joten jos joku vois valaista tai kääntää.. Miksei myös tilata niin minä lunastan sit vaikka kalliimmalla..
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ford Excursion 4x4

    morjest. Testissä käydy sit mootorin että vaihdeston ohjelmät oli kyl uusimpiä versioitä mut vaihdeston ohjelmä uusiti eli kirjoiteti yli maksoi n74,- Loota muutui olemukselta ihan erilaiseksi, huomatavast järkeväämpäks,...vakuumin solenoidis jokunen häiriö siitä vissi syy siihen 4 vedon automaatisen kytkentaongelman, no ja raidetangonpää uusiks tiedyst. Siitä kai päästän alkuun. EGR poisto ei oo kuulema liian yksinkertäist vaati vähe enempää toimeenpiteitä mut kannata kuuleman pikaisest tehdä mootori säästy paskantumiseltä
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Re: Ford Excursion 4x4

    Missä (Fordilla?) ja mikä ohjelma sinne laitettiin? Tehtaan ohjelma vaiko jonkun omatekemä? Kenen? :eek:
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ford Excursion 4x4

    morjest.Tämä firma Tallinnassa "Ameerika Auto" niisä muissa ei löydy diisel fordin ohjelmiä. Tarkastutin(diagnoosi) mootorin ja vaihdeston ohjelmat, molemmat olivat uusimpiä(tehdas) versioita.Mut koska vaihdeston käytös oli hiemän ebämääräinen sit sen softi päivitetin eli kirjotetin yli tehdas versiona. Loodan toiminta parani heti enä ei venytele vaihteiten kans vaan vaihta ihan järkeevasti. Ne vissi ei ainaka toistaiseks laita mita viriohjelmiä ainakiin fordin.
     
  17. 69454

    69454 3rd gear

    7.3TD akun irrotus

    Niin että voiko vuosimalli 1996 akun irrotus hitsauksen ajaksi tehdä sen että vaatii pitkää starttausta.
    Starttaus aika on jopa 10 s. Kun käynnistyy niin kaikki on ok. En ole ajellut kun pihalla kymmenen kertaa noin kahdenkymmenen mertin matkoja, koska auto on projekti. Onko vaan huonoa tuuria että joku meni rikki, vai kuittaantuuko joku tietokone juttu ajan kanssa kun pääsee oikein ajelemaan. Ennen toimi ok.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^fakta on se että tietokone nollautuu kun ottaa akut irti. Itse en ole huomannut sillä olevan vaikutusta muuhun kuin vaihtoihin, mutta näähän on kaikki yksilöitä. Jonkun aikaa kun ajelee, niin vaihdot normalisoituu.
     
  19. musse67

    musse67 3rd gear

    Tänää vaihdoin autoon 6637 ilmansuodattimen. Ensin arvelin että raskiiko leikellä muovia suodattimen tieltä, mutta kun näin miten alkuperänen kotelo oli vuotanu ni eipä tarvinnu sitä sääliä. suodattimella oli ajettu noin 5000km ja puhtaalla puolella oli reunoissa aika reilusti hiekkaa ja hienoa pölyä. Pitääpä ottaa kuvia ja laittaa näkösälle.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Oliko turbo saanut siipiinsä? Ei voi kuin päätänsä pudistella noiden suodatinkoteloiden kanssa jos niiden kanssa on sössitty ei ainoastaan kertaalleen -94, vaan vielä uudestaan -99. Mutta laita kuvia, suodatin on nyt jaetulla ykkössijalla vaihteiston ohjelmoinnin kanssa mun listalla.

    Vaihteiston ohjelmoinnista pitänee kysellä Fordilta, koska mistään muualta ei tosiaan löydy mitään tietoa asiasta. Tuntuu järjettömältä alkaa ostelemaan aftermarket boxeja ja johtosarjoja, koska siellä on jo sellaiset tehtaan puolesta. Pitäis vaan päivittää ohjelma. On outoa että vaihteiston ohjaukseen ei ole enemmän tarjolla valmiita ohjelmapäivityksiä moottorin ohjauksen tapaan, tai ohjelmointisysteemejä millä niitä muutoksia voi tehdä.
     

Kerro tästä muillekin!