Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Loistava autovalinta, onnittelut!

    Auto paikallaan ja vaihdelaatikko N:llä. Jakolaatikon kepin kanssa ei saa pysähtyä N kohalle, vaan pitää vetää suoraan reippaasti siitä ohi. Jos siihen pysähtyy, niin jakolaatikko alkaa rutisemaan ja pitää sammuttaa kone ja sitten vasta vaihtaa.

    Niistä öljyistä, moottoriin on Rotella 15-40 varma valinta, onhan niitä muitakin hyviä HD diesel öljyjä.

    Laatikkoon pitäis laittaa Merconia (Dexron/Mercon), mutta ei ainakaan F tai Mercon/Mercon V tuplaluokitusta. Vanha Mercon V ei käy, mutta uusi Mercon V käy. Mistä tietää onko se uutta vai vanhaa? Ei kai mistään. Selvää kuin pää vappuna. Ainakin synteettinen esim Mobil 1 ATF käy, tai muutkin synteettiset käsittääkseni. Laatikko vetää noin 17 litraa, riippuu miten sen vaihtaa saako kaikki ulos.

    Etuperä vetää pari litraa, taka noin 3.5 litraa. Taakse synteettinen 75-140 taitaa olla suosittua, jotkut käyttää tavallista 80/90 tai sitten muita synteettisiä hifi peräöljyjä. Tarttis vaihtaa omastakin. Omistajan manuaali sanoo etuperään "4x4 gear oil", mitä sitten onkaan? En ole vielä vaihtanut koska ei se kovin usein ole päällä.

    Jakolaatikko pari litraa Merconia (tuskin niin väliä noiden luokitusten kanssa).

    Olis hyvä myös kuulla mitä öljyjä muut käyttää.

    Oma v-laatikko sitten peruskorjattiin.
     
  2. HdIndian

    HdIndian 1st gear

  3. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Kaikki Voortit telakalla, kun näyttäis keskustelu tyrehtyneen tyystin? Tai sitte on vaan niin huolettomia vehkeitä, ettei kerkeä tyhjiä lätiseen palstoilla..
     
  4. HdIndian

    HdIndian 1st gear

    Aina vaan suu korviin asti,tarvii varmaan käydä kirurgilla jotta saa hymyn pois... :D
    Hyvin tuntuu toimivan,jos nyt oikein yrittää vääntää asiaa niin mitäs teidän Foortit hörppää tuota naftaa?
    Oma vei 18-19 lit.satasella mutta sen jälkeen ilmansuodatin vaihdettu ja voi sanoa että oli TUKOSSA! Oli imenyt hiukka ameriikan pörriäisiä.
    Nyt vois laskea uudestaan kulutuksen.
     
  5. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Mulla kans oli ilmansuodatin ihan tukossa, kun sen tuossa hiljattain vaihdoin. Pähkäilin pitkään että ostanko jonkun tuning-suotimen, mut sit päätin pysyä originaalissa.. pitäis joku kerta kattoa noi turbon ropellit, että missä kunnossa lienevät. Kerta sihtikin oli mitä oli.
    Mites, onko tuo sun kulutukses millaisesta ajosta? Kaupunki/maantie, nelikko päällä vai ilman?
    Itse en oo vielä mitannut kulutuksia, mut perstuntuma on että menee noin 14-16 l /100km. Mulla on työmatka 20km, ei kerkeä kone ees kunnolla lämmetä tolla matkalla. Eli pitää tässä suvena laskeskella vähän tarkemmat lukemat, josko tuota sais matka-ajoakin ajettua.
    Mielestäni finmower oli kärry persiissä saanut omalla 350:llään vähintäänkin kohtuulliset kulutuslukemat maantiellä.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No kyllä se menee vajaalla 12 litralla/100 km maantietä, mutta huonoimmillaankaan ei mene kulutus juuri yli 14 l /100 kaupungissa. Ilman isompia kuormia kaikki siis.

    Auton käyttö on ollu aika vähäistä viime aikoina. Ei siinä mitään vikaa tosin ole...paitsi ehkä IPR tai jotain voi olla menossa kohta.

    Jos meinaatte niitä ropelleja katsoa niin toistan vielä että jos siellä on se oranssi letku siinä ennen turboo, niin se repeää jos sitä edes katsoo liian tiukasti tai pitkään.

    Vakiosuodattimet mullakin vielä.
     
  7. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Jos oot Amerikan Bobilta tilaamassa joskus tulevaisuudessa, niin kiekaiseppa täällä, jos itsekkin tilais jotain kilkettä samassa rytäkässä.

    Ainiin, ja jos jollain on jäänyt lavakate ylimääräiseks ja ois kaupan sopuhintaan, niin vois kiinnostusta löytyä. Ei oikein huvittais moisesta maksaa sitä 2500€, mitä nuo muutamat yrittäjät näyttävät pyytelevän.
     
  8. HdIndian

    HdIndian 1st gear

    Mites, onko tuo sun kulutukses millaisesta ajosta? Kaupunki/maantie, nelikko päällä vai ilman?

    Siinä on kaikkia tuota ajoa,tuli silloin kokeeltua kun hommasin ton pirssin.
    Pitää nyt kesällä kattoa kulutus uudestaan normaali ajossa,vaikka samapa tuo mitä se vie kun vain pääsee eteenpäin. :lol:
    Tämä mun Foorti on 7.3Td mutta ei powerstroke,on sellainen mielikuva että powerstroke veis vähemmän?
    Sen huomasin kun ilmansuodattimen vaihdoin uuteen niin tehoa tuli lisää.
     
  9. finmower

    finmower 1st gear

    Tuo kulutus on aika fani homma, ennen lastutusta meni noin 16 ja +60 hp lastun jälkeen vie 14-15 l/100, 3500 kärry peräs. En oikeastaan koskaan aja ilman traileria, meillä se on työkalu.
    http://preview.hkorpela.photosite.com/album4/
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo, eikös ne tuolla jenkkilässä raportoi alle 10 litraa sadalla kulutuksia lastuilla tai ohjelmilla ja ehkä pienillä kikoilla. Varmaan ilmansuodatin ja "downpipe" tärkeimmät kikat. Ilmanvastuskerroin on varmaan sama kuin eduskuntatalon, mille nyt ei paljon mitään voi. Perävälitys jos on 4.10 niin siitä tulee kulunkia lisää huomattavasti 3.55 verrattuna ja paripyöristä vielä vähän. Kova laatikko olis kova sana.
     
  11. HdIndian

    HdIndian 1st gear

    No niin taas on kerennyt Foortilla ajeleen ja todennut että kulutus on 18 ja risat satasella,
    ihan normaali ajoa, yleensä vakionopeus-säädin päällä.
    Onko toi kulutus normaalia vai mättääkö jokin???
    Tämä vehe on 7.3 Td -94 mutta ei powerstroke.
    Entäs onko tietoa pystyykö tätä lastuttamaan?
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Toi 18L/100km tuntuu normaalilta tälle mun kuljettimelle.
    http://www.kuvia.1g.fi/kuvat/Taphtumat+ ... 06-002.jpg
    1990 7,3 vapari, E40D, 4x4.
    Mutta korkealta tuntuis kevyemmälle.

    1994 pitäis käsittääkseni olla viimeinen "tyhmä" vuosi. Siis perinteisellä mekaanisella ruiskutuspumpulla, ilman sähköistä älyä. Eli ei sähköjä, ei lastuja.
     
  13. HdIndian

    HdIndian 1st gear

    Hieno on kuljetin!

    Jep tämäkin on 4-veto F250.
    Ajttelin itekseni jos 16 veis satasella niin ihan ok mutta toi 18-19 on hiukka liikaa.
    Toki vähemmän tämä vie kun emännän VW diisseli kun ajot on niin vähäisiä :lol:
    Mikä siinä vois olla sitte vikana?
     
  14. HdIndian

    HdIndian 1st gear

    Tosiaan ennen vei 18-19 lit.satasella ja nyt kun kerkes vähä enempi ajeleen niin kulutus tipahti 14 lit.pintaan... :eek:
    Oiskohan vain ollu käytön puutetta? :D
     
  15. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mulla on tommonen -95 F250 2WD PowerStroke ja se syo sekalaisessa kaupunki/maantie ajossa n13l/100km. Malmossa kavin jokuaika sitten ja oikasin Suomeen tullessa Turusta Lappeenrannan kautta Poriin ja kilsoja tuli silla reissulla ~2500, takas tullessa lavalla n.1000kg ja koko reissun keskikulutus 11.7l/100km :eek: Olis varmaan menny kevyesti pienemmalla mutta tulee hiukan vedettya noitten rajotusten ylarajoissa, yleensa Ruattissa 130-140km/h ja Suomistoliitossa 110-120km/h.
    Mulla kans joskus vilkkuu toi OD valo ja koodit kun katottiin niin naytti turbiinilukon hairiota. Se kylla varmaan on oikeen kun se alkaa vilkuttaa niin vaihteet vaihtuu aikamoisella paukauksella. Auton kun sammuttaa niin se lakkaa vilkkumasta :odroll: Se vika on nyt kaynyt 3 kertaa tassa kesan aikana, ja tuntuu liittyvan jotenkin cruiseen! Silla kun hidastelee ja kiihdyttelee niin OD valo alkaa vilkuttaan. Kaikki kerrat se on alkanut samalla lailla.
    Pikku lisaysta tahan viela, Niemensivun Sepella on tommonen -95 vani ja silla pukkas saman vian turbiiniin, se vaihto sen ja se homma tuli silla kuntoon.
    Silla on muuten jotain Ford diesel osaa hyllyssa ja tilailee lisaa koko ajan jos tammonen pikku piilomainos sallitaan :oops:
    Voimaahan siina on aika hyvin tommoseksi rohjoksi, varttimailin meni muuten 18.5s :eek: :rotfl:
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Yksi mikä voi tehdä ton homman (OD vilkkuu, rajut vaihdot) on siellä perämurkulan päällä oleva viallinen VSS eli nopeustunnistin tai sen huono maadotus, varsinkin kun cruisen kanssa pelaaminen aiheuttaa sen. Jos nopeusmittarin neula vielä nylpyttää niin ehkäpä.
    Koodit tosin sanoi jotain ihan muuta, joten tiedä sitten.
    Näissä voi kuulemma jopa palanut jarruvalo panna kaikki sekasin.
     
  17. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tota nopeusmittarin nylpytysta ei kylla oo esiintynyt, tai en oo ainakaan huamannu. Tossa tuli viikolla 1200km taas tauluun ja ei mittaan onkelmia. On kylla erikoinen juttu.
    Tarttee varmaan vaihtaa ilmanpultsari kun kulutuskin oli 12.5l/100km :rotfl: Hirvee syappo :rotfl:
     
  18. Erska

    Erska Gearhead

  19. finmower

    finmower 1st gear

    Kyllä oikeen näit. Oli ikävä kyllä vähä kiirus, mutta täytyy sanoa että hienoja Rotkeja oli palio. Josko ens vuonna sais muunkimerkkiset rotket kutsun kekkereihin, meinaan olis oikein yleinen trokimeeting ?
     
  20. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Moro! Kättä nostin juurikin tuossa kohtaa missä kuva on otettu.
    Puhelimessa joskus praatailtiin, tais olla sen padheaterin tiimoilta?

    Sitähän minäkin, että ei suomessa liikaa Truckeja ole yhtä aikaa koolla- kaikki vaan mäkeen ajamaan kilpaa yhtä aikaa :D

    Tuumailinkin tuossa jo että miten sen mäkikisan voisi jalostaa helposti oikein kilpailumuotoon. Eiköhän se onnistu
     

Kerro tästä muillekin!