Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. musse67

    musse67 3rd gear

    Vähä venähti kuvien kanssa, mutta tässä niitä nyt tulee. Ei näkyny onneksi turbossa mitään normaalista poikkeavaa. Mukavasti suhisee uudella putsarilla. millasia ahtopaineita muiden mittarit näyttää? mulla näyttää noin 23 psi, jenkkipalstoja kun oon lueskellu, niin vakiopaineet ois luokkaa 17-18psi. Muuta autoon en vielä ole laittanut kuin 4" MBRP putkisto ja toi 6637 suodatin. Pitää vielä kattoo että onko edellinen omistaja nypänny hukkaportin letkun irti. Mutta sillonhan paineiden pitäs nousta vielä ylemmäs?

    Eilen ajelin mutkan Powerparkissa, mennessä kuivalla pilvisellä kelillä näytti 11,7 litran kulutusta ja palatessa sateessa nousi 13 litraan. Tiedä sitten onko siihen auton mittariin luottamista.

    Mutta niitä kuvia:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Viimesessä kuvassa näkyy aika reilusti paskaa suodattimen pinalla. Kuvaa klikkaamalla näkyy isompana.
     
  2. JanssoninJanne

    JanssoninJanne 1st gear

    Terve! elikkäs ostin tollasen voortin, ja nyt pitäis saaha siihen syöttöjä lissää. En itte oikeen tajua dieseleistä mitään, ois huippua ku joku tietäväisempi valaisis asiaa.. Tutkiskelin tota pumppua, ja siellä pumpun perä päässä oli semmonen sinetti, jonka sitten poistin. Sen alla oli kuusiokolo pultti 12mm lukitusmutterilla, säätelin sitä mut se ei oikeen vaikuttanu mitään, ei etes mustaa puskenu.. Neuvokaa ny joku noppeesti, et miten saan ton puskeen voimasavua?! niin ja autohan on -94 f350 7.3 turbo, eikä oo powerstroke..
     
  3. tappis

    tappis 3rd gear

    Edellisen postaajan syötönsäätö ongelmaa en osaa ratkaista asiaa enempää tutkimatta, vaikkakin vastaus olisi melko helposti löydettävissä, mutta itse en lähtisi ensimmäiseksi summissa ruuveja pumpusta kiertelemään....mutta jokainen tyylillään 8)
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sen verran on pakko sanoa, että ei ole ihan viisasta käännellä ruuveja niistä mitään tajuamatta.

    No nyt kun tuo on saatu sydämeltä, niin totean että pumppumanuskojen mukaan jotain maksimisyöttöä se sinetöity kuusioruuvikin säätää.

    Normaalisti kun halutaan enempi syöttöä, niin sitä säädetään pumpun apumiehen sivulla olevan luukun kautta. Muistaakseni ei yleensä enempää kuin 1/6 kierros (=yksi kuusioavaimen sivu). Koska en ole tuota itse tehnyt, enkä tee, en puhu siitä sen enempää.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei näytä ahtomittari mitään kun sitä ei ole... Mutta tossa kuvassa näyttäs olevan likanen puoli esillä, eikä mun silmääni näytä siltä että olis laskenut ohikaan. Tämähän on hyvä asia, ellei vuotoa sitten ollut jossain muussa kohtaa. Jos ehdit niin laita kuva siitä uudesta suotolaitoksesta niin annetaan tyylipisteitä :rotfl:
     
  6. musse67

    musse67 3rd gear

    Mitähän mulla on oikeen ollu mielessä kun oon tota katellu, paskanen puolihan toi on. :) On se kotelo kuitenki vuotanu, mutta tolle likaselle puolelle. kumen reunassa oleva hiekka on tullu kotelon kannen kiinnikkeiden kohdalta läpi. Molemmin puolin oli samoilla kohtaa. Laitan jossai vaiheessa siitä uudesta kuvia.
     
  7. jylppy

    jylppy Gearhead

    Kuten powerstroke jo tuossa kirjoittelikin niin apumiehen puolella pumpussa on pieni luukku kahdella ruuvilla kiinni, sen kun avaat niin löpöt valuu pumpusta ulos, sitte peilin kanssa tiirailemaan luukusta samalla kun pyörität moottoria käsin ympäri. jossain välissä (olikohan 1 pytyn YKK?) pitäs peilissä näkyä kuusioruuvin kanta. Sitä kiinnipäin niin pitäs soppaa siunaantua lisää männän päälle. Pienin säädöinn kerrallaan. (tietysti oma asia miten monta kertaa jaksat pumpun avata tuon takia...) Ja avaimen kokohan tais olla 5/32"

    Omaa IDI myllyä sillonkun säätelin niin ei siitä ruuvin kääntämisestä ole tosiaan mitään muuta iloa ilman turpoa kuin musta savu.
     
  8. JanssoninJanne

    JanssoninJanne 1st gear

    kiitoksia vastauksista, nyt saa hommat eteneen!
     
  9. eno

    eno Gearhead

    Lieneekö mulla ollu pumppu alkujaan liian miedolla säädöllä, kun kiristin syöttöruuvia vajaan kierroksen, silti savuarvo jäi alle 2.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuliko voimaa lisää, nousiko kulutus? Olen nyt tyytyväinen molempiin, mutta ainahan sitä vois kokeilla...
    Savutukseen vaikuttaa myös ajoitus, oliko sulla katsottu kohalleen?
     
  11. eno

    eno Gearhead

    Persdyno väittäis väännön lisääntyneen kohtalaisesti, kulutuksia en oo mittaillu ennen enkä jälkeen.
    Ajoituksesta ei mitään faktaa.
     
  12. tdi

    tdi 1st gear

    f250

    morjes ! täälläkin tuore fordin omistaja ja kylläse vaan auto on =D

    kaiken näköistä ominaisuutta on jo pukannut pintaan.
    autohan on -99 250 7.3 superdyty 6lovinen keppiloota ja xlt hytti jos se sitä tarkottaa ? suoraputki ja sellasta :p

    mittariin on kuukaudessa tullut jo lähes 5000 mailia ja ristikot ja jarrulevyt palat vaihdoin tuos. öljyt pitäs vaihtaa suodattimet jo sain.
    mut sit tuo ilmaushana/vesihana rupes vuotaa koitin siihe Orenkaat vaihtaa mut muovi on jo nii haperoo ettei pidä mitää uusi tilattu jari mäeltä kaikki tuntuu haukkuvan sitä mut kyl mä haukun enemmän uspartsei south westei ei niistä saa mitää ja on tosi vaikeeta jarilta saa vähän maksaa mutta ei nyt ihan hirveistä... CPS anturi rupes nyt temppuilee mistään ei suomesta löytyny ja jarikin saa vasta juhannuksen jälkeen samoin sen hanan. monta läheltä piti tilannetta kun sammuttelee kesken ajon ilman jarruja ja ohjausta tuol mutkasilla teillä :soosoo:

    eiköhän tää tästä ! mahtava auto ja kasissa on kaunis ääni:p
    kun rahaa saa niin kytkin uusiks suuttimet ja lastu niin eiköhän niillä jo pärjää..

    oli mulla kysymyskin! mitä porukka on pitäny laatikon öljyjen vaihtovälinä siis manuaalissa ? ja mitä öljyä sinne laitetaan ? entä perät ? jakoloota ?
     
  13. jylppy

    jylppy Gearhead

    Re: f250

    Laitappa tilaten se CPS anturi ja löpö tilkkeet tuolta WWW.rockauto.com Tulee viikossa kotiovelle... eikä oo kovin hintavaakaan.
     
  14. tdi

    tdi 1st gear

    kiitti vinkistä!
    tuota mie etinki tuos jokukerta että mikä se rok auto oikee on luulin että se on joku suomalainen yritys :D hyvä olla jälkiviisas. ne on jo tilattu viikon sisällä ne tulee jokatapauksessa mutta jatkossa tilattava tuolta on ollut vaan helvetin kalliita nuo postikulut mitä olen katsonut. karautin vanteen kanttikiveen viikonloppuna ja jenkeistä löyty samanlainen alu n.100 dollaria ja postikuluja olisi ollut 290 dollaria :S on pirun vaikia löytää tuota uutta 8x170 jakoa peräahon koneella ois ollu mutta nekin vaa 8" leveenä ku tartti kympin no kaveri sitten hitsas tein siihen palan n20 senttii huulta oli hukassa ja saatiin siitä pitävä ja asiasta ymmärtämätön ei edes erota kohtaa kysäässä siis aluvanne. tunti siinä meni ja 45€ tuli maksamaan kaikkine kuluine.
     
  15. kamiina80

    kamiina80 1st gear

    Joo. Iltaa pitkästä aikaa. Onkos kukaan -99 ja tuoreemmista Pstroke miehistä huomannut auton sammuilua?

    Ei. Se ei ole CPS - se on nimittäin uusi. Kierroslukumittarikin pyörii kun startaa...

    Vaan joka :mad: kerta , kun laittaa tihkun päälle. Voi mennä 5min tai 15, mutta auto kuolee pyyhkijät tihkulla - hyvin hitaissa nopeuksissa/paikalla. Moottoritieajossa taas rysäyttää koko malmikasaa siihen malliin, että amalgaamit lähtee. Normipyyhinnällä taikka nopealla ei mitään. Vilkku/pyyhin viiksikin on vaihdettu uuteen.

    Tätä vikaa on monella jenkkipojan palstalla päivitelty, mutta mitään järkevää ei ole kukaan vastannut. Ei edes www.powerstrokehelp.com kaveri keksinyt syytä. Talvella jos tuolleen rykäsee motarilla, niin osoite on selvä - Metsähallitus.

    Ei vesivuotoja kabiiniin, kummallekaan puolelle. Ei valuta sadevesiä sen kuskin jalkotilassa olevan boxin konehuoneen puolella olevaan liittimeen. Ei virilastuja... Ja tätä

    Masentavaa. Please HELP! :(

    Tihku olis kuitenkin ihan kiva...
     
  16. mach71

    mach71 3rd gear

    Päivää.
    Minulla on tuommonen -99 econo powerstroke ja tilasin siihen ne vesi/ilmaus hanan o-renkaat niin mihin se ohut rengas menee.
     
  17. rammi

    rammi 3rd gear

    kamiina80, aika mystiseltä vaikuttaa ... ootko releet tsekannut? Aika usein mystinen autosähkövika on itellä ratkennut noinkin yksinkertaisella asialla, kun releen vaihdolla.

    mach71, niin fuelbowlin hanasta lienee kyse? ohkanen rengas menee hanan sisään. Katteles tuolta: http://www.guzzle7pt3.com/fdrain.php
     
  18. mach71

    mach71 3rd gear

    Kiitoksia vastauksesta.

    Sehän ei ollut kuin päivän homma vaihtaa nuo o-renkaat.

    Samalla laitoin tuon Edgen paikolleen ja kävin kokeileen tuolla pienimmällä viritys ohjelmalla oli kyllä hyvän tuntuinen vakioon verrattuna.
     
  19. Pee_Tee

    Pee_Tee 1st gear

    Terve, postataan tännekin kun laitoin romuja myyntiin. Peräisin -00/01 Excursionista.

    -Pakoputken pää MBRB sisään n. 100mm, ulos n. 125mm.

    -American racing keskiökupit 3kpl, kromattua muovia, 20" vanteista peräisin

    -Öljynsuodatin Motorcraft 3kpl

    -Vakio pakoputki ulostuloa lukuunottamatta, otettu ehjänä alta kun tuli isompi tilalle. Sahattu purkaessa poikki, takapäässä hitsattu haara tuplaulostulolle.

    Tarjouksien perusteella, mieluiten koko roska kerralla. Ei oikein huvittaisi lähettää mihinkään. Sijainti Mäntsälä.

    Lisätään nyt tähän vielä, jostain laatikonpohjalta löytynee vielä ko. autoon tarvikekaukosäätimiä 2kpl, käyttämättömiä, kromattuja liukukannella, sekä 1 kpl Webaston kaukosäädin.
     
  20. F350

    F350 3rd gear

    F350 jarrupääsylinteriä kaipailen. Jos jollain on joutilas ni ostan heti. Auto vm.97 cruice controllilla. Sylinterin kupeessa mitat 1 1/4. Soita ja tarjoa 044-5277746
     

Kerro tästä muillekin!