Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Pee_Tee

    Pee_Tee 1st gear

    Edelliseen viestiin tarkennus, kaukosäätimiä löytyi vain 1kpl sekä ohjeet, kympillä saa hakea. Samalla kpl-hinnalla saapi hakea myös öljynsuodattimet. Pakoputkelle toivoisin löytyvän tarvitsijan ettei tarvitsisi heittää pois, hinta voisi tostakin olla sama. Keskiökupit ei maksa mitään, jos jollekin käyttöä löytyy, pinnoite näyttää hilseilevän jo.
     
  2. Rado

    Rado Gearhead

    Kuvaa tai linkkiä kuvaan josta selviäis millaisia työkaluja CPS vai oliko se CPU:n vaihtoon tarvitaan kun tuonne ei tunnu ilman purkamatta näkevän yhtään mitään.. Jos jengi vaihtaa noita 10minuutissa niin saa olla aika fakiiri tai sitten tietää ainakin mitä siellä käännetään. Kyseessä siis P1670 vikakoodin antava mokkula lähellä kampiakselin hihnapyörää.. Jos 1670 ei ole tuon osan vikakoodi niin minkä se sitten on :) ?
     
  3. jylppy

    jylppy Gearhead

    sehän se on. CPS.

    nyppää johto irti anturista, sen takana on pultti jonka kantaan sopii 10 mm 12 kanttinen avain, esim hylsy. se auki ja jollain kampeaa anturin irti lohkosta. (voi olla piukka ku siinä on o rengas.) sitte vaan uutta putkeen ja paanalle. Ja tämä on helpoin sitte tehdä alakautta.
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Nokka-akselinpyörintätunnistimen eli CPS vikakoodit on
    P0340,P0341 ja P0344

    P1670 EF Feedback Signal Not Detected

    DTC P1668 and P1670 indicates that a communication error has occurred between the PCM (powertrain control module)and the IDM (Injector drive module).

    Possible causes:
    Open fuse
    IDM relay
    Open or shorted IDM enable circuit
    Open/short in EF circuit
    Open/short in FDCS circuit
    IDM powering circuits
    PCM

    Katso lisää
    täältä
     
  5. Rado

    Rado Gearhead

    ^jos joku jassais suomentaa ?
     
  6. asperiini

    asperiini Gearhead

    Asentelin eilen Edgeä 2000 mallin Excursioniin.
    Luulin että haastavin tehtävä on sen pakokaasulämpöanturin asentaminen mutta ongelmia tulikin ihan muualla.
    Pieni ongelma tuli jo siitä ettei se mukana seurannut asennuskotelo ollutkaan Excursioniin sopivaa mallia, no saihan sen sitten sopimaan kun veisteli aikansa puukolla mutta nyt tuo ei pysy kiinni niillä mukana tulleilla niillä liimattavilla kiinnityslärpyköillä. Millähän muut ovat vastaavat kiinni saaneet?
    Tosin tämä suurempi ongelma pitäis saada kuntoon ensin.
    Edgestä ODB liittimeen vievä johto nimittäin pätkii niin pahasti että boxi toimii ihan milloin sattuu. Jos boxin takana olevaa johtoa kääntää johonkin suuntaan niin boxi voi hetken toimia mutta suorassa oleva johto ei sähköä tai dataa liikuta. Vika näyttäis olevan siinä valetussa johtoliittimessä.
    Samaa vikaa näyttäis olevan siinä pakokaasuanturin liittimessä joka tulee sen OBD liittimen kylkeen, eli musta näyttäis että ne naarasliittimen reiät on liika horot noille urosliittimen piikeille, kontakti on luotettava vasta kun liitintä kanittaa vinoon.
    Eli onko todettava että paskan möivät ja jotenkin korjattava/vaihdettava liittimet parempiin vai saako näitä jotenkin elvytettyä toimiviksi?
    Miten muilla nuo on pelanneet?
    Ilmeisesti näistä kontaktivioista johtuen data Edgen ja auton tietsikan välillä kulkee miten sattuu ja välillä osa mittarinäytöistä näyttää nollaa eikä Edge suostu muuttamaan koneen tehoja vakioarvoista mihinkään, tehoasetuksia jos koettaa muuttaa niin Edge menee jumiin eikä tee mitään vaikka odottelisi 15 minuuttia (tän verran jaksoin koettaa).
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Suomeks:

    Vikakoodi on et autossa olevat tietokoneboxit eivät juttele keskenään.
    Moottorinohjaus eli PCM ja ruiskujenohjaus eli IDM.

    Ja annetut vikavaihtoehdot:

    palanut sulake
    ruiskujen rele
    neljä erivaihtoehtoa circuit eli sähkökytkentä-,oikosulku- tai johtovikaa

    ja lopuksi PCM eli moottoriboxi vika.

    Netistä löytyy hyviä sivuja joissa on askel askeleelta vianetsintäohjeet mut ne on tietty englannin kielellä mut ovat niin pitkiä et en ainakaan minä jaksa rueta kääntää suomeks.

    Yks esimerkki tässä

    Ja Asperiinille:

    Kyl istu toi asennuskotelo ainakin omaan '01 F-350 tosi hyvin ja omilla karhuntarrakiinnikkeillä on pysyny kiinni. Itselläkin on joskus kytkentähäiriötä koska tulee jalalla potkaistua OBD-pistokkeeseen mut se vain ilmoittaa et ei yhteyttä ja seuraavaksi lataa automaattisesti itsensä vakioksi. Vaihtaa sit vaan viriohjeman takas.Saahan niitä liittimen päitä vähän pienellä elektroniikkaruuvarilla kääntää pienemmälle, kai.
     
  8. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Moro

    Mullaki on 7.3 powerstroke excursion pihassa josta selvis sama vika

    No, heti ku kerkee taas autonkimppuun niin kenties vähän viisaampi tämän vian osalta...

    Mulla on aika kattava testeri noihin vian haku hommiin, näkee mm. tuon IDM boksille tulevan pulssin kuin skoopilla.
     
  9. asperiini

    asperiini Gearhead

    No just silleen h-vetin pienellä ruuvarilla kääntelin niitä naarasliittimen holkkeja ja nyt toistaiseksi tuntuu sekä sähkö että data kulkevan.
    Ei tosin anna Edgen laadusta kovin hyvää kuvaa tämmöiset liitinongelmat.
    Nyt sitten huomasin että kun mulla ei ole ECU:ssa alkuperäinen ohjelma vaan joku jälkiasennusprommi niin Edge ei osaa ohjelmoida sinne mitään uutta teho-ohjelmaa. Tai ilmeisesti käy niin että kun Edge yrittää ensin ottaa talteen alkuperäisen vakio-ohjrlman niin se ei nyt onnistu ja kun tökkää tuohon niin mikään muukaan ei etene.
    Tarttee varmaan tutkailla miten saan ECU boxin ensin tehdaskuntoon...
     
  10. rammi

    rammi 3rd gear

    asperiini: itellä myös se Edgen kotelo ei käynyt Excursionin kojetauluun ilman veistelyä, joten taitaa olla ihan normaalia. Johdot kyllä oli minulla hyvät, eivät antaneet mitään yhteysongelmaa vaan toimivat koko ajan hyvin. Ota auton alkuperäinen boksi irti, siellä on takaosassa huoltoliitin, johon on voitu tökätä jokin virilastu kiinni (esim dp tuner tulee sinne kiinni - btw tuota lastua voin suositella kaikille 7.3 PSD:iin, huipputuote esim. Edgeen verrattuna).
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Joo pitää tutkia mitä lastuja sinne on lisäilty.
    Mulla on käytössä semmoinen minivipukytkin jossa on kolme asentoa.
    Tosta kytkimestä näyttäis menevän lattakaapeli sinne ECU laatikkoon.
    Eka asento kytkimessä on ilmeisesti normaali teho, sitten semmoinen vähän piristetty ja kolmas kait kisakäyttöön. Noissa on semmoiset puolen baarin ahtopaine-erot per asetus, muista muutoksista ei oo tietoa.
    Muutenhan tää olis OK mutta kun muissa kuin vakioasetuksessa nuo laatikon vaihdot on säädetty tarpeettoman koviksi, meinaan että rykäsee aina isompaa sisään turhan rajusti vaikka ajelis hissukseen. Erityisesti tossa 60 km nopeudessa laatikko paukauttaa isoa sisään turhan napakasti, menee ilmeisesti turbiinin lukkokin samalla kiinni.
    Reippaammin päästellessä tuo ei haittaa mutta aina ei voi tai kehtaa päästellä isolla kaasulla.
    Vakioasetuksella vaihtaa ihan nätisti ajo miten vaan.
    Edgessä kun voi säätää tuota laatikon toimintaa niin elättelin toiveita että sais yhdistettyä isomman tehon ja sivistynemmät vaihdot.
     
  12. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    E350 -95 Powerstroke.

    Puolentoista vuoden aikana tehnyt aina sillointällöin semmosta, että syttyy check engine ja alkaa käymään ryskyttämällä ja vaikeesti . Vika nollaantunut itsestään kun käynnistelee muutaman kerran.
    Nyt vika ilmesty taas ja vaihdoin polttoainesuodattimen jonka jälkeen kävi samallain vaikeasti kun koitti antaa kierroksia. Annoin käydä 20 minsaa tyhjäkäynnillä ja kävin koeajolla ja ei mitään vikaa. Seuraavana aamuna rouva soitti, et ei käy ollenkaan ?? Heti käynnistyksestä Check engine ja ei tahdo käydä edes tyhjä käynnillä.
    Suodatinkotelon kyljessä olevan pa letkulähdön metalli verkossa oli aikapaljon töhnää, mut ei auttanut niidenkään putsaus.
    Otin edgellä vikakoodit ja ei ole muuta kun P0476 jolla ei ole merkitystä kyseisen asian kanssa.
    Koitin asentaa 15000 Edgen powerprogrammeria autoon mut ilmoitti Mismatch vaikka tota kaupataan 94 vuosimallista eteenpäin.
    Oiskos tietoo mikä tota PSD:ä vaivaa ku alkaa itellä isopyörä pikkuhiljaa suttaan.
     
  13. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Onkos tuossa jo obd2 pistoke? mulla ois testeri mikä näyttää melkeempä kaikki tosta koneesta jos vaan toimii ton ikäsessä, tuo 95 vähän kysymysmerkki, 96 pitäis toimia vaikka onki "non-obdII", ite veikkaisin että IPR solenoidi takertelee, kerran ei anna 1316 koodia, sitte luulis melko varmasti että on vaan liittimet löysällä venttiilikopan/koppien alla. Se selviäis heti ku näkee että heitteleekö hpop tekemä korkeapaine tai että nouseeko se niinku pitäis, tai sitte halvempi vaihtoehto että tuo ICP anturi vaihtoa vaille joka tuota öljynpainetta mittaa ja jonka mukaan IPR saa tietoa. Ens kerran ku käy huonosti tyhjäkäyntiä niin koitas ottaa liitin irti siitä ICP anturista, se on kuskinpuolen öljynjakotukin keulan päässä. Jos käynti parani niin sitte vika löyty, mulla se anturi päästi öljyä läpi, oli ihan märkä öljystä se liitin sisältä ku otti irti.

    Tuo siis -> http://inlinethumb41.webshots.com/17256/2812396520101901780S500x500Q85.jpg
     
  14. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    Onkos noissa ICP antureis mitään muuta eroa kuin ulkonäkö?
    Olisin laittamassa -95:een Powerstrokeen tota uudemman mallista anturia, elikkäs toimiiko sillä???
     
  15. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    95-03 toimii sama, uudemman mallisissa kanta on vain isompi, helpompi ruuvata auki, kuin vanhanmallinen.
     
  16. huoppari

    huoppari 1st gear

    abs/od off/vakkari ja nopeusmittari vittuilee

    VITTU ,SAATANA ,PERKELE JA HELEVETTI
    Joo , auto seiso pari viikkoa ku ajelin kuplalla ja olin kesälomalla(=>juopottelin)
    eilen sylykäsin foortin tulille ni ensin sytty abs:n merkkivalo ,d päälle auto liikkuu yllläripylläri , nopeusmittari ei toimi ,vaihtaa hyvin kakkoselle ja kolmoselle od off valo alkaa vilkkuu , kytkee turbiini lukon ja ylivaihteen ihan ok ,vakkari ei toimi , ja ullatus 110 vauhtia kaikki muu toimii mutta abs;n valo palaa , vauhti laillisiin lukemiin (reilu 80), mittari tippuu nolliin , vakkari ei toimi ja od valo vilkkuu.
    Huoltsikalle tankille , auton alle ,kaikki töpselit laatikossa ja perässä kiinni.
    Elikkäs missä vika (jos ois joku pyörimisnopeus anturi rikki ni ei kai se toimis ku mustalaisen vilkut = toimii , eitoimi , toimii , eitoimi)???????
     
  17. huoppari

    huoppari 1st gear

    Nonniin , itse iselleni vastaten ja jatko kyssärin esittäen?
    Vikakoodit luin ja parin vanhan tutun (PO470 exhaus back pressens circ error ja PO603 iternal ctrl mod kam error ) lisäksi oli ilmestyny PO500 vehicle speed sens (VSS) error
    Elikkäs missäkähän tuo anturi sijaitsee (taka-akselin päällä vai vaihde/jakolaatikossa)?????
     
  18. rammi

    rammi 3rd gear

    Taka-akselin päällä on VSS ... abs-valo ja nopeusmittarihäiriöitä tulee, jos tuo mokkula ei pelitä tai siellä liittimessä on hapettumaa. Ota liitin irti ja puhdista, josko pellois.
     
  19. huoppari

    huoppari 1st gear

    Liitin taka-akselin päällä on putsattu mutta ei mitään vaikutusta (miksi johto pyörii liittimessä 360 astetta/onko poikki )
     
  20. tdi

    tdi 1st gear

    kuulostaa ihan cps vialta jos ei oo uusittu ni kannattaa kokeilla ei ole onneksi kallis paukku!
     

Kerro tästä muillekin!