Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. musse67

    musse67 3rd gear

    Periaatteeessa joo, mutta kannattaa vetää letku tyhjään astiaan johon vanhat öljyt valuu, eikä roisku. :) Aika hitaasti öljyt valuu, hieman nopeuttaa kun kääntelee rattia ja polkee jarrua. Jos saat kaverin avuksi, niin ei tarvi pelätä että pomppu vetää ilmaa. Onnistuu kyllä yksinkin.
     
  2. Rado

    Rado Gearhead

    ^käyköhän tuo sama tyyli myös excursioniin?
    Entä miten järjestelmä ilmataan jos sinne pääsee ilmaa?
     
  3. tvtv

    tvtv 1st gear

    Jouset

    Oliko kellään tietoa (EX 2000) mikä pitäisi olla oikea välys etujousien ja pohjaan iskukumien välillä? Nyt on noin 2 cm ja joka kuopassa jouset iskevät kumeja vastaan. Kun ja jos vien auton Punkalle niin pitäisi tietää paljonko he laittavat välystä. Mitä on muilla F-250 ja EX omistajilla toi välys?
     
  4. terppi

    terppi 1st gear

    Re: Jouset

    Mul on F250 '96 alta 4cm. Kuulemma '99:s olis noin 7cm. Niin tai näin, mun auto on perästä 10cm liian alhaalla ja edestä varmaa sen 5cm..http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=14390&d=1283624232 http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75328

    Ja sitte ite kysyn tätä kautta kun olis hoppu saada vastaus.. Eli sopiiko '90mallisen takalaita '96malliseen? Itelläni puuttuu ja yks '90 olis tiedos.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Re: Jouset

    Identtisiltä nuo vaikuttaa kun vertailee, saranat ja lukot sun muut hilppeet myöskin. Pintapellissä on toki tyylieroa (vanhemman eduksi yleensä omasta mielestäni, mutta niitäkin on useampaa eri versiota). Mun -97 luukku on tuolla kellarissa, voin sen periaatteessa vielä heittää paikalleen -89 malliin varmemmaksi vakuudeksi, mutta en just nyt.
     
  6. terppi

    terppi 1st gear

    Re: Jouset

    Kai se siihe passaa.. Mitäs sitä hyvää vaihtamaan. :D

    Jos leveys on sama, ni luulis sen sopivan. Hitsaan kii.. :p
     
  7. terppi

    terppi 1st gear

    Re: Jouset

    Ellet sitä sun luukkua sitte myy mul? :D
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Emmyy :lol:
    Luukku on sitäpaitsi Kanadassa. Se on ollut upouudesta asti irti ja tallessa, koska autossa on sellanen hytin korkuinen lavakate missä on takana "ladon ovet".

    Mutta kuis se sun luukku hitsata pitää? Täältä kyllä saa tulemaan halvalla saranat, lukot, lukkotapit, vaijerit ja topparikumit jos niinkseen tulee. Romikselta jos keräilee niin ei ehkä kerralla saa kaikkia mutta kyllä ne lopulta löytyy. Luukku itsessään on aika helvetin painava ja sen rahdin kanssa on jo sit niin ja näin.
     
  9. terppi

    terppi 1st gear

    Se oli vitsi se hitsaaminen. :)
    Lähinnä siis jos ei ole sopiva siihe. Toi olis kyl täydellinen setti joka mulle olis tulossa. Et eiköhän sitte sillä pärjää. Ja vanhemman näköinen, joten iha ok lookki.. :) Hiuka väriä kaipaa tosin mut ruosteeton kuitenki.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    :rotfl: aijaa vitsi. Noita jenkkipalstoja kun aikansa lukee niin mikään ei tunnu enää hullulta. Parhaasta päästä kikka kakkosia oli kaksimassaisen vauhtipyörän hitsaaminen yksimassaiseksi tarkistusluukun kautta. Tyyppi ajoi vielä parisataatuhatta mailia sen jälkeen :eek: .
    Noh kyllä se perälauta siihen sun autoon sopii. Jos jotain sälää jää kaipaamaan eikä suomesta ala saamaan, niin voin katsella täältä, niinkuin ennenkin.
     
  11. terppi

    terppi 1st gear

    Ok.. Hyvä tietää ja kiitokset..
    Tosiaa, kaikkee on nähty, mut en iha tuota hitsailee viitti. Hiuka epäkäytännöllinen.

    Kyl kaikkee tarttis, mut pitää hiuka katella nippelinappelii ei täältä saa.
    Jousimurheita ainakin on mut niit toki saa täältäki. On edellee vähä hemmetin jäykkä tuo laitos.. No, kun täs ehtii jossai vaihees..
     
  12. tvtv

    tvtv 1st gear

    valorauta

    Mistä saisi kohtuuhintaisen valoraudan ex:n keulalle, pitäisi laittaa lisäpitkät.
     
  13. lettumika

    lettumika 1st gear

    Pikkuisen sivuaa alkuperäistä topiikkia.
    Ford F-350 -99. Onko kukaan ottanut kuskin/repsikan ovipaneelia irti. Ei näy ruuvin ruuvia. Hommaa hankaloittaa se että joku edellisistä omistajista on verhoillut oven jollain teddy karvalla :mad:
     
  14. musse67

    musse67 3rd gear

    http://www.jimmijammer.com/Ford%20Super ... 03002.html

    tuolta löytyy kuvalliset ohjeet irrottamiseen.
     
  15. lettumika

    lettumika 1st gear

    Kiitos linkistä. Helposti lähti ovi noilla irti ohjeilla ja kohtuu helposti takaisinkin :)

    Siinä peiliä vaihtaessani löytyi irtonainen litteä ruskea liitin, johon tulee 2 johdinta valkea-oranssi ja sini-punainen. Onkohan kellään hajua mikä siinä on.
    Olen nähnyt mainoksia että peilejä saa myös vilkuilla varustettuna, liekkö tuo varaus sille?
     
  16. Rado

    Rado Gearhead

    Mistä hakea vikaa kun Cps vaihdettu mutta silti kesken ajon yhtä äkkiä pätkäisee ja sitten jatkaa kuin ei mitään olis.. Hetken päästä sama juttu ja ilmenee kostealla säällä? Ilmamassamittari?
     
  17. nudi

    nudi 1st gear

    Oletko huomannut tekeekö pätkäsyä kun pyyhkiöiden tihku on käytössä?

    Itse tuli vajaa viikko takaperin ostettua -99 f350, joka pätkäsee jos tihkun laittaa päälle. Esim. tänään sammu liikenne valoihin kun vahingossa meni tihku päälle.

    Tuohon vikaan jos joltain löytyisi selitys niin olisin kovin kiitollinen.
    Ja jotta ei vikalista jäisi näin lyhyeen....
    Kuskin lasinnostin ei toimi ja kuskin oven kovaääninen pimeenä. Johtosarjassa vikaa?

    T:Kari
     
  18. rammi

    rammi 3rd gear

    tuosta luin joskus jenkkifoorumilta, aika yleinen vika eikä välttämättä yhteistä ratkaisua: CPS, huono akkujen varaus muistelen olleen jollain lailla kytköksissä tuohon pyyhkimien käyttöön aiheuttaen just auton sammumista kesken ajon ..

    EDITTIÄ: nopeesti googlella löyty tämä, tuolta kaivelemallla enemmän:
    http://www.powerstroke.org/forum/99-03- ... ntrol.html
     
  19. Rado

    Rado Gearhead

    ^jaksaako joku tiivistää
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    P0344 CMP Sensor Circuit Intermittent

    Nokan asentotunnistimen ajoittainen toimintahäiriö.

    Eli jos saan arvata: niin olet ostanu HALVAN asentotunnistimen.

    Kuulin tänään eräältä Excursionin omistajalta et hänellä oli tota pätkimisongelmaa kanssa liittyen tihkukatkaisijaan. Ilmeni heti kun oli asentanut rockautosta ostamansa halvan tunnistimen. Ongelma loppunut kun laitoi vanhan tunnistimen takas.

    Vain alkuperäinen (motograft) on oikeanlainen.
     

Kerro tästä muillekin!