Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. kpj

    kpj Gearhead

    Eipä mitään... Tuo samainen sarja on miulla Foortissa. Noissa on kyllä heleppo asennus, liittimet irti polttimon kannasta, joista toinen kiinnitetään uudestaan sarjassa tulevaan liittimeen, joka ohjaa relettä. Sit vaan plussa ja miinus ja piuhasarjassa tulevat liittimet polttimon kantaan kiinni ja homma on valmis. Kannattaa tosin olla tarkkana tuon uuden sarjan polttimoiden liittimen kanssa, on sen verran kovaa muovia, että kun otin sen irtin polttimosta, niin klipsi hajos, eikä polttimoon lukitus toimi enää. Sen takia jouduin tilamaan uudet Nippeli-liikkeestä, jotka ovat kyllä parempilaatuiset kuin tuon sarjan mukana tulevat, mutta hieman hellävaraisemmin käytettynä nuo toimii kyllä...
     
  2. Valot saa olla 1500mm korkeudella maasta mitattuna.
     
  3. lettumika

    lettumika 1st gear

    seisontajarrun valo

    F350 -99:ssä seisontajarru ei ilmoita päällä olostaan varoitusvalolla.
    Katselin kytkintä ja huomasin että seisontajarru polkimeen liitettyy kytkimeen tulee yksi johdin ja vapautinvipuun toinen johdin. Mikäli ollut jollakulla idea mutta tämä johdin on teipattu erisitysnauhalla vaijeriiin kiinni ilman että johtimen pää on kiinni missään metallissa. Onko kellään käsitystä, /viitsikö joku ystävällinen sielu kurkata pitääkö tämä toinen johdin vetää maihin vai mihin?
     
  4. kma68

    kma68 Gearhead

    Tarkoittaa varmaankin etuvaloja? Takavaloissa raja kuuleman mukaan on 90cm (heijastimet). :-?
     
  5. sasupe

    sasupe 1st gear

    :mad:

    Jäi sitte 2 releä, 2 liitintä ja pari johtoa tilaamatta. Kattokaas rahtihintoja mitä LMC pisti pöytään.

    Fed Ex Economy for $194.10, taking 7-10 business days for delivery.
    UPS Worldwide Expedited for $214.71, taking 3-5 business days for delivery.
    Priority Mail for $75.45, taking 10-15 business days for delivery.

    Pakko tilata Jenkeissä konttiin suoraan ja oottaa että saapuvat. Ei oo todellista.
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    etuvalot 1200mm..
    http://www.ake.fi/pdf/79-208-2004.pdf
     
  7. Olikin juu parkkien mitta toi 1500mm.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mites mitata lepovirrankulutus kun on kaksi akkua?
    Akut menee tyhjiksi kun auto seisoo viikon-kaksi. Jo yön yli tuntuu että virrat on aamulla vähissä.

    Jos mittaan ottamalla molemmat miinusnavat irti, ja yksi akku kerrallaan miinuskaapelin ja miinusnavan välistä on kulutus 0.06A. Sama tulos molemmista akuista, mikä lienee suht normaali lukema. Jos toinen akku on normaalisti kiinni, ja mittaan toisesta akusta kaapelin ja navan väliltä, huitelee lukema jossain 0.3-0.5A välillä, mikä on liikaa.


    Kun otin molemmat miinuskaapelit irti yöksi, niin aamulla oli toisessa akussa 12.6V ja toisessa vain 10.5V

    Onko nyt niin että toinen akku on oikarissa, ja purkaa sitä toistakin, ja siitä johtuu tuo isompi virrankulutus??? Akuissa on vuosiluku 2009. Autoon vaihdettu "kaikki" joko mun tai edellisen omistajan toimesta, mutta vasta nyt tajusin tarkastaa ton akkuhomman. Akkujenhan piti olla uudet... Lataus on normaalia.


    Meni ne kaksi aivosolua solmuun kun funtsin tätä.
     
  9. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Oikarissa oleva akku kuluttaa sen paremmankin akun virrat, itellä on sama ilmiö tuossa miun leikkikalu skottarissa jossa akut on ns. keräilyerä jostakin!
     
  10. Aki_A

    Aki_A 1st gear

  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jostain syystä Kanadassa on kunnostauduttu dieselien rakentelun, virittelyn ja käyton saralla. Pajoja ja firmoja on väkilukuun verrattuna paljon, ja kaiken mualiman dynopäiviä. Toikin on siis Albertassa.


    Tulipa sitten koettua tämäkin. Riittänee että ottaa siitä huonommasta miinuksen irti yöksi.
     
  12. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    ^Joo kyllä sen pitäis riitää!
     
  13. terppi

    terppi 1st gear

    Laitan tänneki tän kysymyksen, jonka pistin offipalstalle..

    Ja sit noista F250 4X4 '96 jousista.. Ideoita nyt itellä ollu, et pistäis ilmatyynyt, ilmaiskarit tai vaan uudet lehdet. Tai vaan elvyttää vanhoi lehtiä. (pystyykö tekee edes?)
    Onko jollai ideoita tuoho, et mitä tekis tuon kans? Koska ongelmahan on se et se on siis ihan tautisen jäykkä. Olis kiva saada se pehmeemmäks ja hiuka sen pitäis olla korkeempi. Ts enempi joustovaraa. Kun nyt siel on vaan vajaa neljä senttiä tilaa ylilyöntikumin ja jousen välis. Kuva tuossa triidissä.
    http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75328
    Ja tiedän et tuo jonkun verran maksaa, mut ei viitteis tonneja laittaa kii että pehmenee... Eli mahd edullinen paketti tietenkin.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    hoi! Tulipa mieleen kysästä näin dieselkuumeessa: koitin vääntää ja kääntää ja kattella 7.3 n/a myllyja, lähinnä powerstroken kalliiden osien, esim ruiskusuuttimet 140$ pala? Yms Ja koneen teknisyyden ja sähköisyyden? takia verraten myös n/a myllyyn. Kumminkin teho/taloudellisuus on tbolla hyvalla tolalla niin uattelin nyt lauantain ratoksi kysellä kokemuksia huoltojen helppoudesta ja kalliiden osien kestävyydestä? Pikappejahan tämä koskee, itseäni vani enemmän innnostaa joten sekin hankaloittanee luonnollisesti huoltoja. Onko ketaan jolla ollut molemmat koneet? Kokemuksia ym?
     
  15. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kun nyt on omakohtaisesti joutunut 7.3 vanin huoltoihin tutustumaan, niin yleisesti ottaen se on helppoa.
    Suuttimiin, hehkutulppiin ja suuttimen putkiin pääsee hyvin käsiksi, koska ne ovat koneen päällä eikä sivuilla.
    Venttiilien rullanostimet ovat muuten täsmälleen samoja kuin GM V8-dieselissä ja Oldsmobile 307:ssä.
    Remmit on aika helppo vaihtaa.
    Öljynsuodatin on helpossa paikassa.
    Moottorin vesijäähdytteinen öljynlauhdutin on moottorin kyljessä, joten siinä ei ole moottorintuhoavia puhkeavia/irtoavia letkuja GM:n tapaan.
    Naftasuodatin on ahtaammassa paikassa, mutta auttaa kun ottaa muutamat johdonliittimet irti. Se kannattaa samalla vaihtaa yhteenrakennetulla vedenerottajalla varustettuun malliin vuotojen estämiseksi.
    Venttiilikoppien irroitus on työlästä ahtaiden paikkojen takia.
    Ruiskutuspumpun ratas kannattaa lukita etuluukun kautta ykköspytyn yläkuolokohdan asentoon. Silloin pumpun rattaineen voi irroittaa helposti jakopään yläkopan kanssa.
    Jos moottori pitää kokonaan irroittaa autosta niin voi voi... ahtautta riittää :cry: Jo kumityynyjen pulttteihin on vaikeaa päästä käsiksi.
    Nämä koskevat siis vanhakoppaista (-91 asti) Econolinea. Pickupissa tilaa on tietysti ruhtinaallisesti enemmän, mutta toisaalta vanissa monet näistä hommista voi hoitaa sisäkautta pehmeällä penkillä istuen
    :lol:
     
  16. caprice307

    caprice307 Gearhead

    Onko tää käypäinen aine kavitaatiota estämään:

    http://www.euroracing.fi/tuotteet/redline/index.htm

    Netistä etsimällä en löytäny muita vaihtoehtoja, siis Suomesta.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    kiitoksia laajasta tietosetistä vanhaa koppaa koskien! Mitenkäs sulla koneen osat kestäneet? Kuinka suorituskykyinen tuo turboton on esim gm 6.5 mottiin nähden vai onko vanien välisiä ajokokemuksia?
     
  18. SamiL

    SamiL Gearhead

    Venttiilinnostajat ja nokka-akselin vaihdoin, kun yksi nostaja hajosi kokonaan ja muidenkin rullissa oli jo vikaa. Autolla on ajettu tuntematon määrä kilometrejä, paljon kuitenkin. Ensimmäiset vuodet se oli linja-autona. Suuttimet vaihdoin myös, mutta entisetkin taisivat olla ihan kunnossa. Sisuskaluiltaan se lienee edelleen kunnossa, koska öljyä ei kulu juuri yhtään. Luulisin kaiken olevan alkuperäistä. Vertailua ei ole muuta kuin GM 6.2-koneeseen ja siihen verrattuna vetoa ja vääntöä on tuntuvasti enemmän, vaikka Ford painaakin n. 500 kg enemmän ja on lisäksi korotettu malli. Kuskin paikalla on paremmin tilaa ja sinne pääsee helpommin kuin GM-vanissa. Fordilla ei ilmeiseti pääse semmoisiin jopa alle kympin kulutuksiin kuin 6.2:lla.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiitoksia taas! Kulutuksestakin tekisi mieli kysellä mutta enemmin kiinnostaa tuo suorituskyky kun tässä turbottomassa mallissa ei paljon liene piristyskeinoja jos ei turboa laita.


    Onko kellään powerstroke kokemuksia idi koneen jälkeen? Tai muutenkin, tuohon idiinhän oli suuttimetkin 40$ kpl mikä vielä kohtuuhinta? Vaikka escortin diisseliin saakin 40 eurolla koko sarjan :lol:
     
  20. kpj

    kpj Gearhead


    Ohhoh, viimeks tilatessa LMC:ltä p.kulut oli mielestäni kohtuulliset, mutta eihän noissa oo enää mitään järkee. Pure Diesel Power myy kanssa sarjaa, mutta tuossa on kyllä ite sarjaki aika suolasen hintanen, toki tehonkestokin on aika miehekäs => http://www.puredieselpower.com/catalog/9007-headlight-heavy-duty-wiring-harness-upgrade-p-111.html
     

Kerro tästä muillekin!