Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. H.V.R

    H.V.R 3rd gear

    Vaikka asiaa on varmasti moneen kertaan jo koluttu, niin kysyn kuitenkin tässä, koska kaikkien näiden vastauksien läpikäyminen vie niiiin paljon aikaa.

    Eli auto on -99 7.3 powerstroke 4x4 automaatti.

    Moottoriöljyn määrä? Laatikkoöljyn määrä?
    Mitä öljyä moottoriin? Mitä oljyä laatikkoon?
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    juuh on ennen, jälkeen ja välissä. Ja on täällä muitakin. Suorituskyky on Power Strokessa parempi :lol: . Mikä ny on sitte kullekin tarpeeksi ja mikä ei, riippunee mitä sillä meinaa tehdä. Jos ei ihan hirmu palio laita kuormaa niin eipä sillä mulle väliä kumpi on alla. IDIstä ei tartte ikinä lukea koodeja.
     
  3. lettumika

    lettumika 1st gear

  4. terppi

    terppi 1st gear

    Mä olen vissii tyhmä mut en mä tuolta saanu ulos, minkä verran laatikkoon menee öljyä ja mitä öljyä. Moottori nyt on aika selkee mitä sinne menee ja minkä verran..

    :)
    Ainii, mistäs näkee laatikon tyypin? Vai voinko vaan olettaa että se on E4OD?
     
  5. musse67

    musse67 3rd gear

  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Yllä oli hyvä linkki omistajan käyttöohjekirjoihin. Niistä kun selviää nuo normaaliin huoltoon liittyvät asiat. Laatikon öljyt vaihdoin ^ juuri noilla ohjeilla, toimii!

    Ainakaan -97 malliin en tuolla aiemmassa omistajan-ohje linkissä nähnyt "Diesel Supplement" osaa, eli erillistä lisävihkosta mikä koskee Power Stroke dieseliä (IDIssä on muuten sama juttu). Skannasin sen aikoinaan tonne:

    http://s220.photobucket.com/albums/dd16 ... ter/suppl/

    Koskee siis -97 7.3 PSD konetta. Perusteiltaan kone on sama -99, mutta eroja on suodattimien rakenteessa (nafta, ilma).

    Suomentaminen on ollut mielessä, jos joskus ehtisi.
     
  7. terppi

    terppi 1st gear

    Mun on tosiaa 96. Mistäs voin tietää, mikä loota siin on?
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    En tiedä onko 4R100 ja E4OD välillä mitään ulkopuolista eroa, käsittääkseni miltei sama laatikko, joku ero turbiinissa tms. Tai näin mulle kertoi ton läjän korjannut lootamekaanikko... Joka tapauksessa R loota tuli siis vasta -99. Mulla on oven pielen tarrassa koodi "E" (=E4OD) kohdassa TR (=transmission). Kato mitä siellä sanotaan. Samaan syssyyn, jos viereisessä kohdassa "AX" (=axle) on koodi 39, niin se on lukoton 3.55.
     
  9. musse67

    musse67 3rd gear

    Eipäs tullu katottua niin tarkkaan että siinähän jo kirjottaja vaihtu välillä :) Jos aski on alkuperänen, niin kyllä se sitten täytyy olla E4OD.
     
  10. SamiL

    SamiL Gearhead

    Muistelisin, että 4R100:ssa keskikannatin on vierintälaakereilla E4OD:n liukulaakerin sijaan. Kannattimet ovat kuulemma keskenään vaihtokelpoiset. Myös planeettapyörästöjä on kai 4R100:ssa vahvistettu. Muuten aika lailla samat laatikot.
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Excurcionin puhaltimen flektistä hävis pienet kierrokset, eli toimii nyt vain joko täysillä tai ei ollenkaan.
    Onko vika siinä nopeuden säätimessä vai meneekö moottori vaihtoon?
    Pitäis saada jostain sähkökaavio että näkis miten tuo on kytketty.
    Jos joutuu vaihtamaan moottorin niin onko paha homma?
     
  12. musse67

    musse67 3rd gear

    Siellä on vastuksilla toteutettu nopeuden säädin. Rockautossa alle kymmenen taalaa.
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Oks nää vastukset suoraan siinä nopeudensäätökytkimen takana?
     
  14. musse67

    musse67 3rd gear

    Tarkkaa paikkaa en nyt tähän hätään osaa sanoa, mutta vastukset on lämppärin kotelossa. Melko varmasti suht lähellä puhaltimen moottoria.

    Jotakuinkin tämän näkönen. liitin ulkopuolella ja vastukset kotelon sisäpuolella.

    [​IMG]
     
  15. asperiini

    asperiini Gearhead

    OK, kiitos. Puretaan ja tutkitaan.
     
  16. terppi

    terppi 1st gear

    Oli tuossa nuo suodatinmaljat ym auki ja tiivistin ja vaihdoin kaikki letkut sielt pumpun ja suodattimen ympärilt.
    Sit siel maljan pohjas oli sellaine lanka, joka ilmeisesti on se naftan lämmitin. Se oli kokonaan irti siel ja koska se vissii oli juotettu kii aikaisemmi siihe sen alla olevaan lautaseen, ni tein samal taval. Mut ilmeisesti se onkin nyt oikosulussa, ja on vissii polttanu sulakkeen jostai? Sain käsituksen että sen saman sulakkeen takana on sähköinen naftapumppu.

    Niin tai näin, niin kun kaikki oli takas kii ni laitoin härvelin käymään, mut eipäs käyny ku hetken ku nafta loppu järjestelmästä eikä uutta tule. Malja pysyy tyhjänä. Onko tuossa jotai ilmausta tai onko vaan pumppu pimeänä. Tai sit se sulake. EN keksiny mis se sulake on?
     
  17. asperiini

    asperiini Gearhead

    Sain flektin toimimaan nyt kaikilla nopeuksilla, vika oli siellä vastusten joukossa eli siellähän oli samanlainen lämpösulake kuin on tuommoisessa normaalissa kahvipannussa. Laitoin lämpösulakkeen tilalle johdonpätkän ja vaihdan sitten joskus, tai sitten en...
     
  18. terppi

    terppi 1st gear

    Joskus johonki opeliin tehtii sama viritys ja on sil samal rouskul ajettu sen jälkee viitisen vuotta ja viel toimii. Tosin, kai siihe joku syy on ollu että se lämpösulake on menny.
     
  19. terppi

    terppi 1st gear

    Nyt on sulakkeet käyty läpi. Eli konehuoneesta yks loota ja ratin alta yks loota.
    kaikki sulakkeet on ehjiä. Mistäs vikaa seuraavaks?

    Ja ettei tarvi viestiketjua niin paljon lukea taaksepäin, niin ongelmahahan oli sellainen että oli naftavuoto jossain koneen päällä. Sen takia oli suodatinmalja ja se mekaaninen pumppu pois ja vaihtelin kaikki letkut sieltä. Samal kattelin kaikkii muita kohtia jossa vuoto vois olla. Missään mitään vuotoa näy.
    Suodatinmaljan pohjassa on sellaine metallilautanen, jonka päällä oli irrallaan joku metallilankajuttu. Ilmeisesti siis naftan lämmitin? Se on vissii juotettu kii siihe sen alla olevaan lautaseen, joten juotin sen siihe uudellee.
    No, enivei, kaikki lelut takas uusien letkujen kera.
    Koekäyttö ja eipä käyny ku hetken. Sitte sammu ja syynä se että ei saa naftaa. Malja tyhjä ja uus suodatin ei ollu edes kastunu.

    Missäs vika?
    Ja autohan on F250 7,3 4x4 vm1996.
    Ja kerroin pidemmän litannian vaikka just aiemmassa viestis kerroinki. Mut no, kertaus on opintojen äiti. :D
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Löpölämppäri joo kulhon pohjalla, oikarissa ollessaan polttaa oliks se no. 30 sulakeen ja sit ei kone käy, eli jos käy niin siinä ole vika. Yks mekaaninen pumppu siellä vaan on..., joten en tiedä, olisko ilmaa ja vaatii lisää sahausta, varsinkin jos kone kävi vain pari sekuntia ennenkuin sammu?
     

Kerro tästä muillekin!