Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. terppi

    terppi 1st gear

    Tosiaan. Kone kävi hetken nätisti kunnes lopetti. Nyt jos starttailee, niin lupailee kyl mut ei käy. Maljaan ei tuu naftaa. Molemmat tankit on lähes täys. Uus suodatin ei edes kastu. Et mistäs nyt sitte vikaa hakemaan? Aa, siel ei siis ole mitää esipumppua? Ja ilmaamaan sitä ei pysty muutakuin sahaamalla? Sulakkeet on muute ehjii kaikki. Et eipä oikee siitäkää vikaa voi hakea.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itsellä oli edellisessä ('95 f-350) samaa ongelmaa, muistelen et siin suodatinmaljan kuskinpuoleisella sivulla on kuin olis auton renkaan ventiili. Siitä piti painaa vaik pienellä ruuvarilla samalla kun toinen starttas niin sai ilmalukon pois.

    Vuotokohtana ainakin uudemmissa on suodattimen tyhjennyshanan rungon ja suodatinmaljan väliset O-renkaat. Niitä ei kannata yrittää vaihtaa hyd.kaupan renkaisiin. Ei pidä kauaa.

    Paras ostaa uus hana.
     
  3. terppi

    terppi 1st gear

    Ok.. Pitääpi koittaa. Tuo hanahommeli oliki mulla ideana aikaisemmi, mut ilmeisesti se vuoto ei kuitenkaa tule sieltä. Se uudempi on vissii neljäl ruuvil kii, mut tää on kahella. Mut kiitti tuosta vinkistä. Tiedän tuon "renkaan venttiilin". :)
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Nykyjään ajelen '01 f-350 ja siin hana kyl kahdella pultilla kiinni.
     
  5. lettumika

    lettumika 1st gear

    Sarjassamme typeriä & noloja tilanteita...

    Fordi ei päättänyt tänä aamuna halunnut käynnistyä, kun avaimesta väänti kuului konehuoneesta melko kova sirinä jota en ole ennen kuullut. Pyöritti mutta ei startannut. 4 kertaa yritin ja sitten lopetin. Pirautin paikalliseen autopajaan ja kaveri tuli kurkkaamaan parin tunnin kuluttua. Väänsin avaimeista sirinä oli vain lyhytaikainen ja kone pörähti käymään.
    Sirinä / surina kuului oikealta laidalta. Tämän jälkeen sirinää ei kuulunut.
    Kaveri epäili että olisi joku kompressori/pumppu ääni. MItään vikakoodeja ei tuohon liittyen ilmestynyt. Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta?
    Nyt pitää lähteä käyttiksellä ajelee, mutta huomenna Fordi alle ja toivotaan ettei ollut mikään pysyvämpi vika.
     
  6. lettumika

    lettumika 1st gear

    Niin ja -99 Powerstroke 7.3 kyseessä....
     
  7. asperiini

    asperiini Gearhead

    Ainaskin Excursionissa on siellä oikeassa laidassa se alipainepumppu joka pitää hetken ääntä kun konetta käynnistelee.
    Ääni kyllä katoaa koneen jyrinään heti kun lähtee käyntiin.
    Ei pitäis kyllä liittyä käyntiinlähtöön mitenkään...
     
  8. terppi

    terppi 1st gear

    Helvetin helvetti.

    Hyvä alku viestille. :p

    Joo, kuskin penkin alla runkopalkissa on joku pumpun tapainen. Siihe tulee nippu johtoi joista yhteen virta kun pistää virrat päälle.

    Sulake nro 22 on kunnossa ja siihe tulee virta kun pistää virran pääl. Pumpus ei tunnu tapahtuvan mitää kun virran pistää pääl. Suodatinmalja auki niin sinne ei tuu mitää. Jos kiinni, niin "ilmausventtiilistä" ei tapahdu mitään. Ei pihise tms...

    Mitäs muuta viel keksin...
    Joo, ohjeissa luki jostain Fuel Pump Shut-Off Switchistä. Lähinnä et joku kolari tms tapahtuu niinn moinen vois lyödä pääl. En tosin omastani moista löytäny, ni oisko tuo tarkoitettu bensavehkeisiin? Muistan jossain Escortissa olevan sama idea.
    Jos tuossa moinen on, niin etsinkö väärästä paikasta, kun hain sitä oikealta puolelta, "apukuskin" jalkatilan oikealta puolelta. Niin tulkitsin tuon ohjeen, joka tuossa käyttöohjekirjassa oli. About sivulla 60->.
     
  9. musse67

    musse67 3rd gear

    Sielä on reikä vänkärin jalkatilan sivupaneelissa josta pääsee katkasijaan käsiksi. Painonappi pitäs olla ala-asennossa että pumppu toimii. Näin myös tiisselimalleissa.
     
  10. terppi

    terppi 1st gear

    Eipä ole reikää, mut eipä näy paneelin alla mitään nappei tai mitää muutakaa ku muutama nippu johtoi. Mitään ohjeissa kuvatun paketin tapaista siel ei näy eikä tunnu.
     
  11. musse67

    musse67 3rd gear

    Ainakin 2001 F250:ssä se kytkin siellä on, oisko sitten vanhemmissa jossain muualla. Jos sinne pumpulle tulee virta, niin sitten ei pitäisi kytkimen olla pois päältä. Muistelisin lukeneeni jenkkipalstalta (FTE) että noita siirtopumppuja on pimentyny.
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Lettumika:

    Joo, se ääni tulee sähköisestä alipainepumpusta. Dieseleissä ei ole bensakoneen tapaan alipainetta joten se tehdään pumpulla.
    Ei liity käynnistykseen.Hehkutitko tarpeeksi? virta vähissä?

    Powestroken kirjassa lukee et starttivirtaa (oikosulku CCA) pitää olla 1100A eli jos kaks 60A/450CCA akkua niin starttaa mut ei välttämättä lähde käyntiin. Ainakaa kylmällä kelillä.

    Terppi:

    Ei se itsestään pomppaa pois päältä, tarvii reilun täräyksen tai hyppäämisen autolla. ja kaikkiin autoihin sitä ei ole asennettu. Miksi? sitä en tiedä mut niin vaan on. Se siel kuskin alla on siirtopumppu. Kokeile suorilla virroilla pyöriikö vai onko vainaa...
     
  13. terppi

    terppi 1st gear

    Ok. Sinne "siirtopumpul" tulee viis johtoa. Se vissii menee kans tuon tankin valitsimen kautta ku siihe tulee molempien tankkien paluu ja menot. Ja lähtee vaan ne kaks koneelle. Eli onko siirtopumppu sit samas ku tui valitsin?
    Ja jos on, niin sinne tulee tosiaa viis johtoa, niin mihis niihi pitäis suoraan syöttää virtaa?
    Tähä sitä turvakytkintä sit vissii ei ole asennettu. Tankin valinnan räpsyttely ei myöskään auta.
     
  14. lettumika

    lettumika 1st gear

    Mielestäni hehkutin tarpeeksi (wait to start katosi). Lämpötila oli n +7, virtaa oli koska lähti myöhemmin käyntiin lataamatta.

    Voiko kosteus vaikuttaa? Tuli roiskastua pari kertaa lammiikoon reippaasti edellisenä päivänä hirvimetsällä. Oli tukkirekat syventäneet monttuja sitten edellisen viikonlopun.
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Meiksin moka, siis eihän vanhemmassa ole siirtopumppua vaan se on tankkien valitsin. Vanhemmassa on pumppu "nostaja"kammiossa turbon edessä. uudemmassa 99- on sähköinen siirtopumppu rungossa kukskin alla.

    Tätä vois kokeilla: ota tuleva letku irti pumpulta sielt suodattimen ja turbon välistä. siihen jollain keinolla imua, et tuleeko koneelle asti ainetta.

    Oletko tehny jotain muutoksia, remonttia tms ?
     
  16. terppi

    terppi 1st gear

    En mitään muutoksia kuin vaihtanu vanhat letkut uusiin. Kun tuo vuotaa kuin seula. Aikaisemmi ollu suodatinmalja irti ku sitä vuotoa ihmettelin, mut nyt oli myös pumppu irti. Pitää koittaa uusia tiivisteet nyt kun moiset sai. Saa kattoa jos viel vuotaa.
    Eli ei ole kuin mekaaninen pumppu. Hyvä tietää. :) Tarttis varmaa laittaa sähkönen pumppu startin säästämiseks. No, ehkä joskus...
     
  17. terppi

    terppi 1st gear

    hah! Nyt toimii taas. Paineilmaa tankkiin ja johan alko neste virtaamaan... Ilmaa siel vaan oli. Eikä enää vissii pumppu vuoda kun laitoin uudet tiivisteprikat painepuolelle.
     
  18. M-ajuri

    M-ajuri 2nd gear

    iltoja!
    olisi aikomus joskus tulevaisuudessa ostaa 7.3 f350 käyttö/harraste peli niin näin etukäteen ja mielenkiinnon vuoksi kysynkin että mistähän saisin kyseisen moottorin purkukuvia ladattua? :oops:
    olisi mukava perehtyä tarkemmin tuohon laitteeseen ennekuin se omalla pihalla seisoo 8)
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Hyvä homma.

    Mut aina malttia sen p-a kanssa, helposti rikkoo paikkoja.

    Mieluumin imua edestä kuin painetta takaa :rotfl: :rotfl: .

    Hyvä et onnistu. Kovaa ajoa vaan.
     
  20. sasupe

    sasupe 1st gear

    Vähän samalla asialla. Tässä jokuaika sitte riemuitsin ku sain fixattua naftavuoden -95 mallin pumpusta iha vaan kiristämällä. No eipä auttanu pitkään, taas tuntuu tihkuttavan. Pumpun vaihto edessä. Millaiset prikat - kuparia? Oliko joku yleiskoko? Koittas hommata etukäteen uudet prikat siihen banjopulttiin enneku aukoo.
     

Kerro tästä muillekin!