Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuolta kun lataat sopivan (valitse vuosimalli) opuksen ja luet ajatuksella niin tiedät jo aika helkkarin paljon!
    http://www.forddoctorsdts.com/articles/ ... -06-08.php
     
  2. terppi

    terppi 1st gear

    Juu. Kupariprikat laitoin. Siel oli sellaset kertakäyttöset kovempaa settii olevat. Nyt voi viel hiuka kiristää jos tihkuu ja jos joutuu ottaa auki, niin nuo kupariset saa elvytetty. Ja ihan paikallisesta tarvikkeesta hain sopivat. En nyt muista kokoja, mut ulkomuistista vois pistää et oli sisä27/ulko32mm halkaisijaltaan molemmat. Tarkistan viel.
     
  3. terppi

    terppi 1st gear

    joopajoo... Ilo oli ennenaikaista. Vuotaa tuo vieläki. Ilmeisesti vuoto on nyt sit tuo pieni pumppu.. Ja starttikaan ei toimi muuta ku suoraan startista. Hemmetti et meinaa hermot mennä. Eikös noi pumppujen tyyppivikana ollu noi vuodot? Pitää tilata uus.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Niin kai oli, mutta startista sen verran että sen rele voi surista ollessaan huonossa hapessa eli rikki menossa (tosin olen kuullut uudenkin releen surisevan). Startin relehän on konehuoneessa apparin puolella ylhäällä sisäloksussa...
     
  5. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Muutama kysymys :D eli näyttäis että suomessa ei oo paikkaa jossa testauttaa HEUI suuttimia, joten jos on jollain omakohtaista kokemusta suutinvioista (99-03) niin kuinka hyvin on pitäny paikkansa diagnisointi pelkällä testerillä?
     
  6. sasupe

    sasupe 1st gear

    Tänään ajoin töistä Fordilla kotia ja alkoi .....taa koko vessa. Vaikka perjantaita pukkas niin ei naurattanu. Piti oikeen miettiä mitä kaikkea täs on pielessä. Emmää tätä sen takia hommannu että mun mielenrauha menis. Tää antaa hyvät vipat sillonku se on kunnossa.

    Mietin iha kaikki kohdat mitkä kanittaa. 15 kohtaa laitoin paperille ja tein korjaustyölistan. Ompa ny selvillä mitkä kaikki tuossa risoo. Aikaa ja vaivaa tarvii panna peliin. Näemmä se pelkkä ajelu ei vaan onnistu tämmösellä.
     
  7. karavaanari

    karavaanari 1st gear

    voi itku

    kojahti sitte mylly fortista :( epäilen et joko venttiilin nostaja poikki taikka venttiilin vars...onneks kotopihalla ja melkee tyhjäkäynnillä... mut kallis remppa taatusti tiedossa :cry:
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    karavaanari, tuntuu harvinaisilta vioilta. Onko diagnoosi varma, vai oletatko heti pahinta kuten ainakin mulla on usein tapana :lol:

    sasupe, laitahan lista niin voivotellaan yhdessä.
     
  9. M-ajuri

    M-ajuri 2nd gear

    kiitokset powerstrokelle :D
     
  10. lettumika

    lettumika 1st gear

    Hmm. onkohan siellä joku kontaktihäiriö, tänään kerran kun starttasin lähti käymään, mutta wait to start syttyi uudestaan palamaan juuri kun auto käynnistyi. :eek:
     
  11. sasupe

    sasupe 1st gear

    Monta pientä asiaa vaan hoitamatta. Nyt tartee lopettaa harrastuslaitteiden ruuvaus ja keskittyä Fordiin. Tallissa on kasa rautaa ennestään mihin aika tuppaa uppoamaan :oops:

    No Fordin lista ei oo toivoton, aikaa lähinä ja hyviä kelejä "Pohjolan Talliin" niin kyllä tää tästä...

    1. NAFTAVUOTO
    - Uusi pumppu vanhan tilalle
    - Uudet kuparitiivisteet banjopultti ja linjan päät

    2. KYTKIN
    - Työsylinterin, apusylinterin ja linjan vaihto
    - Polkimen pään vaihto laakeroituun
    - Levyn vaihto vasta ku on vauhtipyörään varaa

    3. TULOILMA LÄMPÖANTURI
    - Mittaus
    - Johdotus tai vaihto

    4. STARTTI
    - Vanha irti ja uus tilalle

    5. ISKARIT
    - Vaihda kaikki
    - Jos on puslia rikki niin vaihda

    6. VILKUT
    - Abikot pois ja johtojen juotto toimintavarmoiksi
    - Nopeuden säätö, relen vaihto

    7. NAFTALÄMMITIN
    - Filsumaljan johdotuksen korjaus
    - Uus elementti

    8. SISÄTILAN PISTOKE
    - Y haaran mittaus ettei oo oikonen
    - Veto ohjaamoon

    9. OVET
    - Säätö etteivät kolkkaa
    - Ovien tiivisteet kuntoon
    - Takalasien sähkönostimet toimintavarmoiksi

    10. ILMASTOINTI
    - ”Suodattimen” vaihto
    - Tiivisteet uusiksi
    - Täyttö

    11. TANKKIEN KORKIT
    - Korjaus tai poraus että korvausilmaa tulee

    12. KATON VERHOILUN KORJAUS
    - Liimaa neularuiskulla verhoilun alle

    13. VARA-AVAIMET
    - Teetä

    14. VETOKOUKKU
    - Koukku ja kuula
    - Johdotus

    15. VUOSIHUOLTO
    - Öljyt, vaihto ja tarkastus
    - Suodattimet
    - Ovien ja lokasuojien kaarien vuosi öljyäminen
     
  12. terppi

    terppi 1st gear

    En ole kyl huomannu et siel mikää surisis. Pitää ottaa startti irti ja kattoa jos sen sais elvytetty. Luulen iha solenoidis olevan vikaa. Jos starttaa niin herätteel tulee kyl virtaa, mut ei lähe pyörittää eikä tee mitää muutakaan. Sit ku pistää "isot" navat yhteen startista, niin starttaa kyllä.

    Mitäs muita paikkoi olis muuta ku summit josta vois kohtuu helposti tilata? Siel on kovat kulut (tai kovat ja kovat, mut tuntuu kovalta jos otan kahdensadan dollarin edestä tavaraa niiin tulee liki satanen kului päälle viel.). No, enivei.
     
  13. SamiL

    SamiL Gearhead

    Re: voi itku

    Minulta muuten meni pari vuotta sitten venttiilinnostaja poikki. Näissä kun käytetään täsmälleen samoja rullanostajia kuin GM-dieselissä ja Oldsmobile 307:ssä. Se meni rullan akselin kohdalta poikki ja muuttui laahanostajaksi. Pickupissa homma olisi ollut paljon pienempi, mutta Econolinessa on koneen ympärillä ahdasta ja jo venttiilikoppien irroitus oli työlästä. Muuten se homma ei nyt niin hirveän kalliiksi tullut. Ostin osat (nostajat, työntötangon, käytetyn nokka-akselin ja tiivisteet) Rockautosata ja eBay-myyjiltä. Rullanostajille vielä uskaltaa ostaa käytetynkin nokka-akselin. Jotain voiteluhäikkää koneessa oli kai ollut, koska muutaman muunkin nostajan rullat olivat osaksi kulmikkaita. Myös risan nostajan pidike oli rikki. Siis se H-kirjaimen tapainen kappale, joka estää nostajaa kääntymästä poikittain. Pidikkeet on tehty n. 3 mm teräksestä. Teetin ehjää mallina käyttäen eräällä tutulla töissään uudet n. 7-8 mm materiaalista, koske semmoinenkin mahtuu hyvin paikoilleen. Sitä en tiedä, oliko venttiili päässyt osumaan mäntään, mutta ainakaan se ei jumittanut ohjaimeen.
     
  14. musse67

    musse67 3rd gear

  15. rammi

    rammi 3rd gear

    Tuon ohjeen mukaan ite kytkin vesiletkut. Polttimen sijoitin taaemmas runkoon, en saanu millään sopimaan tuohon ohjeen osoittamaan paikkaan. Polttoaineen otin paluulinjaan laittamastani säiliöstä.
     
  16. musse67

    musse67 3rd gear

    Mistä löyty sopiva liitin kanteen ja tulppa vanhan letkun lähtöön? Mulla on kyllä aika hyvin hydrauliikkaliittimiä työmaalla, niin sieltä vois löytyä sopivia. Ois ihan mukava jos ois liittimet valmiina ettei tartteis hommaa kesken jättää.
     
  17. rammi

    rammi 3rd gear

    Itse asiassa siellä oli ennestään vesiletku kannesta tuonne kennolle juuri tuossa kohtaa, missä ohje kehottaa laittamaan sen 1/2” NPT 45° letkulähdön ja vetämään letkun kennolle. Eli katkaisin sen letkun vaan ja pistin polttimen siihen väliin.

    edit: kyseessä siis '00 Excursion, liekö F-sarjalaisessa sitten juuri kuten ohjeessa...
     
  18. musse67

    musse67 3rd gear

    Sen verran jo kattelin että sielä on tulppa kannessa. Eiköhän sinne jotain keksi.
     
  19. KKop

    KKop 3rd gear

    Minä asensin Eberin pari viikkoa sitten Excursioniin ja jäähdytysputkien liitoksen tein Rammin neuvojen mukaan eli irroitin sen lohkon kuskinpuoleisessa takareunassa olevan letkun joka menee sisäkennolle ja kytkin Eberin siihen väliin. Lohkosta laitoin mutkaputken Eberille ja jatkoin alkuperäistä letkua jotta sain sen yltämään toiseen Eberin liittimeen. En siis katkaissut alkuperäistä letkua joten voin tarvittaessa palauttaa "kytkennän" helposti alkuperäiseksi.

    Polttoaineen syötön otin alkuperäisestä polttoainelinjasta, juuri ennen polttoainepumppua. Vaihdoin pumpulle tulevan alkuperäisen letkunpätkän "normaaliin" polttoaineputkeen ja tein siihen liitoksen T-haaralla.

    Jossain täällä foorumilla oli jo aikaisemmin kerrottu että tuohon saa myös polttoainesäiliön täyttöputkeen tulevan tankkiliittimen jonka asentaminen ei edellytä tankin irroittamista. Kyseessä on Webaston tankkiliitin KW949895.

    Tulin kuitenkin kysyneeksi Preheat (http://preheat.eu/) nimisestä firmasta osia (viikkokelloa yms.) ja samalla tuli puheeksi tuo polttoaineen syöttö ja he sanoivat että asentavat aina tuolla T-haaralla ja että se on osoittautunut toimivaksi ratkaisuksi. Ainakin se oli helppo ja nopea toteuttaa ja näyttäähän tuo toistaiseksi toimivankin, en ole ajanut tankkia kovin tyhjäksi joten en tiedä toimiiko tuo ratkaisu jos polttoainetta on vähän.

    Heidän sivullaan on muuten ihan pätevät Eberin asennusohjeet joista näkee mm. sähkökytkennät.
     
  20. rammi

    rammi 3rd gear

    Mihin sijoitit sen polttimen, saitko ährättyä sen siihen Esparin ohjeen mukaiseen paikkaan eturenkaan kohdalle runkoon?

    Näyttäisi tuo ratkaisu ainakin minun GMC:ssä nyt toimivan oikeen hyvin eli eiköhän tuo ole ihan ok. Aiemmin en uskaltanut Excursionissa sitä moottorille menevää linjaa sorkkia vaan tein paluulinjaan muutokset... ehkä suotta.
     

Kerro tästä muillekin!