Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tehty milloin '99?

    Alkuvuoden '99 autoissa on ongelmia boxien ja suuttimien kanssa. Olen yrrärtänyt että ovat eräänlaisia keräilyeriä. Sitten kesken vuotta ne muuttuu toimivimmiksi.

    Ei ahtoja paljon aikaisemmin tule itselläkään mut onkin automaatti.
     
  2. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Pitää tsekata valmistusajankohta...
     
  3. gary82

    gary82 1st gear

    Tervehdys!
    Meillä vm. -00 excursion ja täään päätti siitten olla lähtemättä käyntiin. Virtaa on, solenoidit naksahtaa mut, ei lähde pyörittämään. Rengasraudalla kun kävi ujosti koputtelemassa startin kylkeen, niin lähti vielä kertaalleen käymään ja sai auton ajettua kotiin. Mutta nyt ei sitten mittän, ei lähde käymään edes koputtelemalla. Kun pötköttelin siellä auton alla ja kattelin sitä startipaketti samalla kun :pinup: yritti käynnistää, niin sieltä etupäästä tuli simmosta pientä kipinöintiä... :eek: Mistähän tuo johtuu??? Ja onko toi startti nyt sitten vaihto kunnossa vai vieläkö sille pystyy jotain tekemään???
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Otat irti ja kiikutat autosähköön, jos saa kuntoon.

    Uus maksaa pari sataa tilattuna.

    tai tarkistat releen ap.miehenpuoleisest sisälokasuojasta, startti mallia oikosulku, solenoidi lokasuojassa.
     
  5. nudi

    nudi 1st gear

    Tulipa tuossa perjantaina liukasteltua kotitiellä ojan yli että jytinä vaan kävi.
    Pellolta kun selvisin takaisin tielle huomasin että ohjaus puoltaa vasemmalle ja ratista tyhjäkohta oli siirtynyt oikealle. Lisäksi pyörät eivät kääntyneet täysin vasemmalle.
    Tänään kävin tutkailemassa vauriota tarkemmin, eikä mitään silmämääräsesti löytynyt.

    Säädin ylempää raidetankoa (tehostajan ja vasemmanpyörän väliltä),
    jotta sain pyörät kääntymään kunnolla. Nytten sitten ratti on ylöalaisin ja raidetangosta on säädöt loppu.

    Mikäköhän on mahtanut antautua rytäkässä? Onkohan helpoin korjausratkaisu ottaa vakuutusyhtiöön yhteyttä?

    Muita vaurioita:
    Etupuskuri, helmapelti vääntynyt ja sisälokari halki.

    Autona siis f350 -99 super duty
     
  6. Antti P

    Antti P Gearhead

    Moro,
    mulla aikoinaan subbarista väänty simpukan akseli ja se varsi ku kolaroin
    Ei kääntyny oikeelle juuri mitään ja simpukan akselin välistä alkoi vuotaa.
     
  7. nudi

    nudi 1st gear

    Näyttäis minullakin tihkuvan sieltä akselin juuresta.
     
  8. asperiini

    asperiini Gearhead

    Outoa oiretta on alkanut satunnaisesti ilmentyä.
    Eli kun laittaa pakille tai vapaalta D:lle niin joskus tuntuu että turbiini ikäänkuin hirttää kiinni ja auto yrittää selvästi liikkeelle, samalla tyhjäkäyntikierrokset tietysti kuormituksesta putoavat.
    Ihan kuin turbiinin lukko jotenkin yrittäisi mennä päälle??
    Tekee tätä joskus ihan vaikka liikennevaloihin pysähtyessäkin suoraan ajosta, eli ilman että olisin siirtänyt vaihdetta.
    Onko nyt sitten siis turbiini tai se turbiinin lukko menossa?
    Vika alkoi ensin pakille vaihdettaessa mutta on nyt hiljakseen alkanut ilmestyä muutenkin.
     
  9. gary82

    gary82 1st gear

    No löyty sitten se startin vika. Se mokkula mikälie, mikä on siinä startin kyljessä ja siihen tuleva heräte(?)piuha, oli päässyt lyömään maihin, siis siihen maakaapeliin mikä tulee startin kylestä siihen mokkullaan ja näitten välille oli syntynyt pienehkö valokaari, josta johtui kipinöinti. Lisäksi tuo maatöpseli oli vielä löysällä, ni ei mikään ihme ettei tööta! No yksi iltapäivä siinä meni, lumisateessa parkkipaikalla turatessa, ensin mötikkää irti ja sitten takasin paikoilleen. Onneksi tuon sai sentään laitettua vielä, ilman että tarvi mitään osia tilailla. :)
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ Juuri näin.
     
  11. asperiini

    asperiini Gearhead

    Sain viimein tänään alle ne uudet Nokian Hakkapeliitat.
    Koko siis 265/16.
    Maksoi 820,- € alle laitettuna.
    Voi nyt sanoa ettei ole kelistä haittaa ja Excursionilla tuntuu pääsevän vaikka umpilumisella pellolla.
    Ero niihin lähes loppuun ajettuihin M+S Misukoihin on todella suuri.
    Ei tunnu pahemmin ujeltavankaan vaikka sitä puhdasta asfalttia en tietty ole tänään mistään löytänyt.
    Pari autoa tänään tuli hinailtua ojan pohjilta ja kyllä tuli kevyesti.
    Vielä kun sais tuon turbiinihomman selvitettyä...
     
  12. musse67

    musse67 3rd gear

    Tarkastakaapas muutkin suodattimelta ahtimelle tuleva kumiputki sieltä ahtimen päästä ettei ole halki. Huomasin tänään tota polttoainejärjestelmän muutosta tehdessä että putki oli melkein puoliksi poikki. Liekkö huohottajasta tuleva öljy kovettanut.

    Viikolla ilmeni autossa sellasta että matka-ajossa muutaman kerras sytytti ses-valoa ja kun hiljensi taajamaan, auto nypytti kuin olisi renkaassa tasainen kohta. Eikä siinä vielä kaikki, kylävauhdissa turbiinin lukko menee päälle ja pois edestakaisin. Auton kun sammutti ja se vähän jähtyi, taas pelas ok. Mutta vähän ajan päästä teki samaa. Eikä mitään vikakoodia ollut jäänyt talteen kun tarkastin. Onko muilla ollu vastaavaa?
     
  13. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla ilmeisesti turbiinin lukko kanssa yrittää mennä päälle ihan tyhjäkäynnillä. Esim valoissa seistessä auto välillä pyrkii voimakkaammin ryömimään ja tyhjäkäynti laskee, kohtaus menee toistaiseksi ohi itsekseen mutta ei varmaan korjaannu tai parane itsekseen...
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    '94-'97 koppasissa on tuota samaa vikaa. Lääkkeeksi, jos meinaa että pari kiekkaa jeesusteippiä ei riitä, saa tälläsiä tekeleitä:

    omaan laitoin tän: http://intakehoses.com/Merchant2/mercha ... y_Code=FPM

    oikee fiiniä kittiäkin saa: http://k-mansparts.com/items/super-duty ... detail.htm

    hintansa puolesta tuo isompi kitti ei ole paha, mutta laitoin vaan ton letkunpätkän niin sai loput systeemiä olla silleen. Siihen kohtaan on hankala tehä mitään omaa viritystä, koska letkun läpimitta, mikä sekin on joku ihan omansa, muuttuu matkan varrella ja siinä on kulmaa vähä joka suuntaan. Mutta tosiaan tuo on paha juttu jos se letku on risa, menee turbo ja koko kone äkkiä piloille!
     
  15. terppi

    terppi 1st gear

    Mistäs napalukot f250:een?
    Rockautosta ei ainakaa osunu silmään. sinällää ikävää, ku sieltä tilais muutakin osaa....

    On vasemman puoleinen palasina. Jos jollai olis käytettyjä tarjota, ni sellainenki vois kelvata......


    :)
     
  16. lettumika

    lettumika 1st gear

  17. terppi

    terppi 1st gear

    KAttelin läpi noita jonkun verran. Summitilt ku tilais Mile Marker manuaalilukot, ni lukot ~90$, sovitus setit (?) 40$ ja kulut 80$... Olis ne toki halvemmat mitä täältä ostettaessa 270€+postit...
    Jaanii ja tuleeha noihi viel sit noi tullit pääl. Kannattaako edes tilata?

    Itel käy mieles sellainenki, et melkei fiksumpaa kärsii nahois liki 300€:n setti. Sais suomesta kuitenni...
    Tai no, olisko jollai ideoita paikoista, josta tilata. TOi vehje ei ole missää extremekäytös, et sen puoleen riittää ku neliveto toimii silloi ku ollaa jossai pienes jumis. Mettään ku en tuolla iha helpol ole menos. Mut trailerii tarttis vetää ainaki. Tarkoitan siis et ei tarvi ollaa mitää superhyperheavyduty sarjaa. :) En kuitenkaa iha sitä halvintakaa viitti ostaa.
     
  18. lettumika

    lettumika 1st gear

    saisko lukot suomesta 270+posti? Mistä?
     
  19. terppi

    terppi 1st gear

    MIkäli oikein katoin, ni cross4wd:stä muistaakseni. EN tosin tiiä, oliko ne oikeat, mut mun käsittääkseni oli tuoho 250:een. Isommat, eli vissii 350:een sopivat oli jotai ~290-310e....
     
  20. 2mhukkapatka

    2mhukkapatka 1st gear

    millasia ahtopaineita porukoilla on käytössä? itellä f350 7.3 td eli ei powerstroke ja ahtoja 0.45. paljonko noissa pystyy käytämään et paikat kestää. muutoksia mitä keulan kokoinen välijäähdytin , isompi ahdin ja pumppua pikkasen ruukattu mut syöttöjä vois olla enemmänkin ei viel pöläytä :lol: mut vetää kyl iloisesti
     

Kerro tästä muillekin!