ford f250

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja sammi, 26.3.2010.

  1. sammi

    sammi Gearhead

    onko kellää kokemuksia uudemmista vm 05> 6.0l dieseleistä ja 6,4 kulutus yms.vikoja ja muuta itelle tulos 08vm
     
  2. GreatDane

    GreatDane 1st gear

    Itseä kiinnostaisi myös tuon 08->uudemmat viat, kulutus yms. Semmoista tässä itsekkin koittanut kärkkyä. Kiinnostaisi myös vähän minkämoinen hommeli kilpiin saaminen mahtaa olla.
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

  4. GreatDane

    GreatDane 1st gear

    Semmoinenkin juttu kiinnostaisi, että kuinkaas paljon eroa esim. 2003 sisustassa on 2008 verrattuna? Pystyisiköhän noihin tekemään pienen "kasvojen kohotuksen" minkämoisella vaivalla? Olisi 2008 purkuhytti sopivasti tarjolla tuossa.
     
  5. sammi

    sammi Gearhead

    ford f 250

    no niin nyt oon vähän aikaa ajellu omalla fordilla joka on 08 ja 6,4 l tuplaturbo kulutus pyörii 15-20 l/100km,kilpiin saaminen onnistuu kyllä kun kysyy oikeasta paikasta ja on kärsivällisyyttä eikä maksakaan ihan törkeesti sisustassa on aika paljon eroa 03-08 vaihtui ainakin 07
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Viime kuussa olin nenätysten puheilla Fordin Dearborn-tehtaan edustajan kanssa noista koneista. 7.3-6.0-6.4 koneet oli osittain aukileikattuina näyttely pukeissa.

    Äijä sano suoraan et jos ei olis tullu päästörajoja, ajettaisiin vieläkin 7.3; lla. Päästörajojen tulo aiheutti hätäilyn uusien moottoreiden suhteen ja se on maksatun Fordille satoja miljoonia erilaisina korvauksina.

    6.0 on huono ja 6.4 on tosi huono. Ongelmia kannentiivisteissä, pakokaasun kierrätyksissä, suuttimissa, turboissa, öljypumpuissa, kpaineöljypumpuissa, syyläreissä, vaihdelaatikon tietokoneissa ja vaikka missä. Esim. 80 prosentissa 6.4 huoltotöistä pitää koko hytti nostaa pois. Sen myynti loppuu tänä vuonna ja 2011 tulee uus 6.7 Scorpio. Se on ensimmäinen Fordin omaa valmistetta oleva kone. Sitä on testattu laboratooriossa nyt 2 vuotta 8 kuukautta 24/7 eikä ole ollut ongelmia. Samoin tulee uusi vaihteisto. Siinnäkin on uusia hienouksia. Esim hydralikan ulosotto vakiona. Riittää kun kone käy niin jo on hyd. painetta.

    Olin itse siinä uskossa et 7.3 on viimeinen Intikan kone mut olin väärässä.

    Fordin ja Internationaliln yhteistyö on loppunut.

    Autojen irtoosia ( peltejä, puskureita ja esim. penkkejä) voi vaihdella mut koska autoissa on useita eri tietokoneita, on valokuitukaapeleita, cam-väyliä, ram-muistisia tietokoneita ja muuta nykyaikaista shittiä niin teknisten laitteiden vaihtaminen on kallista ja aikaa vievää hommaa.

    6.4 koneen tietokoneessa on kovalevy johon tallentuu vikakoodit ja muut joita fordin inssi sit omilla koodeillaa tarkastella. Sillä sekunnilla kun laitat jonkun viriboxi kiinni autoon ilman että lataat mitään niin siitä lakkaa takuu ja inssi kertoo sen sinulle tarvittaessa kelloaikaa myöten. Eikä niihin tallenteisiin pääse käsiksi muut kuin Fordin koodin haltijat ja jokaisen koodin haltijan käynti näkyy aina boxissa. Tehty tarkoituksella koska tullut niin paljon takuu vaateita särkyneistä autoista.

    En kehoittais purkamaan kovinkaan kovalla kädellä. esim. kojetaulun vaihto kaikkineen ei onnistu ilman tietokoneiden vaihtoa. esim. Moottorin tietokone liittyy virtalukkoon, virta-avaimeen, ajonestoon ja jopa vaihdelaatikon tietokoneeseen ja päinvastoin. Eli jos vaihdat yhden, vaihdat kaikki. Siis ihan kaikki johtosarjat ja avaimien koodaukset ja muut vaivat.

    Vaimon isällä on 6.4 ja ainetta kuluttaa kuulema reilusti vaikka ajelee siististi. Jos 7.3;lle ilmoitetaan et gallonalla pääsee 22 milee, niin 6.4;lle ilmoitetaan et pääsee 8 milee, siinnä on reiluhko ero. Jenkeissä on usea yrittäjät vaihtaneet uudet 6.4 vanhoihin 7.3 koska vie vähemmän ja kestää paremmin.
     
  7. rammi

    rammi 3rd gear

    Mielenkiintosta tarinaa Remmivedolta, tuo on kyllä kaiken huippu, että vanha 7.3 pesee kulutuksessa uudet 6.4:set :eek:
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Karua kertomaa. Mulle riitti tän tietotekniikan, keinotekoisen päästöhysterian ja hitufiltterien kanssa. Tuo -97 olkoon kun se nyt on, mutta ei enää uudempia, kiitos.
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Onhan se noinkin.

    Itsellä on ollut nyt pari vuotta '01 F-350 7.3 4x4 crew cap dually. Tietysti tota tietotekniikkaa on, ei haittaa niin kauan kun toimii...

    Fordin ukko sano et jos hänen pitäs ostaa itselle oma trucki (nyt ajelee tehtaan antamalla '09 F-450 6.4 crew cap duallyllä) niin hän ostaisi '03 alkuvuoden malli: viimeinen 7.3, mut jo monitoimiratti, automaattinen ilmastointi, paremmat penkit ja parempi äänieristys.

    Ja nykyjää nopeudenrajotinhan ei ole isokaan ongelma...;)
     
  10. rammi

    rammi 3rd gear

    Päräytin kerran tuolla omalla kuormurilla tutkaan 120km/h ... silloin ois toivonu nopeudenrajotinta :poff:
     
  11. GreatDane

    GreatDane 1st gear

    njoo, jos tuo uusi 6.4 tosiaan vie ainetta enemmän,kuin vanha 7.3 niin taitaa jäädä kyllä haaveheksi tuo 08. Ja muutenkin tuntuisi olevan vähän herkkä kaikille taudeille.
    Kaippa sitä voisi ruveta kärkkymään jotain hyvää 2003:sta. Ja voihan siihen aina vaihella keulapeltiä. On tuo 2008 niin paljon makiamman näköinen kyllä. Ja vielä sopivasti tuo purkuhytti tuossa tarjolla vielä.

    Onneks talon naisväki puoltaa asiaa. Pittää kuulemma olla viimetteen päälle oleva vetoauto hevosen kuljetteluun 8)
     
  12. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

    6.4 suhteen asia ei ole ihan noin mustavalokoinen kun Remmivedon tekstistä voisi päätellä. Kulutusta nostattaa erityisesti hiukkasuodatin ja katalysaattori joita aika-ajoin puhdistetaan polttoaineella jonka anturit kertovat milloin on sen tarve ja samalla hiukkassuodatin on pakoputkessa tulppana eli jos samanlainen suodatin tai esim puutulppa jossa muutama reikä laitetaan 7.3 pakoputkeen nousee myös sen kulutus samassa suhteessa ja kulkupuoli tyrehtyy.
    EGR:n saa pois käytöstä joko ohjelmallisesti tai mekaanisesti konetta likaamasta.Kannentiivistys ei ole ongelmana kuin 6.0 ja siintä täällä ollut toisessa topikissa puhettakin.
    Turbon ainut ongelmana on ollut eritäin kylmissä olosuhteissa käynnistyksessä jos autoa ei ole lämmitetty millään eli liian jäykkää öljyä ja laakeri leikkaa kiinni.
    Suuttimia ollut viallisia Job1 autoissa(19.12.06 saakka)

    Vaihteisto on uudessa 6.7 sama mutta tehty joitakin päivityksiä mm yksi pykälä enemmän, hydraulinen ulostulo. vaihteisto on erittäin vahva. Job1 ennen 19.12.06 valmituneissa vaihteiston tietokone liian hidas ja saattaa toisinaan vaihtaa vaihdetta turhan rajusti. Ongelmaan löytyy ratkaisu joka Fordilta tai aftermarket purkilla ja autoa ei tarvitse ainakaan aftermarket osilla uudelleen ohjelmoida eli plug and play

    Ja mitä Amerikan Joen tarinoita seurannut niin moni ei ikänä vaihtaisi takaisin 7.3 betonimyllyyn niin auton ajoominaisuuksien,
    melun ja moottorin takia, autot kehittyy koko ajan ja sitä mukaan mukaan tulee uutta tekniikka jonka kanssa on opittava elämään tai on ajettava autoilla joissa on katkojakäret maailman tappiin tai niin kauan kuin viranomaiset antavat
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Näinhän se on että jenkkidieselien kanssa ollaan vedenjakaja tilanteessa. Fordin osalta juuri 2004 mallin (6.0) ja sitten viimeistään 2007 filtterimallien kohdalla pitää päättää jatkaako tällä linjalla. Itse päätin hypätä kelkasta. Yksi suuri syy on tuo kulutuspuoli, vanha IDIkin meni talven yli 20mpg eli alle 12 sadalla (yli 5000km otos, eli tulos on tarkka). Siitä olen vetänyt omat johtopäätökseni. En näe syytä opetella elämään tollasen huollettavuuden, tekniikan ja kulutuksen kanssa, puhumattakaan kustannuksista ja jatkuvasta riippuvuudesta diileritason korjaamopalveluista. Jotenki tulee sellanen "rahat pois" vaikutelma kaikeista.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Noinhan ne asia on. Mielipiteitä saa olla ja esittää.
    Kyllähän se kone käy nätisti ja pirusti siitä saa voimaa mutta ongelmia esiintyy ja eivät ole helppoja/halpoja korjata. Eikä Suomesta löydy diileritasoista huoltoa 6.4:lle.

    Toki esim. MVA:lla tai Tamperella osataan sille jotain tehdä mut ei heilläkään ole Fordin omia ohjelmia mitä autossa tarvitaan.

    Esim. laatikonboxin uudelleenohjelmointi ei onnistu Suomessa. Eikä boxia voi lähettää jenkkeihin eikä onnistu jos ostaa Fordilta uuden boxin.

    kysytty on.

    Taas kaikki boxit yhtyy toisiinsa jne

    Ainoa vaihtoehto on ostaa laatikolleviriboxi ja taas meni tehtaan takuut, mut eipä niille Suomessa löydy takuukorjaajaa kuitenkaan.

    Fordin poikien kommentti hymyssä suin: myykää äkkiä pois...

    Totta kai kaikista saa kestäviä kun alkaa vaihtamaan osia. Mutta jos ostaa kalliin truckin niin ei ekask tekis mielil rueta vaihtaa osia (maksamaan lisää) et sen sais kestämään normaalia ajoa.

    Kehitys kehittyy ja aina ei onnistuta.

    Mutta...

    Betonimylly (7.3) oli Fordin p-u tuotannossa melkein 10 vuotta eri versiona, 6.4 taas ainoastaan kaks

    Kai se kertoo jotain...

    Ja Intikka valmistaa 7.3:sta tänäkin päivänä ja sitä löytyy monen eri ajoneuvon keulalta.
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Toi on oleellinen pointti että T444E (=7.3 Power Stroke) on edelleen tuotannossa. Itse asiassa osien hinnat näyttäis tulleen alas kun kaikki hypetys ja BS on siirtynyt uudempiin malleihin. Tarkennuksena, että mulla ei ole pienintäkään aikomusta hankkiutua omasta eroon. Sen saa sentään liikahtamaan paremmin ja vieläpä vähemmällä naftalla kuin IDIn. Olkoonkin että yksi ruisku maksaa saman kuin IDIn koko pumppu, ja niitä ruiskuja on 8....

    Tilanne vois ehkä olla verrattavissa bensapuolen tilanteeseen -70 luvulla? Piti saada päästöt kuriin mutta tekniikka ei ollut valmista. Oli tosiaan kärkiä ja kaasareita ja ilmapumppuja. Sekoilu jatkui -80 luvulle kunnes tuli TBI ja muut ruiskut, ja homma saatiin jollain tapaa hanskaan. Ton välin autot on painajaisuni joita kukaan ei halua (eikä halunnut silloin). Ehkä dieselien kohdalla on nyt tuo välikausi, ja siitä päästään jatkossa yli. Tai sitten ei.
     
  16. marcorolla

    marcorolla 3rd gear


    Mistä tämä tieto on peräisin ettei voi? IDS:lla ne ohjelmoivat sen jenkeissäkin ja sama laite löytyy kaikista Ford korjaamoilta suomestakin.Se että osaako sen tehdä onkin toinen tarinansa varmasti.

    Ei siis kannata kaikista ongelmista ja vijoista olla heti panikoimassa sillä kaikissa autoissa on omat murheensa ja yöunet saa varmasti menettää paljon isommillakin asioilla kuin syylärin vuodolla tai jarrunesteen aiheuttamaan autopaloon.

    Useammat ongelmat myös näissä autoissa on monesti kiinni auton käytöstä/huollosta ja puhtaasta tuurista sekä ennakoinnista ongelmien suhteen jos tietää että sitä palloniveltä kannattaa rasvata aika-ajoin niin rasvaa sen.

    Ja eräältä Fordin diileriltä kuultua että heidän mekaanikolla 6.0 jolla ajettu 250tml eikä mitään ongelmia joten ei kai näitä suoranaisesti voi teilata ja vikojen ilmaannuttua ne pitää korjta...jos pystyy :D
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    6.0 powerstrocke

    mmhm...oli karua luettava :eek: Juuri menos tuolloisen 6.0 Excursionin version registrointi puuhhat :argue: :soosoo: :mad: :wc: :poff: :oops: Nu sais nähä mita siit tulee,koitan saa sitä henkilöautoks(tulee viron kilpiin) koska :pinup: ei oo C kortti ja ei pääse muuten nauttima hienost kyydist ratin taka. Viimeks tuli ongelma tyhjäpainon kans pistivät 3.5t mika on vissi kyl lähelle todellisuuta, noh siin saa sit ol ainost kuski autos :rotfl: Peruutin asia ja nyt pitais käyt vaalla ja hankii todistu et ei painaa noin paljon...En oo kyll kerinyt perehtymää tän yksilön hengeen viel mut merkit näytävät et huolto on ainakiin tehtyy ja ei oo raiskattu ja kaikin puolin toimivaa peli. Etuaxelin napalukot vissi oli auto asennossa vähä epämääräiset, mut täyty tutkii sekin joskus et ei oo rasvaa täyn ym. Mootori ainakin toistaiseks eloisaa, käy nätist ja vetää. Ainakiin kaupungil kun lähtee valoist vähää sillä kovempaa nii peileis näkyy jonkin verrän tyhjä vaik jo haastajkiin on ilmeistyny. Tietyst see ei ole sen vehkeen tarkoitus, jokapäivän käyttö see on suunitelty. Mikäli osoitautu toiveiten mukaiseks. Tilaa ainakiin piisa kun pienes asunnos, kaikki viel auki. Kaik neuvot ja vinkit ja kokemukset ovat tervetulleitä mikäli jollai on, tässä niitä sivujä selälessä jo jotain jääny mielen. Taitaa muuten tul see kesää vissi jos kattele ulos ja mittari 8) Terveisiiii kaikile :lol: Muuten tämä Silveradon uusi kuskinpuolinen iso peili edelleen kaapissa ylimääräisenä
     
  18. Huhankolli

    Huhankolli 1st gear

    Työkaverilla on f250 -05 joka seisonut talven yli, ja purkanut akut tietenkin. Nyt ilmeisesti ajonesto päällä, eikä lähde käyntiin. Mitäköhän on tehtävissä?
     

Kerro tästä muillekin!