ford fe 428 PI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vaarni, 9.4.2015.

  1. vaarni

    vaarni 1st gear

    Moi,

    Mullle on tulossa (laivassa tällä hetkellä) 67 mustag tuolta jenkkilästä. Auto on projekti mutta varmaan ihan mukava sellanen. Koneeksi auton kylkiäisenä tulee otsikossa mainittu 428 PI.

    Nyt kaipaisinkin porukoiden mielipidettä mitä koneelle kannattaa tehdä? kone on ajosta otettu mutta mukaan on tulee myös 2*4 imusarja kaasareineen joka oli taroitus pultata kiinni. Vakio pakosarjat meinasin heivata jonnekin ja laittaa paremmin virtaavat peltisarjat tilalle. Mielellään otetaan ehdotuksia vastaan...

    Mitä vielä kannattaa duunaa - kansista olen yrittänyt lukee mutta ennen kun saan mosan nenän eteen en tiiä mitkä kannet siinä nyt oikeesti on.

    myöskin nokka-akselia olen miettynyt että pitäskö laittaa joku vähän tiukempi. Ehdotuksia millasta nokkaa kannattaa tielle ajatella.

    Br, Ville
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    hmmm 428 PI kuulostaa vieraalta, vakio 428 oli esim isokorisissa 7litre pagkagessa, 345 hp. Mulla on FE390 motissa edelin performer plus nokka,
    vie matka-ajossa 14L/100km , mihin olen erittäin tyytyväinen.. noh, auto on manuaali ylivaihdelootalla. 3.70 perällä, ylivaihde tiputtaa kierroksia 30%
     
  3. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Voisko PI = Police Interceptor? Voorteista mitään tietämättä kylläkin.
    Tutki numerot kun kone saapuu tontille,sehän voi olla aika väkevä jo sinälläänkin.
     
  4. JnZm

    JnZm Gearhead

    https://www.428cobrajet.org/428cj-history-bill-barr

    "...Shelby was prompted to exchange engines in some 1967 and early 1968 GT500 Shelby Mustangs from the production 390 GT to the production 428-4V Police Interceptor (PI) engine."

    Linkin takaa muutenkin näkyis löytyvän Mustang-tietoutta.
     
  5. vaarni

    vaarni 1st gear

    Joo, olen kyllä tutkinut noita jenkkisivustoja ja mihin nyt olen pikasesti päätynyt on että shelby otti juuri tuon police interceptorin ja lykkäs sen mustangiin... PI:ssä oli nelikurkkunen kaasari pakokaasusäädöksien takia ja kone menetti siksi aika paljon paukkuja.

    Shelby laitto tietääkseni nokan vaihtoon ja pakosarjat. sarjat on valusarjat mutta paremmin virtaavat kuin tuossa vakio PI:ssä. nokasta mulla ei ole mitään hajua mitä tonne kannattas lykätä. Kansissa olen kahden vaiheilla kokeilla noitten porttausta taikka sitten antaa olla tollasenaan.

    Nyt kun mosa on irti komponenttien vaihdot on helpompia joten siksi mietin mitä tekis...

    Br, Ville
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Siis mitään ymmärtämättä Fjoordeista,mutta mikä on tää juttu,että piti olla "vain" nelikurkkuinen kaasutin sen sijaan että olis 2x4 kurkkuinen yhdistelmä? Pakokaasusäädökset mitenkä?
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Anna olla.

    Foordeista mitään ymmärrä, mut kuvittelisin että kairaamattomat 428:n kannetkin alkaa olla jo sellaista herkkua, mitä ei tule jokapäivä vastaan.
     
  8. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    jos kyseessä on oikeat poliisikannet niin kannattaa pitää se kaira kaukana niistä.
    nokanvalintaan vaikuttaa niin moni asia että yleishyvää suositusta ei ole antaa.
     
  9. Ylipäätään 428 FE tuliaisina auton mukana on homma, johon kannattaa paneutua ennen päätöksiä. Tutkiskella valunumerot ja muut merkinnät ainakin lohkosta ja kansista sekä mittailla poraus ja isku.
     
  10. vaarni

    vaarni 1st gear

    Tuo motti on nostettu käyntikuntoisena polliisicruiserista. pitää miettiä haluuko sitä sitten ruveta purkamaan atomeiksi vaan tutustuakseen mitä se pitää sisällään.... Lohko on vahvistettu "C" lohko (hitsaus näkyvissä)

    Hain tuon paketin oklahomasta - kaverilta loppu rahat - oli ostellut kaikkee kivaa, mm eleanorin kitti tulee auton mukana pari manuaalilaatikkoa ja C6 irontail, 302 kone siinä on nyt kiinni. 3.7 posi perä vahvemmilla vetareilla... Itse ajattelin että pitää hommaa T56 magnum tai TR6060 laatikko vielä. 2014 GT mussen jarrut ostin - pitäs tulla kontissa mukana jos ehti samaan konttiin... muuten tulee seuraavalla...

    Projekti tulee kestämään jonkin aikaa kun tarkoitus on purkaa auto atomeiksi,korjata kaikki ruostevauriot ja ylimaalata sisältä ja päältä ennen kasausta.

    Mutta osia meinasin tilailla jenkkilästä ja kun rahtiaika on aina sen pari kuukautta niin pitää miettii etukäteen mitä haluu...

    Br, Ville
     
  11. vaarni

    vaarni 1st gear

    noniin - nyt on lelut kotona pikkasen olen katellut konetta. Ikäväkseni totesin että tuon kansiin ei näytä saavan kunnollisia pakosarjoja - näihin kansiin ne on sellaset ettei ne mahu musseen. mussessa on kannet eri pulttijaolla... harmi. Joko pitää ruveta viritteleen sarjoja tai ostaa uudet kannet.
     
  12. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Olen kyllä sitä mieltä, että sun kannattaa ostaa Edelbrock:n alukannet siihen kertapierasulla ihan jo niiden mainitsemiesi peltisarjojen ja painonsäästönkin kannalta !
    JOS joudut alakertaa "päivittämään", niin Scat:n stroker-setti 4,250" iskuisella akselilla sinne ni alkaa tulla moottorista mukavasti vääntöä ja voimaa lisää !
     

Kerro tästä muillekin!