Ford Focus RS8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Sleeper, 20.12.2003.

  1. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    Ford Racing Performance Parts (FRPP) used a sport-compact car to display the company's latest addition to an already powerful crate engine line-up – a modified Focus RS converted to rear-wheel drive and V-8 power – with the introduction of the Focus RS8 at this year's Specialty Equipment Market Association (SEMA) show.

    Using the European Focus RS as a starting point, FRPP worked its engineering magic to mate its new, all-alloy, 5.0-liter 4-valve "Cammer" crate engine – cranking out a pavement-pounding 420 naturally aspirated horsepower – into the engine bay of the Focus. Although a handful of aftermarket firms have successfully mated Ford V-8 power with a Focus, the RS8 was built to show the versatility of a "Cammer" crate engine and "plug-and-play" engine electronics installation in a pure stock-looking Ford Focus

    One of the best parts about a Ford Racing 5.0-liter "Cammer" crate engine installation is that FRPP takes a lot of the guesswork out of the project by offering a choice of several length 5.0-liter 4-valve modular wiring harness kits that are created specifically to cover the most popular engine swap configurations. What's more, harness kits – which include the powertrain control module (PCM) – provide all of the necessary electrical connectors, including end terminals, a fuse box, a power distribution box, as well as switch connectors and fuel pump relays. The 5.0L EFI "Cammer" crate engine, including the wiring harness kit, will sell for a MSRP of $14,995 and will be available from the 2004 Ford Racing Performance Parts catalog.

    http://www.focusfanatics.com/news/view.asp?linkid=310

    Saisikohan Suomessa kilpiin? :grin:
     
  2. lesabre

    lesabre 1st gear

    Juuri noin se pitää tehdä!
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Jaa että nyt tulis tehdas asennus aiheesta?
    Hot Rodissahan oli vo n.vuosi sitten tollanen kun joku firma alkoi tehdä muutos satsia autoon.Tais olla pelkät muutososat ilman koneita ja laatokoita yms "vain" 5000usd....mutta noita suomeen ja tyypitykseen niin eiköhän tulevina vuosina nähdä noitakin kadulla?...
     
  4. Mosse

    Mosse Gearhead

    No niin, nyt löyty käytännöllinen talvi auto .. vieläköhän noita täksi talveksi sais :wink: oikeeseen suuntaan ovat menossa...
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jotenkin tämä iskee enemmän;

    http://www.stangnet.com/sema2003/50cammer.html

    SVO muuten markkinoi ko. konetta 3 autoon yhteensopivana. Early Mustang, Hot rod ja late model mustang - elikkäs koneesta kaavaillaan uutta "302 Crate" konetta. Minkä mallin otat, niin sen mukana tulee kaikki moottorin toiminnan kannalta tarvittavat palikat jotta sen saa rokkaamaan autossa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fastback 2003-12-20 14:31 ]</font>
     
  6. Cleveland

    Cleveland 1st gear

    Fast Ford lehdessä oli myös kuva ja pientä juttua tuosta focus rs8-mallista. Mut tolla "cammerilla" varustettu musse iskee kyllä mullekkin paremmin, on se early mustang vaan niin helvetin nätti...
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eih... Kasikone ja takaveto johonki vitun fokukseen? Tuo on jo jopa Fordin veekasin häpäisyä...
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ei vaan factory-hot roddingia (tosin $$$)
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pitäähän kasin voimasta päästä tulevaisuudessakin nauttimaan.. :wink:
    Kohtahan neki vissii käy lehmänpaskalla :lol:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voiskohan tota käyttää vertailumoottorina,jos haluaa vaihtaa 1,2 45hp kikkaran tilalle oikeen läskimoottorin???
     

Kerro tästä muillekin!