Ford FullSize 1965(Country) 240/3man. KYTKIN ja 1 kurkkuinen kaasari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja twincam6, 21.11.2018.

  1. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Auto on Country Sedan 1965 240 kuutosmoottorilla sekä kolmilovisella manuaalilla.
    Kytkin on aivan loppu, todella jyrkkä ja irroittaa ylhäällä, ja ravistaa myös nätisti lähdettäessä jonkin verran.

    Marjakangas tarjoaa 10 ja 11 tuumaisia kytkinasetelmaa ja levyä? Kumpiko mahtaa olla oikea?
    Vai selviääkö vasta purkaessa, eli onko käytetty molempia tuossa vehkeessä?
    Painelaakeria ei ole kuin yksi vaihtoehto heillä.
    Onko tuossa kytkin rempassa hyvä huomioida mitä erityistä ettei tule vahinkoa yms?

    Lisäksi kaasari on orkkis yksikurkkuinen, joka ontuu kun painaltaa kaasua.
    Kun kierrokset nostaa hitaasti niin sitten vetää kyllä tappiin saakka nikottelematta.
    Muuten käy hyvin tyhjää yms eikä tulvi.
    Onkohan kiihdytyspumppu tai kiihdytyspumpun kalvo sökö? vaiko laihalla tai sytkä?
    Auto on seissyt että kiiharin kalvo voisi olla kuivunut?
    Sytkäroippeita uusittu taannoin ja jakajakin vaihdettu. Siis kärkijakaja.
    Onko kiihdytyspumpun kalvo sama kuin Motorcraft/Autolite kaksikurkkuisessa 2100/2150 mallissa,
    eli käykö sama?
    Auto ei savuta yhtään mustaa vedättäessäkään, mistä ja miten tuota kaasaria säädetään rikkaammalle
    jos tarvis? Ja kumpaan suuntaan rikkaammalle/laihemmalle?
     

Kerro tästä muillekin!