ford lättäpää kysymyksiä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Geissi, 30.8.2010.

  1. Geissi

    Geissi 1st gear

    mistä erottaa fordin sivuventtiili kasin vuosimallin? kone on 21 pulttinen.. ja mistä saa näihin tiivistesarjaa ja ym muuta mootori osaa järkihinnalla.. kiristys momentit olisi myös tervetulleita.. kiitoksia etukäteen vastauksista.
     
  2. Tuumer

    Tuumer Gearhead

  3. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    Täältä saa osia
    Hersti AutoShop
    0400 420955
     
  4. dart

    dart Gearhead

  5. jzl

    jzl 1st gear

    jos moottori on 21 - pulttinen ja vesipumput sijaitsevat kannessa on moottori 32 - 36 mallinen ja jos vesipumput ovat lohkossa on moottori 37 - 38 mallinen.
     
  6. Geissi

    Geissi 1st gear

    37-38 sitten olisi tuo lättis.. kiitoksia... osatilauksista soittoja kyselyitä lähtee lähipäivinä 8)
     
  7. UGH!

    UGH! 1st gear

    ..tai 50-luvun Thames :wink:
     
  8. Geissi

    Geissi 1st gear

    d

    tälle moottorille ikämies, eteläkarjalan suunnilta osais kertoo tarkan historiankin kuorma autosta tää on ihan alunperin lähtösin..? laakerit pistäisin myös tilaukseen mutta en minkään laista merkkiä löydä nuista et onko minkä yli koon..pitäiskö näissä olla? männät 0,15 yli koossa mutta osa myyjillä vain 0,30 :-? jos jollain olisi jääny ylimääräisiä tiiviste sarjoja ja ym osaa nurkkiin niin voi tarjoilla..
     
  9. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Kuorkin- ja teollisuusmoottoreissa käytettiin taottuja teräsakseleita, kun taas henkilöauton moottoreissa valuteräs akseleita.

    Taotun akselin tunnistaa takosauman purseiden poiston hiontajäljestä n. 5-15mm leveä, kun taas valuakselin sauma on viivamainen muottien välisauma.

    Taottu akseli kestää "kurmottaa" huomattavasti enemmän kuin valuakseli.

    Ameriikan pojat ottaa lättäpäästä yli 550 hv. Aika hyvin kolmella runkolaakerilla olevalle kampuralle. Tosin muuten on käytetty aika eksoottisia virityksiä.
     
  10. Geissi

    Geissi 1st gear

    tuo oli kans kiva tietää,on näköjään teräs akselilla... kovia lukemia ottavt moisesta maamoottorista :lol:
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    Ja eikun hiomaan "takoakseleita" :rotfl:
     
  12. lincci

    lincci Gearhead

    Onkos noita 17 pulttisia alumiinikantisia vielä eri versioita? Amerikkalaisia ranskalaisia?saksalaisia? :eek:
    Jos on niin mistä erottaa ja onko merkitystä osien saannilla ja haluttavuudella :pinup:
     
  13. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kuorkin koneet erottaa toisinaan myös kaksiuraisista hihnapyöristä (tuplaremmi).

    Kannattaa kysästä noita tiivisteitä, laakereita ja mäntiä+renkaita Pönkäsen Markulta Hyvinkäältä, koska hänellä on tolkuton määrä osaa myös noihin voorteihin.

    Itse ostin kannetiivisteet ja kiertokangenlaakerit Markulta ja valittavana oli laakereissakin useita eri alikokoja ja jopa eri laatujakin, kun ne KK-laakerithan oli ainakin sellaisessa 37-mallisessa kaksipuoliset. Akselin ja kiertokankien alasilmät hioi GT-motor niille välyksille, mitkä markku antoi uusien laakereiden mukana, kun on noita vanhoja autoja harrastanut varmaan vähintään puoli vuosisataa. Eli sitä tietoakin on markulta mukavasti saatavissa. Oli muuten viime viikonloppuna Vantaan Havishallissa myymässä osia. Silloin taannoin noi osat maksoi noin 1/4 osan siitä mitä muilta tukkureilta ja usasta hankittuna.

    Männänrenkaiksi sovitin jotkut Kuplan pikkuisen teollisuuskoneen renkaat, kun olivat samaa halkaisijaa ja leveyttä ja niitä löytyi velipojalta useampi sarja.

    Toisen kannen koneeseen ostin Vennulta ja siinä oli valettuna syttäjärjestys, mitä tuossa alkuperäisessä (kuorkin) koneessa ei ollut. Se mun vm-36 Voortissa ollut kone tais olla 95 heppainen tjsp. en muista enää millään...

    Mutta tämä siis noin 12 vuotta sitten, kun noita 30-lukuisia Voortiloita harrastin.

    Saamari että aika kuluu nopeasti....
     
  14. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Muista en tiedä mutta ranskalaisista osaan kertoa että niissä kansissa lukee usein FORD S.A.F Näitä ranskalaisia 17-pulttisiakin on kahta erilaista. 2.2litraista ja 2.4litraista.
     
  15. Ilari

    Ilari Gearhead

    Mulla on 49 Mercuryn lättis, jossa oli myös tuplahihnapyörä. Siinä toinen remmi oli tarkoitettu kai ilmastoinnin kompuralle? Mulla oli myös kuorkin kone, joka lähti lahteen, siinä oli myös tuplahihnapyörä, mutta siinä toinen remmi käytti flektiä, toinen laturia. Kuorkin hihnapyörä oli valua, Mercuryn oli prässätty. Nää siis 24-pulttisia koneita molemmat.

     
  16. Geissi

    Geissi 1st gear



    kiitos vinkistä et nuita osia on jollain ylikin.. onkohan tää sama mies joka on osaa kaupitellu mobilisti lehdessäkin? pönkäsen puhelin numerolle olisi käyttöä jos jollain sattaisu olemaan.. kiitoksia etukäteen.. yv..
     
  17. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  18. pequli

    pequli Gearhead

    Olisiko ranskanleipämoottori, eli Vedetten kasi? Ainakin Imusarjan muoto ja oljyfiltteripurkki viittaisi sinne suuntaan. Tilavuutta kaikki 143 cid eli 2,35 litraa.
     
  19. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Vedettestähän tuo moottori on. Vuosimallia/koneen kokoa en uskalla tarkemmin sanoa ulkomuistista, mutta tuo kolmella pultilla kiinni oleva kaasari viittaa vanhempiin vedetten koneisiin, tuo vesipumppu taas näyttää uudemman malliselta. Veikkaisin vuosimalliksi n.´55. Minulla noita Vedetten koneita on vajaa kymmenen kappaletta ja kaikenlaista osaa niihin löytyy satunnaisesti. Myös kirjallisuutta ja räjäytyskuvia.
     
  20. Tuohan on siis 60 heppanen... löytyy erittäin hyvät valurautakannet ja uuttavastaavat pakosarjat , jakaja ,alumiini imusarja , sekä laturi.

    Yv:llä voi kysellä...
     

Kerro tästä muillekin!