ford lättäpää kysymyksiä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Geissi, 30.8.2010.

  1. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Niin, onko se 60heppanen? vai 84? Vedetten konetta kun on kahta kokoa. Vanhemmat 60 ja uudemmat 84 heppasia. Kannet päällepäin saman näköisiä mutta vesikanavissa eroja eli ei sovi ristiin. Eikä sovi myöskään virranjakajat ristiin. Pakosarjat ovat samat. Imusarjat pitäisi sopia molempiin lohkoihin mutta kaasarin kiinnitys muuttuu jossain vuosimallissa 3 pulttisesta 4pulttiseksi.

    Ja jenkki 60 heppasen kanssa ei olekaan sitten mitään muuta yhteistä kun tuo teho.
     
  2. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Vaihteisto vieressä ei ainakaan täsmää amerikantuotteeseen
     
  3. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mullon noita kans. Mut tosiaan vanhalta Vedeten koneelta tuo näyttää. Pakokanavat on yks sellanen, mistä erottaa onko 60, vai 84 heppanen. Kuuskymppisessä mahtuu hädin tuskin peukalo pakokanavaan, kun taas kasinelosessa mahtuu jo etu- ja keskisormi yhessä? :lol:
     
  4. Rodman

    Rodman Gearhead

    Vedeten moottorinosia

    löytyy vedeten
    -vaihdelaatikko vm -59
    -öljypohja+alumiininen väliosa,
    -imusarja josta rälläköity kaasuttimen laippa irti.
    yv:tä jos kiinnostaa

    Muut osat myyty
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kiitokset vastauksista!
     
  6. Ekuja

    Ekuja 3rd gear

    Mistä lohko kotoisin??

    kyseessä siis lättäpään lohko jossa valumerkintä:
    FA92, FORD, ?AF, GEFA 6015, 3 10 9 08.
    ja kampiakselissa nro: 5921.

    vesikanavat samanlaiset kuin 39 - 42 US Fordeissa,
    olisko tuokin niitä Ranskanmaakaisia.
     
  7. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Ranskastahan se on.
     
  8. Ekuja

    Ekuja 3rd gear

    Osaisiko joku kertoa hiukan tarkemmin mitä noi merkinnät koneesta kertovat, tai mistä voisin alkaa kaivelemaan ko tietoja.
     
  9. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Minulta pitäisi arkistoista löytyä kirjoja joista noita ranskan Voortin numeroita voi tulkita. Kunhan olisi vain aikaa niitä selata ja kun ensiksi löytyisi se kirja.
     
  10. Ekuja

    Ekuja 3rd gear

    Mulla on harrastelun kohteena -39 Ford Panel johon ajattelin koneeksi lättistä, muuta mistä laatikko? kova vai automaatti??viisaita ajatuksia kaivataan.
     
  11. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Viisaista ajatuksista en tiiä, mut suosittelisin manuaalia joka tapauksessa. Tomaatti kuitenki syö aika paljo tehoo ni ainaki sen takia ite suosin manuskaa ennemmin. Helpoinha ois '39 voortin loota ja orkkis perä. '39 on lattiakepillinen ja synkronoitu, vanhemmat ei ja uudemmat on rattikarahkalle. Jos pitää olla lattiakepillinen ni voihan vanhempiin kuoriin laittaa rattivaihteisen sisuskalut jos löytää sit viel '39 lootan kannen. Riippuu tietysti taka-akselista ku noi on tarkotettu orkkis putkikardaani perälle, tosin oon yhen tollasen lootan tehny avokardaanille uuemman perän takia. Sittehä on noita letukan lootia mihin saa esim. speedwayltä valmiita adapteri sarjoja, saginawit sun muut T5 lootat. T5:ssa tais lootan jako muuttua '94 ja uudemmat foortin jaolle vaikka onki letukasta, ni ei taida olla valmista adaptaatio palikkaa, tai ite en ainaka löytäny ni joutu tekee itte... T5:ssa camaron ja firebirdin lootissa sifteri on aika edessä, et paras olis S10 letukka tai mustang jossa se on taaempana.
     
  12. jzl

    jzl 1st gear

    kyllä fordin laatikossa on ollut synkronointi jo 32 vuodesta lähtien ainakin, mutta 39 vuodeksi synkronointia parannettiin. itse asiassa 2 ja 3 vaihde on synkronoituja ja ykkönen ja pakki ei ole synkronoituja. vaihteistot vuodesta 32 vuoteen 48 on periaatteessa samanlasia, mutta 40 ja uudemmissa on tuo rattishifterin koneisto, kun sitä vanhemmat on lattiavalinteisia.
     
  13. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Nii mutta 40-luvun pick upista löytyy toploaderia avokardaanilla ja viimoisista f1 pick upista rattikarahka siirtimillä avokardaanilla! 8ba koneeseen saa taas kytkettyä c4 laatikon ja adapterit maksaa sitten minkä maksaa!
     
  14. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jaa on vai? No sehän kaipaa oma nippeli tietämys hieman päivitystä... Muistikin jo hieman pätkii mut sillon joskus ku vanhaa lootaan vaihdoin uudemmat romut ni en kyllä sisäistäny että siinä jotenki synkronointikin olis. Ei niitä kilkkeitä kyl hirveesti tullu käsis pyöriteltyy... No hyvä että tääkin tuli oikastua.
     
  15. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

  16. Ekuja

    Ekuja 3rd gear

    Löytyyköhän pk-seudulta koneistamoa joka osaisi/viitsisi käydä tekemään lättiksen (59A) koneistukset? Missä sinä olet hommat teettänyt?
     
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jokunen vuos sitte lahden kansityö ainaki viitti kairata seetipinnat. Sinne aattelin nykystäkin konetta tyrkyttää jossain vaiheessa, ku sais päätettyy isonnanko venttiileitä vai en..
     
  18. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Vantaan moottorikoneistamossa tehtiin mun neloslättikseen kaikki koneistukset, mm. venttiilityöt isommilla imuventtiileillä.
    Luulisi lättiskasikin onnistuvan.
     
  19. Jussi L.

    Jussi L. 2nd gear

    GT-motor tekee myös koneistuksia lättiksiin. http://www.gtmotor.fi/

    Jos mielipiteitä kysyy, niin kaikista koneistamoista on huonoa sekä hyvää sanottavaa. Itselläni ne negatiiviset kokemukset osuu Vantaalle, Tumella mennyt kuitenkin kaikki ok kyseisessä firmassa..?
     
  20. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Jep, ainakin toistaiseksi. Mitänyt aikataulut venyy ja paukkuu. Samaa vikaa on kyllä GT:ssäkin...
    Vantaalla ei käsittääkseni pystytä tekemään ihan kaikkia koneistuksia, jolloin he käyttävät R-koneistusta alihankkijana. :-?

    Halpoja ja nopeita nää koneistushommat ei ole missään! :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!