Ford Mustang 1970 428 cobra jet Suomiauto missä...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja K.S, 22.10.2010.

  1. K.S

    K.S Gearhead

    Yritin haulla löytää mutta ei löytyny äkkiä mitään...
    Kävin Mustang osastollakin viime ACS mutta henkilö joka tietäis autosta ei ollu just silloin paikalla.
    Tämä kyseinen auto aiheutti minulle ikuisen trauman joskus talvella 1972 -1973 kun pääsin pikkupoikana kyytiin, istuin takapenkillä, autossa ei ollu takalasia ja muistan Hurstin manuaalishifterin ja se että se suti niin että mittarissa 150 :eek: .
    Ja se ääni mikä tuli auton sisään jäi ikuisesti "päähän".
    Auto oli punainen mustilla raidoilla MACH 1 takapeilissä ja konepellin läpi tuli muistaakseni shaker missä luki 428 cobra jet. Faijan serkku omisti silloin auton ja oli duunissa yhteisvarastolla Juvanmalmilla. Sinne se oli tullu kun joku oli ajanu sillä lahdentiellä kallioon...jotain muistikuvaa on että ois ollu jonkun vaatetehtailijan poika joka oli sillä ajanu.
    Serkku kunnosti sen ja Isoisän veli ajeli sillä monta vuotta
    Mustangi vaihdettiin 1975 1976 Volvoon

    Olen lukenu lehtijuttuja mutta en ole varma onko kyseessä sama auto...
    Serkku ei muista rekkaria :(
    Oisin kiinnotunu päästä istumaan taas sinne takapenkille, edes hetkeks
    :D
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Noita 70 CJ Musseja on ainakin kaksi uudesta asti Suomessa ollut. Jotain juttuva V8 lehdessä ollut. Molemaat manuaaleja. Molemmat jäljellä ja toinen jollain lätkpelaajalla. Punainen ja keltainen org väritt, mutta mielessä kummittelee sininen, mikä taisi olla 351 Cleve??
    Viisaat kertokoot lisää. Ymmärrän fiiliksesi täysin.
     
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Siitä on muutama hassu vuosi aikaa kun pääsin polokasemaan punaisella 428CJ "Suomiautolla" mukavastihan tuo väänsi :D Kyseinen yksilö odottaa täydellistä läpikäyntiä 8)
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mutta on kuitenkin täydessä iskussa vielä nyt?
    Taas muisti pätkii ja palautuu hiljalleen. Tais olla V8 jutusta tai jostain jäänyt mieleen että toinen noista olisi SCJ?
     
  5. Make2

    Make2 3rd gear

    Oulussa on ollut jo yli 30 vuotta samalla omistajalla -70 428 CJ Mustang suomi historialla. Oli pitkään musta mutta nyt maalattu orig. oranssiksi. Kävin ottaa kylmät tyypit siistä pari kuukautta sitten.
     
  6. K.S

    K.S Gearhead

    Mielenkiintoista, oiskohan se just se punanen joka menossa remppaan...
    SCJ onko niitä tosiaan tullu silloin suomeen...

    Soitan serkulle nyt vielä ja kysyn jos vaikka muistais jotain, eihän siitä ole kun jotain vajaa 40 vuotta. :)
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei ole.
    Tässä oli joku takuujuttu tai vastaavaa. En muista tarkkaan. Kun rupeen miettii niin jotain alkaa pätkittäin tulla päähän. CJ oli tilaus ja tais tulla vahingossa SCJ tai kun CJ motti laukes niin takuu motti oli Super Cobra Jet.
    Kyllä Mustang gurujen tämä pitäiisi tietää. Ihmettelen etteivät ole vastanneet vielä.
    Legenda tuo on ja täyttä totta että maahantuoja toi kaksi Cobra Jettiä.
    Toisesta tuli tai oli heti kättelyssä SCJ. Vitun numerottäsmää friikit saa vetää tavaran päähänsä ettei olisi "aito" SCJ. Mun mielestä on, mutta se vain minun mielipide.
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No eiks kukaan muista tätä? Mun muistot perustuu huhuihin mitä kaupungissa oli ja niitä oli välillä tosi hurjia ja V8 lehteen mistä olen tuon lukenut. Omaa kuvaa minulla siitä ei ole.
    Muistaisin
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Siis maahantuoja toi noita kaksi tilauksesta. Muista 70 maahantuojan tuomista ei mula ole tietoa. Tuli niitä muuttoautoina yllättvän paljon.
    Suorala kuutosela, mutta se oli Mustang! Kova sana siihen aikaan. Nää Ahdin ja A-Peen Musset oli tuontiautoja ja niitä oli paljon, niin kuin taisin mainita. Sininen 351 Cleveland Shakerilla. Vaihtoivat autojaan keskenään. Ahdn auto meni kiertoon, mutta käsittääkseni Aapeen On hänellä vielä mikä sillä ollut osina kymmeniä vuosia? Oliko tää SE mikä on lehdissäkin ollut? Vittu ku en nyt muista..
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    JOS puhutaan samasta autosta, niin se oli kasin esittelyn aikoihin ainakin suomen potkupallomaajoukkueen pelaajalla, jonka nimeä en -yllätys yllätys- muista. Ja muistelisin ,kasin juttuun perustuen, että oli alunperin CJ, mut se taisi rivahtaa jostain syystä jo melko alkuvaiheessa, ja sen tilalle olis sit tullu takuuna SCJ. Noin ulkomuistista... Ois toi kasikin tuolla jossain mut ei jaksa kaivaa.
     
  11. ganada

    ganada Gearhead

    oli reinin juhalla kokkolassa, punanen mustilla rannuilla. mun mielestä ois ollu scj ja orkkiksena mutta vähän tuo muisti pätkii...
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kiitos, toi oli se nimi mikä mulla oli hakusessa. Ja mä tosiaan muistelisin et se olis ollu alunperin CJ, mut eipä oo munkaan muistissa hurraamista... Mut en vieläkään jaksa kaivaa sitä kasia tuolta...jostain. :rotfl:
     
  13. K.S

    K.S Gearhead

    Tämähän menee mielenkiintoiseksi

    http://www.428cobrajet.com/cj-vs-scj.html

    Muistan kyllä että siinä oli 428 CJ ja sillä ajettiin ihan nomaalisti mökille ja takas silloin 70 luvun puolivälissä, no voihan sitä ajella SCJ llä ihansamalla tavalla mutta en saa sitä tilannetta nyt tän auton kanssa täsmäämään koska konetta ei vaihdettu....kai

    Soitan huomenna kaverille ja alan tenttaa taas.

    Mutta jos niitä tuli kaksi ja tämä oli punainen niin kai se sitten on se punainen.

    Joku huhu liikkui kyllä että sen kone ois laitettu 70 luvun lopulla johonkin kiihdytyspeliin, toivottavasti ei :oops:
     
  14. xp

    xp Gearhead

    Jossain vähemmän tunnetussa (en muista missä) suomalaisessa autolehdessä oli noin v. 70 koko takakannen kuva oranssista 428 Cobra Jet Mustangista. Kuva oli kai Suomesta, olikohan koe kilvet tms.
    Vanha huhu kertoo että Keijo Rosberg olisi huitaissut Ford-liikkeen Mustangin puuhun koeajolla.
    Siis tämä Keke juttu ei ilmeisestikään liity näihin CJ-autoihin.
     
  15. slitre

    slitre 1st gear

    Järvenpäässä purettiin osiksi 80-luvun puolivälissä punainen 70 musse, piti mennä entisöintiin...ei ole sen jälkeen mitään havaintoa, oli kuulemma se toinen CJ/SCJ musseista Suomessa.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Punainen ja keltainen Suomi autuja. Toisesta tuli, tai se oli SCJ.
    Nämä maahantuomia. Muuttuautoina nitä tuli yllättävän paljon. Samoin kuin nyt uusituontina.
    Noita ei ole koskaan liiikaa. Ja samaan syssyyn sininen Boss 429 Musse. Täys org, vaiíkka on uustuonti.
     
  17. stangrider

    stangrider Gearhead

    Joo, niitä tuli kaksi kappaletta Suomeen, punainen ja oranssi.
    Molemmat on 428 CJ alunperin, mutta punaisesta kilahti moottori melko uutena ja takuuseen tullut mosa olikin sitten Super Cobra Jet.

    Tämä punainen yksilö on Pohjanmaan suunnalla hyvässä hoivassa, on V8-mag esittelyn jälkeen vaihtanut omistajaa ainakin 2 kertaa ja oranssi Oulussa, samalla omistajalla tosiaan jo vuodesta 1983. Oli pitkään musta mutta nyt palautettu alkuperäiseen oranssiin asuunsa. On hieno.

    Nämä kaksi yksilöä ovat muuten peräkkäisillä valmistusnumeroilla. 8)
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ok. Tämä ei ollut keltainen vaan oranssi.
    Ja päivän pakollinen ot. Mun ex vihree 72 X tau Q koodin 351 cleve 4 manuaakilla oli Keken faijan auto. Se ei ollut Sportsroof, vaan 2D HT Grande. arvottomasta korimallista johtuen siitä meni tekniikka parempiin suihin, mutta nyt se on Kouvolassa orggisena Sydnänmaanlakalla. Vouti vei sn multa huutokauppaan. Tais mennä Poriin? Siellä loput aidosta tekniikasta meni 69 Fast backkiin. 351 4 barrel Cleve, 4 top loader ja 9 tuumainen Nodular perä 3 ja puol välityksellä. Mutta se oli mustang urpojen takia vain 2D HT Grande.
     
  19. hla

    hla Gearhead

    Siinä lehtijutussa luki muistaakseni, et ton punaisen osti uutena Luumäkeläinen maanviljelijä ja jotkut Kymen läänin G-alkuiset kilvethän siinä onkin. Oli antanut vaihdossa ´65 Mustangin. Tosta koneenvaihdostakin siinä jutussa kirjoitettiin.
     
  20. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Siitä punaisesta oli juttu myös spinnerissä...jossainhan mulla se tallessa on :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!