Ford Mustang Euro testit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BBC, 1.2.2017.

  1. BBC

    BBC Guest

    http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/a...assa-umpisurkea-tulos-tormaystestissa/6291862

    Ha-haa! kaikki mikä tulee Amerikasta on paskaa (paitsi kusi). Ei se ihme miksi 90% jenkeistä haaveilee eurooppalaisista autoista ja se jolla on vara ajaa uudehkolla Eurooppalaisella autolla on jenkeissä menestyneet ihmisen/perheen merkki.


    Ainoa mitä ne osaa tehdä turvalliksi on lavavehkeet kun ne on olleet "pop" jenkki perheiden miehen kulkuvälineenä ja heidän pick upit on niin ylijäreitä että ovatko sitten kuitenkaan turvallisia jos pannaan vertailuun saman kokoluokan muualla tehty pick up,...en tiedä.

    Aulis

    nyt sitten kovasti puolustuspuheenvuoroja, kuinka ne on hyviä nuo Amerikan romut (ei silti, itse eilen kävin katsastamassa käyttömustangini, mutta ne on Amerikan Ladoja). Teho ja turvallisuus ovat käsikädessä..... tai sitten ei. Jari Mäen Amerikka on kaikkea hienoa ja turvallista. Lets make america great again, but when it was great last time?
     
  2. mcmies

    mcmies Gearhead

    Luitko sä tota juttua ollenkaan? USA:n omissa törmäystesteissä Musse pärjäsi ihan hyvin, mutta jättivät Euroopan uittomalleista osan turvajärjestelmistä veks tyhmiä eurooppalaisia uunottaakseen.

    Mitä tästä opimme? Älä osta EU-hyväksyttyä Mussea, osta FMVSS-hyväksytty! Se on hyvä auto - jos ei oteta lukuun sitä, että se näyttää Mondieulta.
     
    hantta tykkää tästä.
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    1969
     
  4. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Puutteina kaistavahti ja hätäjarrutustoiminto, en oo osannu kumpaakaan vielä kaivata mutta kai ne nykyajan perus uunolle kuskille on tärkeitä
     
  5. BBC

    BBC Guest

    Kuka luottaa jenkki testeihin, ne on tehty sillä toleranssilla millä muutkin asiat.
    Toki luin, mutta kyse onkin siitä että kuka luottaa jenkkien laatuun ja omiin testeihin.


    1969 = You´re correct !
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Varmaan kannattaa pysyä kotona ettei vaan satu mitään jos noi turvallisuustähdet on noin suuri asia.....

    Suosittelisin myös lattialla nukkumista koska sängyltä voi tippua yöllä ja voi käydä vaikka mitä!!!
     
    rb tykkää tästä.
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Kuka luottaa Euro ncap kolaritesteihin, kun saattaa olla että kotiin päin vetävät.

    1971
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pickupeistakin osa muistaakseni saanut huonoja tähtiä. Kestäähän se varmaan henkilöautoon törmätä mutta kiinteä este mitä noissa overlap testeissä katotaan on tehnyt ikävää jälkeä. ​
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Nätistihän tuo musti äkkipysähtyi vs lava-auto.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja ihan noissa nykysissä isoissakin pikapeissa jotka tuli 2003 tms on noita surkeita testituloksia.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Arvasin että joku tulee tällä asenteella.
    Pääasiallisesti vaimon käyttöön ja lasten kuskaukseen valittiin auto turvatestien perusteella, tai ainakin niillä oli iso osa. Ja oishan kiva jos kakruilla olis isä jatkossakin.

    Tietty jos vaikka ammut itsesi eikä kukaan huomaa mitään, niin samaha se sit on millä ajaa, kai.
     
    yks toine mikko tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jep. Sille ei mahda mitään jos tulee iso mälli ja henki pois mutta se ois vitun ikävää kuolla johonkin pieneen kolariin mistä ois turvallisemmalla selvitty ilman mitään.


    Joo ajettiin sitä ennenkin ja porukkaa kuolikin enemmän. Ja asbestin kanssa moni puljannut myöskin varmaan kiroaa...
     
  13. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    En minäkään edes halua autooni mitään kyseisiä dingeldangeleita tai mitään muita vastaavia Nintendoja. Autovalinnassani ei merkkaa hevon V:tä se, mitä pisteitä se on saanut, kun ajan sillä päin seinää. Miksi pitäisi ajaa päin seinää??? Saattaahan niitä kolareita joskus sattua, mutta se on vaan paskaa mäihää. Todennäköisempää on varmaan kotona kompastua mattoon ja lyödä päänsä pöydän reunaan. Enkä sittenkään pidä kypärää päässäni ollessani kotona.

    Kun olin lapsi, niin ei meidän perheen autossa ollut edes turvavöitä. Ja niin vain olen edelleen elossa, mikä näiden turvasaarnaajien näkökulmasta katsottuna on varmaan täysin mahdoton asia ja varmaan siksi siis valehtelen.

    Ja kyllä. Mielelläni ottaisin päivittäiseksi käyttöautoksi Mustangin jos lompakon suunnassa olisi enemmän hyvinvointia. En kylläkään ostaisi tuota 2017 mallia, vaan 1971 Fastbackin :)
     
    impala67 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mun mielestä liikenne on suht turvallinen paikka. Kolarin todennäköisyys on niin pieni että ihan turhaa panostaa turvallisuuteen.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja huumeistakin jää vaan osa kiinni. Sama alkaa myymään/tuottamaan. Se pieni mahdollisuus on niin pieni.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Noinhan se on....ja sen vuoksi sitä tehdäänkin niin paljon ja huumeongelma on räjähtänyt.
     
  17. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Oli ne tärkeitä tai ei, mutta Euro NCAP taitaa nykyisin rokottaa pisteitä heti, jos tommosia järjestelmiä "puuttuu" autosta...

    Noin muuten, olen antanut itseni ymmärtää, että ainakin ameriikan NHTSA testauksessa yksi testeistä on suora head-on törmäys esteeseen, kun taas Jevroopassa turvallisuutta arvioidaan (realistisemmin?) limittäisemmällä osumalla esteeseen.

    -JJ-
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo näin on. Siinähän esim vanhat rungolliset autot pärjää hyvin (jos ei puhuta g voimista auton sisällä) ja sitähän täällä paasataan.

    Rungolliseen puolittainen isku keulaan tekee välillä kipeää kuten tuo f-sarjalaisen testi osotti, löytyyhän sieltä astroakin ym videolta.


    Suorat nokkakolarit tai seinään ajot lienee vähemmistönä...
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Millonka ne kolarit tulee yli 50kmh nopeuksilla? Nimim. Capricella kahden auton väliin joista molemmat lunariin ni letukkaan piti uusia keulapala,toinen umpio ja sisä-&ulkolokari.... niijoo ja toiselta puolelta irtos jopa pyöränkaaren lista... ja juu on '87 stw turvapuskureilla jotka toimii vitun hyvin noissa alle 50kmh nopeuksissa.... varsinkin kun olis joka vehkeessä sellaset ni pääsis vielä vähemmällä kun ei kävelyvauhista uppois suoraan puoleenväliin toista autoa :eek:
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Niijoo... puskuri uupu uusintalistalta
     

Kerro tästä muillekin!