Ford Nationals Alastaro Circuit 11-12.7.2009 !!!

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja Futurage, 10.10.2008.

  1. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Kyllä vain kaiken karvaiset video kuvaukset tänne päin:
    arska.malinen@kolumbus.fi -> kerron osotteen.
    Pannaan tapahtumat video koosteelle, jonka tekee tänäkin vuonna:
    http://www.ph-video.com/index.html
    Odottelen pari viikkoa kuvauksia, jonka jälkeen lähetän kaikki meteriaalit tekijäle.
     
  2. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Mielestäni koko Natikoiden hiuksia nostattavin suoritus oli Riken karaokevetäisy. :eek:
    Videon siitä olen nähnyt ja jäi mietityttään että mistä jäin paitsi kun en paikalle ehtinyt? :odroll:
     
  3. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    Toivon että vetäsy pääsee Natikka DVD:lle :lol:
    Se on se oikea Harrastajan illan koho kohotus ku pääsee.... enemmän ku vartilla :lol: Rike sentään meni laulaa ku me muut nyyperöitiin.... :oops:
     
  4. EdselHomo

    EdselHomo 3rd gear

    Oon kyllä vahvasti sitä mieltä, että toi Karaoke pitää liittää yhdeksi osaksi tota Ford Champion kilpaa...

    Pitäähän sitä mestarismiehen osata myös laulaa ratinväännön lisäksi. :poff:
     
  5. Stang_81

    Stang_81 Gearhead

    Totta :lol: Siinä erotellaan jyvät akoista ja akanoista että onko pokkaa mennä lavalle esiintymään :rotfl: Maarraaskuuu vai mites se menikään :poff:
     
  6. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Yhdyn Prezidentin mielipiteeseen!
    Tuohan toimisi samalla systeemillä kuin burniskin eli tuomaristo jakaa pisteet suorituksesta?
     
  7. Futurage

    Futurage Gearhead

    Reilu meininki ! Kiitos myös minun puolestani koko talkooporukalle ja kaikille tapahtumaan osallistuneille. Hyvät oli kinkerit.
    Henkilökohtaisestikin meni mukavasti vaikka Futuran kytkin sulikin burniskisassa..otti lämpöä sen verran että juuttui yhdeksi paketiksi...aluvauhtipyöräkin lämpölaajeni niin että startti ei pyörittänyt.
    No, kun auto oli jäähtynyt puoli tuntia niin kytkin alkoi taas toimimaan sen verran että juuri pääsin sillä takaisin Tompereelle. Kaasua ei kärsinyt painaa 3 mm enempää kytkimen luistamatta.
    Päivän parhaaksi drag-tulokseksi jäi tai tuli 11,009 / 194 kmh.
    Tässä auton ennätyslähdössä myös uusi 60 ft.ennätys 1,59 sek.
    Myöhemmin vaihdettiin suuttimia isommiksi ja kulku parani mutta 60 jalkaiset huononi. 19. lähdössä sain ajaksi 11,02 mutta auto suti ekat 50 metriä ja 60 ft.olikin vain 1,67 sek. Tässä on se jossittelun paikka...Toi 1,59 60.ft yhdistettynä tohon 19.lähtöön ...
    Kaikki hevoset eivät vielä uudessa 408ssa olleet kotona sillä vanhalla 393lla parhaat loppunopeudet ovat olleet 201-202 kmh.
    Toi Tremec TKO 600 ei kyllä ole mikään drag-laatikko. Nopeisiin vaihtoon tarvii todella keskittyä ja repiä keppiä oikeasti voimalla. Mulla oli varmaan 10 missattua vaihtoa noissa 20 lähdössä.
    Slalom-kisakin meni ihan kivasti, vaikka auto meinasikin sammua joka kerta puolivälissä. Siihen tuhraantui joitakin sekunteja,mutta hauskaa oli.
    Rataa en päässyt kiertämään kuin 3 harjoittelukierrosta, sitten oli lopetettava kun pelkäsin että bensa loppuu ennen burniskisaa.

    Enivei, tästä on hyvä jatkaa !
    :)
     
  8. TIMPPA V8

    TIMPPA V8 1st gear

    laatikko toimiin taas. tiomii muten paremmin kun koskaan ei tartte enää poltella askia lm:mää että vaihtaa kolmoselle. Ei löytyny sitä kalina vikaa laatikosta elikkäs se tulee koneesta mutta ei hättäilä se vika löyttyy varmaan freak racessa. :pinup: :rotfl: :odroll: 8)
     
  9. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Villi veikkaus tohon sun koneen kalinaan.... Jakajan ennakot menee perseelleen kun avaat hanaa nopeasti pieniltä kierroksilta. Oli vähän sellainen ääni kun kerran sen siellä varikolla ohimennen kuulin :eek: .
    Liian löysät jouset tai jouset jopa poikki keskipako painoista tai sitten alipainekellon säädöt pielessä? Liikaa ennakkoa?
     
  10. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Kävikö muuten kukaan istumassa Katin Taxin kyydissä varttimaililla tai radalla?
    Itse en valitettavasti ehtinyt vaikka niin lupasinkin. :oops:
    Toivottavasti joku muu kävi koska nyt oli harvinaista herkkua tarjolla.
    Ei taida ihan joka kiihdytys- tai ratapäivillä olla mahdollisuutta päästä oikean Taxin kyytiin? :odroll:
    Hatun nosto tuosta Katille! 8)
    Taitaa muuten olla Tampereen nopein Taxi varttimaililla ja/tai radalla?
    Ainakin niin kauan kuin muilla on lyödä parempi aikakortti tiskiin...?? :rotfl:
     
  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    Hyvä arvio. Jotkut ovat hitsailleet lisäknöölejä puntteihin, niin ennakon nousu hidastuu.
     
  12. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Eiköhän ne lisäpainot ennemminkin nopeuta tuota ennakon nousua. Keskipakovoimahan niitä siirtää. Ennemminkin jousien jäykentäminen voisi helpottaa :rotfl: Hyvä Jari :soosoo: .
     
  13. TIMPPA V8

    TIMPPA V8 1st gear

    On koitettu ilman alipaine ennakoa,Jäykempiä jousia, perus ennakolla 2 astetta.sama kalina :eek: . Jakaja antaa nykyisillä jousilla ja 10 asteen perusennakolla kierosilla 4500 kokonais ennakoa 28 astetta.
     
  14. Fastback

    Fastback Gearhead

    Minä en ole hitsaillut knöölejä mihinkään, ko. knöölillä rajoitetaan vastapainon kääntymistä. Kokeilee ensin parin millin knöölillä ja viilailee siitä sopivaksi.
     
  15. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    ite olen hitsannu liikerataa pienemmäksi.
    kilinän voi aiheuttaa vääränlaiset tulpat / kärkiväli.
    uskokaa pois vaan :eek:
     
  16. Futurage

    Futurage Gearhead

    Tulokset ovat tosiaan luettavissa http://www.fordnationals.net sivuilla. Pieniä säätö ym.painovirhepaholaisia siellä esiintyy, osaksi siksi että tulosvastaava sairastui eikä päässyt osallistumaan koko kekkereihin. Lopulliset sijoitukset ainakin nk.kärkipään osalta pitäisi olla kohdallaan.

    Harmittaa noi Jyrin "pikku vaikeudet" Mexicon kanssa. Ilman niitä olisi Champion-lista ollut todennäköisesti toisenlainen..

    Pari pikku jossia myös oman auton osalta...Dragin jälkeen bensa alkoi olla niin lopussa että slalom-kisassa auto meinasi sammua stop and go- vaiheessa, siinä meni ehkä 2-3 sekkaa ylimääräistä. Burniksessa tankin imuputki imi pirueteissa ilmaa niin että moottori sammui eikä enää lähtenyt käyntiin koska kytkin ja vauhtipyörä lämpenivät niin ettei startti pyörittänyt...ja sitten me vielä pyllistettiin vahingossa burnistuomareille kun kumarrettiin yleisölle..

    Tosta dragin eliminaattorista ollaan todennäköisesti kokonaan luopumassa sekavuuden takia ...siis lähinnä siksi että suuri osa aika-ajon autoista ajaa vartin mielenkiinnosta autonsa suorituskykyä kohtaan, eivätkä he ole kiinnostuneet varsinaisesta kilpa-ajosta sinänsä.
    Koko tuloslista ja osanottajalistatsysteemi menee ihan sekaisin kun koko ajan ajetaan vain sooloja.
    Käytetään se eliminaattoriin varattu aika johonkin muuhun hauskaan.

    No, palaamme Natikka-aiheeseen kokonaisuudessaan kesälomien jälkeen kun kerhojen johtokunnat ovat taas takaisin ruutujen ääressä
     
  17. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    No hyvä että tuli tarkennusta tuohon Knööli-asiaan :rotfl: . Mä jo luulin, että Jari on ihan sekaisin. Näissä jutuissa tulee artikuloida tarkasti, ettei tule väärinkäsityksiä :soosoo: .
     
  18. Ralliperuna

    Ralliperuna 1st gear

    Jossittelua osa 2:
    Vakio Mustangilla samppiooni 4. ilman stripillä käyntiä,
    (joka olisi ollut 15sek.= 0. points)
    Tästä laskettuna tänä vuonna olisi voitoon riittänyt n.13,5 sekunnin auto.

    Historia toistaa itseään ! :soosoo:
     
  19. arrakis

    arrakis 1st gear

    Mutta jos noinkin hyvät perät, niin lisäpointseja siitä pitäis tulla... :lol:
     
  20. Futurage

    Futurage Gearhead

    Jossittelua osa 2:
    Vakio Mustangilla samppiooni 4. ilman stripillä käyntiä,
    (joka olisi ollut 15sek.= 0. points)
    Tästä laskettuna tänä vuonna olisi voitoon riittänyt n.13,5 sekunnin auto.

    Taidat olla nk.rattimiehiä ? :eek: 8)
     

Kerro tästä muillekin!