ford sb heittää vettä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ganada, 17.4.2009.

  1. ganada

    ganada Gearhead

    eli ford 260 cid. vedet ikään kuin "painuu" syyläristä paisunta säiliöön. syyläriin voi laittaa vettä vain n. puolet, muuten ne karkaa p. säiliöön ja sieltä yli. kun koneen sammuttaa vesi palautuu syyläriin ja sitten sieltä yli. ei ole väliä onko kylmä vai kuuma kone. syylärissä käy hirmu porina koko ajan, epäilin toista kantta mutta sieltä ei löytynyt koe ponnistuksessa vuotoa. sylinterit ponnasin myös. eikä mitään. ilmaa ei ole ja otin varmuuden vuoks termostaatinkin pois. kone tuli mulle osina ja myyjä sanoi mukana tulleen vesipumpun olevan uusi. nyt oma epäilys on että joko vesipumppu pyörii väärinpäin tai sitten se pumpun alle tuleva pelti pitäis ottaa pois. eli voiko jompikumpi näistä tehdä tuommoisen ilmiön?
     
  2. revariver

    revariver Gearhead

    Taitaa olla väärän vuosimallin vesipumppu, muistaakseni ton ikäsessä ei ole peltiä takana. Niitä on aika monen laista riippuen jakopään kopasta.
     
  3. skyhigh

    skyhigh Gearhead

    Joo. ei ole tuossa mitään pelliä vesipumpun takana. Itse juuri viime kesänä takkusin samanlaisen koneen samanlaisissa pulmissa. Ensin oli kansi kiero, josta johtuen koneen käydessä paineet pääsi vesitilaan ja tuloksena geysir. Sen jälkeen ylikuumenemisongelmia. Vähän auttoi kun laittoi termostaatin. Lopulta parani kun vaihdoin vesipumpun, siitä oli lähtenyt jonkinlainen pala irti ja syylärissä kävi kans hirveä porina. Pala oli kai rajoittanut kiertoa pumpulta syyläriin. Kun se oli pois, vesi meni kai niin innolla syyläriin ettei kai viittinyt mennä kansiin ollenkaan.
     
  4. cncwoo

    cncwoo 1st gear

    Uskokaa ny pojat et se on vaan sitä että noi 8-pannut ei oo meinattu granun pellin alle. :rotfl: Joka äijällä on ollu ongelmia niitten kans.Vaihtakaa sinne moottori.Essex 3.0.Malmikasojen kuningas. :poff:
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Jeah,painossa :lol:
     
  6. ganada

    ganada Gearhead

    eipä taida sillä pellillä tässä mallissa olla paljoo merkitystä oli se siellä tai ei ,semmosen näkönen se on. ja mahtaako olla niin että toisenlainen vesipumppu vaatis sitte toisen laisen jakopään kopankin. vertailin paria erimallin tiivistettä ni ei niistä kyl mikään ois tohon käynny.
     
  7. revariver

    revariver Gearhead

    Toisissa pumpuissa on vesitila itse pumpussa ja toisissa se on jakopäässä. Katso jakopäänkopasta valunumero nin tiät minkä vuosimallin pumpun tarvit.
     
  8. ganada

    ganada Gearhead

    semmonen epäily tuli myös ilmi ,että kun tuossa on 302 kannentiivisteet ni vaatiiko oman joka ois pienemmällä liekkirenkaalla? onko tietoo kun joku varaosa paikka näytti samaa osa nroo kyl 260lle?
     
  9. ganada

    ganada Gearhead

    semmonen homma tuli tuossa mieleen että mitenkähän tuo käyttäytyy jos pyörittis pelkkää pumppua. no pakkohan sitä oli heti lähtee kokeileen. remmi irti ja porakone laulaan ni kas, vesi lähti liikkeelle samalla lailla :eek: . eli järjestelmään ei tuon mukaan karkaa paine vaan vika on jossain veden kierto systeemissä! nyt kun vaan sais sen vielä selville. ehdotuksia kuunnellaan.
     

Kerro tästä muillekin!