Ford Sierra 1.6 ohc käyntiongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja superkatiska, 2.2.2012.

  1. superkatiska

    superkatiska 1st gear

    Päätimpä nyt täälläkin kysellä kun tahtoo tuolla foorti foorumilla olla nykyään melko hiljaista ja kiire olis saada auto kuntoon.

    Aina silloin tällöin pakkasten tullessa puotti kylmällä koneella yhden pytyn pois ja hetken ajeltua otti mukaan sen pytyn.. Nyt kuitenki käy koko ajan kolmella ja välistä lähtee hetkeksi käymään kaikilla kun ajaa. Heti esim liikennevaloihin pysähtyessä puottaa takas kolmelle. Paukkuu putkessa, iskee liekkiä ja pukkaa mustaa älyttömästi välistä. Eilen kaverille olin menossa niin alkoi yhtäkkiä rykimään tosissaan ajon aikana eikä kärsiny painaa kaasua pohjaan koska muuten alkoi pätkimään ja röpeltämään ja meinasi sammua. Tänään vaihtelin virranjakajan kannen ja tarkistelin että tulpanjohdot on kunnolla kii.. Marraskuussa ennen ajoon ottoa vaihtelin tulpat ja silikooni tulpanjohdot.

    Huomasin myös kun otin putsarin pois ja starttasin auton niin välistä yski kaasaristakin. Ja näyttipä se äskön iskevän liekkiäkin kaasarista kun autoa starttasi käyntiin. Sytytystä yritettiin tuolla pakkasessa kaverin kanssa katsoa ja edestä päin katsottua toiseksi viimeinen pytty välkytti ajotuslamppua miten sattuu ja välistä ei välkkynyt ollenkaan. Lampun johdon kun siirti seuraavaan tulpanjohtoon niin heti alkoi vilkkua kunnolla.
    Lisäksi auton käynti oli semmoista popopopopopo ja vastasi kaasuun todella laiskasti + tyhjänkäynti kateissa.

    Sori jos tää meni väärään paikkaan.. Uus täällä niin ei vielä oikein käryä tästä foorumista.
     
  2. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Jospa vaihtaisit aitoihin Fordin johtoihin ja vaihdat myös puolan. Ja nokkahihnan ja nokan ajoituksen tarkastamista suosittelen myös lämpimästi. Se voi olla sen verran kulunut tai löysällä, että on päässyt pomppaamaan hampaalla.
    http://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopi ... =3&t=33705
     

Kerro tästä muillekin!