Ford T5-loota - miten kestää?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Capri26i, 22.4.2002.

  1. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    eli aikomuksena on hankkia kyseinen jenkkimallin viisvaihteinen loota saksal. kutosen perään. tehoja pelissä about 250hp(no, yli 200 ainakin :grin: ) oon kuullu että loota kestäis paremmin kuin eurooppalainen viispykäläinen malli. tosin en ole saanut selville mikä näissä on erona..? amerikkalaisessa pitää olla pienempi, ns.välitetty startti mutta muuta en tiedä. tiedättekö te?
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mustangin T5 on sama kuin cosworth-sierran aski, näin ainakin "asiantuntija" väitti.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    mäkin oon kuullu että "nyky mustangissa" on ssama loota eli onkos se sy borg wagner vai mikäs se ny olikaan..
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo borg-warner T-5.
     
  5. fisu

    fisu Gearhead

    euro t-5:ssa on kuullemma neulalaakeroidut akselit yms hienouksia verrattuna amerikan serkkuun...
     
  6. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Ei mutta! Siis voisko tollanen sopia 351 Clevlandin perään? Siinähän on sama kaaveli kun 302 Winsorissa. Ovatko kuinka arvokkaita ja onko viiminen vaihde loikkari?
     
  7. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    siis kaikki vaihteet on normaaleja ajovaihteita, ei ylivaihde tms. kakkoja. en usko että kovin kauaa kestäis siinä eikä välityksetkää varmaa oikein täsmää, tosin perän avulla sais kikkailtua vähän mutta enpä tiiä...
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Henkka: paikallinen mustang-guru tiesi että Viperin 6-vaihteinen sopii T-5:n tilalle eli siis pikkulohkoon. Kestänee?
    Noita saa jenkeistä kuulemma hintaan n.$1000.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    No mutta!
    Kun asiaksi otitte, niin tarjolla olis T-5 Borg & Warner. 88- chevy pikapista, 200 tuhatta ajettu. Neste kytkimen hilut mukaan, polkimesta lähtiin. 500 eekiä.

    050-5237796
    Tomi
     
  10. ana57

    ana57 1st gear

    Jossain japsisportissa oli sama laatikko (T5), olisko ollu Mazdassa.
     
  11. fisu

    fisu Gearhead

    ettei olis toitsilla, ainakin super saloon crownien automaatti on 4-v Aisin-Warner.
    (kuullemma vielä kestävämpi kuin alkuperäinen josta se on kehitetty :smile: )
     
  12. ana57

    ana57 1st gear

    Oli ainkin Nissan ZX:ssä ja Toyotan suprassa, ja lukuisissa muissa merkeissä, nykyisin valmistaja on Tremec
    http://www.fortesparts.com/tremec/index.html)
    Vitonen näyttää olevan ylivaihde kaikissa T5:ssa.
    Katu Caprissa tarvittava momentin sieto määräytyy varmastikkin takapyörien pidon kautta, mutta onhan se noloa jäädä T4:lle kun T5:n poksahtaa.
    Olis itselläkin haussa vastaava loota omaan capriin.
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuolla mustang-proffalla oli jenkeissä asuessaan 92 mustang, 398hp vapaana ja kaasuilla 600hp! Varttimaili meni 11 ja risat ja T-5 kesti tuon narisematta eli kyllä siinä ainesta on.
     
  14. -TH-

    -TH- Gearhead

    mikäs loota on esim. `90 is sierrassa, kone on dohhi.
     
  15. OpaS

    OpaS Gearhead

    dohhi... dohki se on :smile:

    Oliskos tuossa sitten jopa MT-75?
     
  16. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    T-5 laatikoita on hyvin monia eri kestävyysasteita. Kestävyys ilmoitetaan yleensä lbs.ft. Nelosissa on ollut noin 230 lbs ja parhaimmillaan T-5 lienee 320-330 lbs esim. Ford Racingin Z-koodi. Racingin osia myy Sami Pulkki, Tampereen Auto-Kivitila ja T-5 lootia korjaa ja myy mm. T:mi Seppo Niemensivu Porista (Vanha-Ulvila). Jossain muutaman vuoden takaisessa Mustangi-lehdessä oli lueteltu kaikkien Musseissa olleiden T-5 lootien koodeja, käyttökohteita ja kestävyyksiä. Mutta käykö se kölniläiseen, enpä tiedä.
     
  17. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    käyhän se cologneen kun vaihtaa kytkinkopan ja kytkinakselin sekä startin pienemmäks. sopivuus ei oo nyt ongelma, sitä varten tarvittavat hilppeet ja kilkkeet on tiedossa kuten itse lootakin mutta kestävyys arveluttaa.. ja sehän on pitkälle kiinni takapyörien leveydestä, käsittääkseni...
     
  18. -TH-

    -TH- Gearhead

    mikäslainen se mt-75 on?
    jos jollain on ne koodit lootista niin pistäkää näkysälle, jotta on hyötyäkin.
     
  19. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    mt75 on mun käsittääkseni nelivedon loota, mutta yks kaveri sovelti sen kyllä takaveto Capriin. on kuulemma kestävämpi kuin T5.
     
  20. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Onhan sitä nelivetoonkin etuperällä, mutta ihan tavallinen takavetolootakin se MT-75 on. Käytetty 80-luvun loppupuolen Sierroissa ja Scorpioneissa. Sitähän edelsi perinteinen Type N 5v loota.

    http://www.nic.fi/¨meou/moutine/mt75.gif
     

Kerro tästä muillekin!