Ford T5-loota - miten kestää?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Capri26i, 22.4.2002.

  1. 67

    67 1st gear

    njaahans,tuo kertoi jo jotain....
    pelkkä laatikko riittäisi tässä vaiheessa,budjetti....kun kaiken muun saa sovitettua....kun neää kaikki kuitenki on ihmisen suunnittelemia...
     
  2. 67

    67 1st gear

    semmost viel,et missähän vehkeissä noit t5 laatikoit on käytetty.meinaan että kun tuota... :grin: ois vähän visioita :grin: :grin:
     
  3. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Olisi varmaan pitkä litania listata kaikki mallit. T5 on ainakin useissa Fordeissa ja GM:n tuoteissa.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on tuossa Scorpiossa Cosworthissa 2.9 V6 Sierran MT75 laatikko ja on kestänyt ainakin tähän asti ihan hyvin kuminpolttoa lukkoperällä ja 225 gummeilla. tThoa on yli 200 ja vääntöä n.300, Joten ei se MT75:kaan ihan huono aski ole.
     
  5. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Mt-75 laatikkoa on takavetosierroissa ja scorpioissa -89 eteenpäin sekä nelivetoversiossa on laatikon häntä erilainen kun siinä on jakolaatikko perässä käytetty 4x4 DOHC.ssä, 4x4 cossussa ja 2,9:ssä sekä 2,9 4x4 scorpiossa. MTX-75 on etuvetoversio MT-75:stä, sitä on escort mk5 -92 eteenpäin, mondeo, focus sekä mondeo/escort rs2000 4x4 missä kone väärinpäin.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Fordin MT-75 esittelyvihkosessa sanotaan että maksimi vääntö 300nm ja transitin version 200nm
     
  7. OpaS

    OpaS Gearhead

    Kun täällä nyt voortin laatikoista turistaan, niin lisäänpä että type ännää eli ysiä on myös jossakin nelivetohärveleissä ollut jakolaatikon kera. Sitten XR4i/Capri 2.8i:n type N on kestävämmällä sivuakselin etupään laakeroinnilla.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

  9. Sumu

    Sumu Gearhead

    Entä T-5 laittaminen T-10 paikalle? Kuinka isoo urakka?
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei, kysypä tuolla FMOC:n palstalla, siellä on ainakin kaksi säännöllisesti postaavaa, jotka ovat sen tehneet.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

  12. Sumu

    Sumu Gearhead

  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    pakkokai tähän on kirjoottaa että

    :soosoo:
    mt75 lootaa on alettu käyttään sierras jostain -88 vuodesta lähtien.
    ittellä on -92 2.0iS sierras MT-75. käytetty myös scorpiot ym...
    mtx75 on taas mt75:sta etuvetoihin muutettu malli (mondeo escort ym..)
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    missässpäin on loota,onko toimiva :-?
     
  15. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Viesti on kirjoitettu yli kolme vuotta sitten, jos et huomannut.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    mites tuplaturbo 3.0 5-v supran askien kesto ja nopeatoimisuus? Mielipiteitä ja kokemuksia? Kuka näihin myy suomessa osaamista ja osia?
     

Kerro tästä muillekin!