Ford Thunderbird kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja PA-LA, 16.7.2008.

  1. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Tuli tuossa luminalla ajellessa mieleen että onpa lupsakka kyyti ja mukavan vääntävä konekin "pikku" kutoseksi tämä kun vielä olis takaveto ni avot. Siitä sitten jouhevasti taas etsiskeleen olisko moista laitetta olemassa ja sitten tuli vastaa tämä Ford Thunderbird 3.8 ja -90 luvun alun vehkeitä, vissiin kuitenkin sama kone kun noissa tauruksissa(onko?) joten ei vissiin :eek: mikään hirveen janoinenkaan käyttöautoksi?. Nyt sitten kaivattais käyttäjiltä ja muutenvaan tietäjiltä tietoja ko vehkeistä? mikä kone paras käyttöautoon? merkkivikoja yms... ps. en ainakaan löytänyt just tähän juttuun käypäisiä vastauksia vanhoista.
     
  2. jiipee60

    jiipee60 3rd gear

    Mielestäni 90-luvun alun T-bird on yksi parhaista käyttöautoista: halpa hankkia, erittäin mukava ajettava, pieni kulutus (itsellä 7,5 - 9 litraa sadalla), tilava. Melko yksinkertainen tekniikka, kunhan unohtaa remmiahdetun mallin, joka on ehkä hiukan raju ja monimutkainen käyttöautoksi. Yleinen vika on kannentiivisteiden pettäminen (itsellä se tapahtui 300tkm kohdalla), korjaus lienee aika helppo, kun minäkin sen pystyin tekemään. 60tkm ajettu sen jälkeen. Tätä autoa voisin kehua lopun päivää, tule toteamaan asia 26.7.2008 Mobilian pihalle Kangasalalle, meillä on silloin siellä kokoontuminen alkaen klo 12.00. Ja lisää juttua löytyy tietysti Finntbirds -sivuilta. 8)
     
  3. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Juu yllättävän vähän löysin juttuja ko. autoista netissä ja olikin tarkoitus lisätä tohon ed. että liekkö näillä suomalaisia sivuja ja harrastajia?. Pitää kyttäillä nyt big wheelseissä sattuuko kukaan ajeleen tuollasilla vaikka taitaa olla liian "tavallinen" harrasteautoksi.Jos joku esim: omistaja kuitenkin sattuu paikalle tulisin oilomielin turiseen ja kyseleen esim tekniset tiedot kiinnostais(serkku kun väitti että painaa enemmän kun farkku taurus :eek: )
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Varmasti, muistelisin että mun remmiahdettu painoi 1800 kiloa. Varttimailin se meni 15,65 ja bensaa ei mennyt yli 10 litraa satasella :eek: .Siinä ne tärkeimmät. 8)
     
  5. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Juu ei tässä kiihdytys autoa olla ostamassa nuo kaks mitä olen ajanu 3.8 ilman remmia on kuitenkin suht rauhallisen miehen autoja. Tärkeintä olis että pysyy emälläkin talvella hanskalla ja että sinne takapenkille mahtuu ihan aikuisia ihmisia se kaks vähintään. Noita vapareita kehuvat lähes kaikki pieniruokaisiksi joten se tuskin on ongelmana.
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

  7. ata

    ata Gearhead

    Mulla oli jenkeissä pari kuukautta aikoinaan '95 4.6 V8-malli ja se siitä ainakin jäi mieleen että kyyti oli todella mukavaa. Tavaratilasta jäi mieleen että se taas oli todella matala. Mutta erittäin positiivinen fiilis siitä autosta jäi, tuli ajeltua sillä tuhansia kilsoja useammassakin eri osavaltiossa...
     
  8. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Noh nyt kävi niin että t-birt on jo pihassa kun löytyi kunnon "vanhan" herrasmiehen helmi, olen nyt kolman ns. ajava omistaja tosin jo vähän reilu 200tkm mittarissa. Tuolla sc keskusteluissa paljon esille noussut lx malli, mutta tietäiskö joku noista malleista mitä tarkoittaa muut kun sc :eek: ? myös mites selviää esim onko lukkoperää ja mikä perävälitys on kiinnostais? hiekalla kun saattaa hätäseen sutaista lähdossa kahdella ilman lukkoakin...
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Koita asfaltilla.
     
  10. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Tuskin jaksaa kovin komiasti poltella 140kw on otteessa :D . On siihen ohjekirja lontoolla pitänee sieltä tutkia kun kerkiää.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ei kai noin paljoa?
     
  12. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Niin tuossa näyttää lukevan, en osaa skannata tänne näkyville mut oli niissä mitä kävin aienminkin kattomassa.
     
  13. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    lx-mallissa on ainakin puulistoja ovissa ja kojetaulussa, ministerintuki takapenkkiläisille, automaattinen valonvaihdin ja joku taustapeilin automaattinen säätöviritysmikälie, ainakin noi tuli vastaan kun itselleni etsin kyseistä lintua. absit tais olla lisävaruste, missään niitä ei ollut mitä kävin katsomassa mutta tästä mun basic-mallista ne löytyypi. samoin löytyy lukkoperä. näin jälkikäteen vähän kaduttanut että olisi pitänyt ostaa ennemmin 302:lla oleva versio. tuo 3.8 ei ole mikään tehotykki vaikka märällä asfaltilla saakin painaa kahvassa menemään. omalla ajotyylillä bensaa palaa noin 8,5 - 9l satkulle ja kilometrejä mittarissa 270tkm

    sisätiloista täytyy antaa hyvät pisteet, auto on oikeasti todella tilava ulkonäköönsä nähden, kaikki kaverit 180cm tai yli ja hienosti menee 5 henkeä, takapenkin keskimmäinen paikka on kardaanitunnelin takia vähän ahtaampi mutta jalkatilaa on noin 2x verrattuna äitemuorin 500cl meseen. olipa meitä kerran tuolla pirssissä jopa 8, sen verran koreita tyttölapsia saatiin kyytiin ettei kukaan malttanut hypätä pois :D
    tavaratila on matala, mutta vastapainoksi ainakin omasta mielestä hyvin leveä ja syvä, kolmen hengen festarikamat ja viinat mahtu ja jäi vielä tilaakin ja on siellä kerran ollu 2 jätkää "tilapäiskyydityksessä" :oops:
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jaaha, no ei siinä SC:ssä ollut paljoa enempää tehoa. Riittää kyllä takarenkaiden jauhamiseen asfaltillakin.
     
  15. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Joo, mullakin lukee otteessa 140kw, mut oon sit ihan 100% varma et se on oikeesti 140 HEVOSVOIMAA. Jokapaikassa missä oon ton ikäsen kutos-böödin speksejä nähny niin se todellakin on 140hp.

    Eikös tossa 5.0 V8 mallissa oo jotain 200hp???
     
  16. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    No perkele ei ole muuta varmuutta löytynyt kun noiden kahden t-birtin rekisteriotteet mutta pers tuntumalta jää vaihdossa menny 3.0 180hv mersu niin lähöissä kun kuluissakin esim 100km/h vauhdista lähdettäessä poljin pohjassa. Samoilla linjoilla oli serkku joka pesi tauruksella 130hv entisen saabinsa mennen tullen. Netistä kun en tähän ole vastausta löytänyt, mut toisaalta olkoon mitä on mulle ihan tarpeeks perus käyttikseen.
     
  17. fe390

    fe390 Gearhead

    Ford Chronicle ratkaise tämänkin teho-ongelman:
    V6 232 140 bhp (Taurus, T-bird)
    V6 232 210 bhp (T-bird Super Coupe, Supercharged)
    V8 302 200 bhp (T-bird Sport)
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No sitähän minäkin.
     
  19. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Kyllä nyt se viimmeistään ratkes jos jenkkien tehot vastaa 1.5 kertaa muiden hevosvoimia en enää muilla ajelekkaan. kohta joku vielä sanoo että entisestä mersusta oli jo puolet polleista laitumella....kun reilu sataheppanen 1650kg auto omamassaltaa pieksee sen.
     
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Se on se vääntö.. :-?
     

Kerro tästä muillekin!