Fordin 2.8V6?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pete78, 3.1.2002.

  1. pete78

    pete78 Gearhead

    Olisikohan jollain tietoa kyseisen koneen teknisistä tiedoista tai nettisaitista josta löytys tietoja.Kiinnostaa lähinnä vakiotehot ja osien saatavuus,kaikki tiedot tarpeellisia.kone ois tarkotus istuttaa '76 COUPE GRANADAAN.Jos joku tietää mistä vois koneita katella ni tietoa vaan tänne päin.
     
  2. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Netistä löytyi hakusanalla "2800 V6 Ford" (tai 2.8 ) jonkin verran sivuja, joista esimerkkinä: Silnik Cologne 2800 V6 OHV

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Heikki 2002-01-03 21:39 ]</font>
     
  3. Riku123

    Riku123 1st gear

    Netistä löytyy hyvin tietoa, kuten Heikki tuossa jo mainitsikin. 2.8 koneitahan on ollut muutamia eri versioita, tai siis eri tehoisia versioita. Esim. 2.8i tuotti Caprissa 160 hv ja XR4i / XR4x4 sierrassa 150 hv, eroa oli pakoputkistossa.

    Osia löytyy varaosaliikkeistä hyvin, siis vakio-osia. Viritysosiakin löytyy, mutta ei niin hyvin kuin esim. 2.0 OHC koneeseen. Itselläni oli XR4x4 sierra ja ongelmia ei kone puolella juurikaan esiintynyt...
     
  4. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Fordin Cologne 2.8i V6 on hyvä kone. Varaosia saa ja niitä löytyy edullisesti. Viritysosat ovatkin sitten vähän erikoisempia. mutta niitäkin löytyy. Kone sinänsä ei kovin kaksinen ole. Siitä löytyy useita pieniä epäkäytännöllisiä yksityiskohtia, mutta ei mitään niin pahaa etteikö konetta voisi kehua. Bosch K-jetronic ruisku on idiootin varma, kunhan ei ruvetä räpläämään mitään omia patentteja sinne määränjakelijaan ja paineensäätäjään. 2.9i V6 kone voisi olla vieläkin parempi vaihtoehto. Siinä voisi huoletta polttaa lyijytöntä gasoakin. Mutta 2.8i koneita saa halvalla ja kun sellaisesta kunnostaa pannun, on se luotettava. Suosittelen...
     

Kerro tästä muillekin!