Fordin 302 EFI vanhaan fordiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jukka.2, 15.11.2013.

  1. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    eli .. löytyykö helppoa sarjaa asentaa vanhaan fordin sähköihin efi .. ?
    Kiitos
     
  2. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    No Painlessilla on johtosarja tolle konversiolle. Mikä pannu tulee mimmoseen vehkeeseen, jos saa udella?

    Ite tein Mega II ja EDIS-8:lla omaan ronttoseen tommosen 8-pisteruiskun.
     
  3. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    kiitti .. 302 efi , -51 mercuryyn .. kone on jostain ford country squiresta ..ja laatikko aod samasta pakusta .. eli mulla on ecu .. polttoaine pumppu .. ja täydelline kone .. johotus asia , et toimis .. auton on jo laitettu 12 voltin sähköt
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tuommoinen tekniikka tollasessa autossa tuoksuu kyllä ihan vanhalle moparille....
    Duunaa sinne hieno reunaventtiilimotti, niin kehtaa konehuonettakin esitellä, kustannukset tosin kohoaa hiukan, mut..

    Joo, sori, ei liity aiheeseen millään tavalla.....
     
  5. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Aattelin ite lähinnä et olikse 8-pisteruutta vai semmonen 2-pisteruisku eli kaasarinnäkönen läppärunko. Minkä ikäsestä?

    Itekki eka meinasin orkkispurkilla mut oli muovikassillinen johtoja ja en löytäny sähkökaavioita jotka ois passannu just tohon johtosarjaan. Kaverilta sit sattu saamaan Megan.

    Mut tossa on esmes Painlessin joku sarja Mass Air -pannuun

    http://www.painlessperformance.com/webc ... ield=60510
     
  6. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    juu .. kone on 8 piste ruisku .. ilmamäärä mittarilla .. sellanen lanka .. ei massa .. vuosimallia en oo kattonu .. varmaa jostaa 90 luvun taitteesta ..
    ja kiitti .. painlessin sivuilta löyty johotus omalle eculle .. joskin johoilla hintaa :( mutta elämä on kallista ..Suomessakin , lottovoittajien maasssa .
     
  7. jukka.2

    jukka.2 Gearhead


    Joo , ei mitään .. hienohan se lättis oli .. ja makeet saundit .. mutta kun meinaan alkaa ajelee pitkin suomee ja europpaa tol emrkillä .. niin .. ja tykkään et liikkuu vähän nasevammin .. niin tää on ainoo vaihtoehto ..tutulla on sellanen viritetty lättis omassa merkissään , .. ja ei kyllä oo kiihkee eikä ees kule mihinkää .. matkavauhtiin voi pitää sellasta satasta ..
     
  8. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    Öhöm .. mites ootte ratkaissu laatikon sähkö jtun .. eli nopeus ..??? jos saap kysyyy
     
  9. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Nopeusmittari? Mulla oli vaijerilla AOD:n nopeusmittari ja passas se vaijeri suoraan '69 Falconin mittariin.

    Turbiinilukkoo en kytkeny ku en löytäny sähkökaavioita.
     
  10. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    jep .. täs mun loota on sähköinen anturi ja vaijeri .. ilmeisesti turbiinilukon voi kytkeä erilliselä katkaisijalla ..
     
  11. Panze

    Panze 3rd gear

  12. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Sähkösen tilalle varmaan voi vaihtaa vaijerinki. Tarvii vaa tilata vauhtiputkasta muutossarja. Siihen tulee vaan sen sähköanturin tilalle vaijerilähtö ja siihen sit ostat vaijerin.

    Sähköloota? Mikäs loota siihen tulee? Se voi olla ettei onnaa jos on paljoki uudempi.
     
  13. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ihan varma en oo mut Megahan pystyy ohjaa myös normit (gm,ford& mopsit) sähkölootat?

    Jos nyt ei 2 ni 3 ainakin.
     
  15. sbf

    sbf Gearhead

    mulla kävi 2 speed ford-o-maticilla olleen fairlanen mittarinvaijeri suoraan aod:hen.
    aod:ssa ei ole sähköistä turbiinilukkoa.kolmonen ja nelonen tulee ohi turbiinin sillee että toisessa (en muista kummassa) tulee 100% ja toisessa 75%.
    samaan tyyliin kuin rotohydramaticissa mut se ei liity tähän.
    aod:n sähköpistoke on pakkivaloja ja käynnistyksenestoa varten.kvg lisää...
     

Kerro tästä muillekin!