Fordin kuutosen tilalle 302 kasi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja viijari, 6.1.2013.

  1. viijari

    viijari Gearhead

    Mitä kaikkia pitää huomioida kun alkaa 250 kutosta 302 vaihtaan?
    Kasia en ole vielä hankkinut vaan on vasta mietinnässä. Piti joskus 15vuotta sitten vaihtaa ja silloin jäi tekemättä. Eli kyseesä 250 +c4+8". Mahtaako 250cid perässä oleva c4 tomaatti kestää 302 käytössä? Kuis sähköt yms.
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ainakin -74 Maverickis ei tarttenu juuri mitään vaihdella, 5 pulttiset akselit jo valmiiksi.
     
  3. JTE3

    JTE3 Gearhead

    Startin kiinnitys voi olla eri kohtaa turbiinikotelossa.
     
  4. terence hill

    terence hill Gearhead

    Mikä auto ja vuosimalli?
    Ite kyllä laittaisin 300cid kuutosen,on muuten mahtava mylly!!!
    Faktatietoo ei oo mut persdynolla oli F150 jouhevampi ajaa.
    Pääsee ainaski katsastuksessa helpommalla?

    Jos kone vielä puuttuu ni ehkä olis parempi hommata myös kasin vaihdelaatikko,kutos lodju on heikompi.Sen saa kyllä vahvistettua jos et siitä halua luopua. Cee nelkkuun on turbiinikotelo vaihdettava kasia varten,Fordin tyyliin niitäkin on kahta kokoa 157 ja 164 hampaiselle vetolevylle.

    Ei muuta hommiin!
     
  5. viijari

    viijari Gearhead

    Maverick tämäkin on. 5-pulttiset rummut samoin. Eli samoilla jarruilla sai juuri 302 kasilla varustettunakin. Toi tomaatin koppa oli kans mielessä. Kuinkas sähkö puolella tulee tekemistä, eli onko eroa jos kone on jostain 80-luvulta tai vaikka 70-luvun alusta?
     
  6. MercComet

    MercComet Gearhead

    Taitaa vaan 157-tekarinen vetolevy (28oz)/pikkuturbiikoppa sopii Comet/Maven tunneliin kuten alkuperäinen on.
    Tästä päästään tilanteeseen että 164hampainen (50oz)/isokoppa on 302:ssa vuodesta 1981 eteenpäin.
    Koneen valintaa kannattaa noista lähtökohdista miettiä, jotta ei 2M-kampuraa/dampperia/157vetolevyä tarvii tuoreempaan koneeseen vaihtaa.
    Pikkukoppa löytyi itseltä ylimääräisenä viime viikolla, mutta meni paikalliseen Maveen takasin. 351W:n c4-projekti (luisti) löytyy hyllystä ylimääräisenä.

    Sähköissä ei mitään probleemaa jos kaasarikoneessa pysyy. Ruiskuihin voi joku muu vastailla 1980-2013 väliltä.
    Startti/sytytysvirtaa se oikea konekin vaan tarvii samoista piuhoista kuin kutonenkin ja lämpö/ölppä-idioottivalon anturit+piuhat lienee käytettävissä suoraan.

    Eli oma mielipide: hanki 289/302 1965-1980 ja v8:n c4 pikkukopalla jos yksinkertaisena swapin haluaa pitää.
    Turbiini on myös eri kiinnityksellä 164 versus 157 vetolevyssä.
     
  7. HT

    HT Gearhead

    Pidä myös mielessä seuraava mahdollisuus:
    Osta jostain leppäjeepistä/vastaavasta 302 cid + AOD yhdistelmä.
    Pidä ruiskuna tai muokkaa siitä yksinkertainen kaasarimalli. Jos yhtään maantiellä vietät aikaa on loikkariloota ylivoimainen. AOD:n nelonen on muistaakseni 0,67, joten vaikka perässä on lähes nelosen ruuvi on maantiellä silti hauskaa - ja mikä parasta, kiihtyvyys on ihan eri maailmasta. :D
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    4- vai 2-ovinen?? Se kun kuulemma on tallella vielä meikäläisen entinen 4-ovinen reknro:VEA-xxx 8)
     
  9. terence hill

    terence hill Gearhead

    Mulla olis 400 ja C6 paketti ylimääräisenä mutta tuo laatikko voi olla vähän iso mavericin lattiatunneliin?
     
  10. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Mitenkäs muuten kun tuollaisen, siis alunperin kaasutinmallin, en nyt meinaa välttämättä Fordia, muuttaisi ruiskuksi, tulisi vetää polttoainelinjat ja mitä kaikkea muuta tulisi huomioida?
     
  11. [BassAddict]

    [BassAddict] 1st gear

    Ite justiin möin yhen Fairlanen ja leppäfarmarin tuohon puuhaan B)
    AOD:n kanssa tuntui että menee melkeenpä tyhjäkäynnillä maantiellä tuommonen Mercury-farkku.


     
  12. KarhuIII

    KarhuIII 3rd gear

    Kyllä tuohon helposti laittaa vaikka leppäkylkisen 302+AOD. Uudemmat ruiskulla, mutta ruisku mäkeen ja kaasaria vain kehiin.

    Edit. Maven 250ci koneen korvat eivät sovi 302.

    PS. Voisin ostaa tuon sun vanhan 250ci tekniikan.
     
  13. viijari

    viijari Gearhead

    Kattelin -79 broncon myynti ilmoitusta. Millainen loota niissä yleensä on ollut perässä? Eli mahtuuko suoraan maverickin tunneliin.
     
  14. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Miksi ihmeessä noin jos toimivat ja täydelliset ruiskukamppeet ja johtosarjat saatavilla?
     

Kerro tästä muillekin!