Fordin moottorin tunnukset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja v_valtteri, 19.5.2002.

  1. v_valtteri

    v_valtteri 1st gear

    Osaisikohan kukaan kertoa mitä Fordin koneen etuosassa olevat merkinnat kertovat. Koneeseen on kohomerkein painettu K 2698 74 TM 6059 AA. Kone on ilmeisesti peräisin Granadasta.
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    ne on ilmeisestikin siinä kotelossa joka peittää nokka-akselin ratasparin..? luulisin ettei niillä ole juuri muuta merkitystä kuin ko.kotelon tunnusmerkinnät? OpaS varmaan tietää paremmin, mutta epäilen vahvasti ettei niistä mitään erityistä selviä, minä osaan selvittää siitä että osa on suunniteltu vuonna 74 mutta en muuta.
     
  3. OpaS

    OpaS Gearhead

    74 TM 6059 AA = Cologne V6 jakopään kotelo.

    74 = suunnitteluvuosi
    TM = ??
    6059 = Jakopään kotelo
    AA = ensimmäinen "kehitysaste" tms.

    Eli kyseessä on osanumero, eikä tämä kerro itse moottorista mitään.

    Tässä tapauksessa mulle se kertoo kuitenkin, että se on cologne V6:n jakopään suojakotelo, kun sattuu tuossa lattialla olemaan aivan samat notulit omaava osa...

    Lohkosta löytyy tunnuksia oikean kannen takaa (iso kirjain, kertoo sylinterin halkaisijan) ja vasemman kannentiivistepinnan etualareunasta, kohta jota kansi ei peitä (2 tai 3 meistettyä kirjainta, näistä ensimmäinen kertoo iskutilavuuden)
     
  4. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    kyseisen jakopään kotelon maatessa omallakin lattiallani huomaan että tässäkin on tunnukset samat.
     

Kerro tästä muillekin!