Fordin OHC:n kansista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rubberduck, 30.4.2002.

  1. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Hello Ford-gurut! Käykö 2.0 Ford OHC:n kansi '88 1.6 Sierran OHC-koneeseen??? Ja vieläpä heittämällä? :???: Vai meneekö kaverilta vappu vi**iksi?
     
  2. Alistus

    Alistus 1st gear

    Se käy ihan hienosti siihen ilman suurempia ongelmia. Kaksilitraisessa on suuremmat palotilat, joten puristussuhde putoaa jonkun verran (en muista kuinka paljon). Onko teillä täydellinen 2.0 kansi vai puuttuuko siitä jotain? Nokka-akselinkin voi vaihtaa keskenään vaikka niissä eri nosto yms. onkin. 2.0:n nokkassa on enemmän nostoa.

    Mikko
     
  3. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Työkaverin Sierrasta kärähti pienen "säätövirheen" takia pari venttiiliä. Kaveri paahtoi kuitenkin moottoritietä pitkin töihin kunnes ilmeisesti kansipahvi otti itseensä (onneksi loppumatka oli alamäkeä...). No, pienellä etsimisellä löytyi yhdessä illassa täydellinen 2.0 kansi, mutta kun itsellä eikä työkaverilla ole kokemusta ko. moottorityypistä, piti ruveta ihan kyselemään.

    Eli kansien pitäisi käydä heittämällä ristiin? Hienoa jos näin on! Rubberduck kiittää! :grin:
     
  4. Alistus

    Alistus 1st gear

    Miksi se kansi on irroitettu jostain?? Kun niissä on ohjurit "aina" väljiä. Ne kun on älykkäästí valua joten aina pitää ostaa venttiilit joissa on ylikoko varsi tai toinen vaihtoehto on laittaa/laitattaa pronssi holkit sisään jotta vanhat venttiilit käy ja pystyy ajamaan 95:sella. Kasatessa kannattaa kattoa että se öljyputki mikä antaa nokalle öljyä ei ole tukossa ja on tarpeeksi lähellä nokkaa. Ei siinä muuta kuin asennuksia.
    Mikko
     
  5. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Eipä se kansi sitten käynytkään... :sad:

    Aikamme kun sitten asioita tongittiin ilmeni, että 1.6 OHC:tä onkin kahdenlaisia. Tämä kyseinen potilas on kuulemma se pitkäiskuinen, yhdistelmä 1.3:n porausta ja 2.0:n iskua. Eihän siihen sitten kaksilitraisen kansi käynyt kun venttiilitkään eivät mahtuneet pytyn sisäpuolelle...
     
  6. OpaS

    OpaS Gearhead

    Äijät sitten on sekaantunut 1.6 E-Maxiin :odroll:
    Siinähän on iskunpituus tosiaan 77 mm ja sylinterin halkaisija vain 81 mm, kun taas 2.0:ssa on 90,82 mm - ei taida juu sopia... Enkä ryhtyisi E-Maxiin sovittamaan normaalin 1.6:n kanttakaan, 6 mm isommalla porauksella sekin.
    Mulla olis kyllä E-Maxin kansi jospa kiinnostaa?
     
  7. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Eipä tässä enää mitään hätää, kone pyörii jo. Venttiilit on hiottu ja koneessa uusi nokka ja keinut. Eivätkä kuulemma olleet edes sikakalliita. E-Maxiksi se varaosamyyjäkin oli koneen tunnistanut. No, nytpä tiedetään tuokin... :grin:
     

Kerro tästä muillekin!