Formuloihin V8:t

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Flathead, 30.5.2004.

  1. Flathead

    Flathead 1st gear

    Eli V10 tilalle tulee kasit 2006! Kehitystä parempaan suuntaan, tosin konekoko pienenee kolmesta litrasta 2,6l... Tarkoituksena jälleen pienentää pelien nopeutta :sad:

    Tässä tosiaan alkaa tuleen ikävä niitä Monaco-dokkarissa olleita F1:siä!!!!
     
  2. HEMI

    HEMI 1st gear

    No voi helvetti. Eihän nyt ole edes tapahtunut mitään kolaria jonka takia pitäs vouhottaa ja ruveta tehoja tiputtaa no kiinnostus lajia kohtaan vaan vähenee vaikkei se korkeella ole ollukkaan. Vittu mitä pelleilyä ja kyseessä on muka autourheilun "kuniinkuusluokka" ja ne ajaa jollain vitun starttimoottoreilla no tulis turbot takas ni se korvais ton tilavvuden pienenemisen. No koneet varmaan räjähtelevät sit entistäkin uuseemmin kun niistä tirreistä yritetään saada voimaa ulos :odroll: :lol:
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    asiaa
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä noi uudet koneet tulee olemaan tehoiltaan ja hyötysuhteiltaan paljon parempia kuin entiset, ei 3.0litran v10:ssä ole mitään järkeä....
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mun mielestä ois hyvä jos pyttyjä ois 8 v asennossa ja litratilavuutta semmonen vaikka 5l ja 2 turbolla :odroll: :lol:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    selostaja puhu 2,4 litrasta.
     
  7. Konte

    Konte 1st gear

    Koneeksi tulee 2.4 litran V8 ja pääsyynä tuntuu olevan kustannussäästö: motoorivalmistajille on luontevampaa rakennella V8 koneita kun niitä on tietojen mukaan ihan katuautoissakin :grin:

    Onhan se merkittävä säästö Mersullekin, kun tänäkin viikonloppuna pamahti jo 3 konetta...
     
  8. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Jos siinä ei oo mitän järkeä niin miksihän kaikki F1 moottorivalmistajat ovat päätyneet siihen. Ei sitä ole säännöissä määrätty, Ferrarikin ajeli pitkään V12 moottorilla kun muut oliva vaihtaneet V10.

    Moottorin pienentäminen on taas yritys hidastaa autoja. Mitenkäs kävi kun kaarrenopeuksia yritettiin pudottaa siipisääntöjä muuttamalla??? (siis siipiä pienemmiksi)

    3.0L V10 = 300cc sylinteri
    2.4L V8 = 300cc sylinteri

    Ja tämä sylinterikokohan on todettu optimaaliseksi.....

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Lintta cruiser 2004-05-30 21:27 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Lintta cruiser 2004-05-30 21:29 ]</font>
     
  9. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    = Tehään GM:t ja sahataan lohkosta 2 vikaa mukia irti.
     
  10. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    Onpas. Nykyiset säännöt määräävät koneeksi nimenomaan V10.

    Moottorin pienentäminen tasoittaa tietä muille tuleville muutoksille, mm. downforcen heikentämiselle.
     
  11. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Juu nykyään on määrätty, mutta ennen kuin näin oli tais olla ferrari ainoo jolla oli joku muu kuin V10
     
  12. dumb

    dumb Gearhead

    formuloissa pitäisi olla vain yksi autoja koskeva sääntö; ei mitään tietokonepohjaista vaan kuskin pitää hallita koko tilanne. auto ja kone sais olla ihan mikä parhaaks nähtäs...
    Kohta ne varmaan jotuu ajamaan normaaleilla katurenkailla joiden max leveys on 205 ja moottoritilaan laitetaan 1,9 tdi pata.
     
  13. Zakke

    Zakke 1st gear

    Mitkäs koneet noissa Cart autoissa on tai Nascar sekä DTM?

    eiks Cartissa ja DTM:ssä ole 4l v8:t.? Ihan kivan kuulosesti röpöttää noi Cart autot :smile:

    ja nascareissa 350cid .?
     
  14. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    CARTeissa on muistaakseni 2.65-litraiset turbokoneet...
     
  15. Roc

    Roc Gearhead

    Nascareissa 5.9 litraset kaasari!koneet. Nelivaihteiset manuaalit. Ja tehoa löytyy ne jotku +700hp??
     
  16. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Eikös Shoefucker voit...huijannut ensimmäisen mestaruutensa Benettonilla, johon oli pultattu Fjoordin V8?

    -JJ-
     
  17. chevy76

    chevy76 1st gear

    Ajattelittekos, että vaikka koko ajan huippuja pyritään pienentämään, niin silti Schumin ajaman paalupaikka aika oli lähes 3s nopeampi kuin Kimin viimevuotinen paalu..Eli siis kehitystä on tapahtunut paljon verraten viime vuoteen, vaikka vauhtien pitäisi olla tippuneet..Viime vuoden aika oli jtn: 1.31...ja tämän vuoden aika 1.28... ja kimilläkin 1.29...

    Tollasen uuden trendin mukaisen 2.4L V8 saisi melkein tilavuuden puitteissa pultata johonkin kinneriinkin..Mahtaisi silloin polkka pauhata Teini DX.ssä..
     
  18. Mawerick

    Mawerick Gearhead

    Suurin osa kierrosaikojen parantumisesta johtuu renkaista.

    Tosin rengassääntöjäkin on tarkoitus muuttaa niin että yhdellä sarjalla pitää selvitä koko kisa. Tällöin seos olisi huomattavasti kovempi, pito heikompi, kaarrenopeudet laskisivat ja jarrutusmatkat pitenisivät.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    So not. Ferrarin lisäksi esim kaudella 1991 oli Porsche, Yamaha, Lambo ja Honda V12 ja Ford ja Judd V8. Vasta Kaudesta 1994 lähtien vain Ford ja Ferrari -koneet poikkesivat V10-muodista.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä se suumahheri voitti sen ekan mestaruuden Benetton/Fordilla. Ja vaikka tää ei tähän mitenkään liitykkään, niin pakko mainita, että myös Keke "Keijo" Ruuspäri voitti mestaruutensa Ford-moottorin avulla.

    M.K.
     

Kerro tästä muillekin!