Forssan picnic 5.8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja nash, 21.7.2007.

  1. jylhä

    jylhä 1st gear

    ai se oli sun, joku sinertävän kukertava yksilö silmäänpistävän kiiltävän mustilla pellivanteilla? katselimme sitä kaihoten. nimim.harvinaisuutesi kelpaisi minullekkin
     
  2. jart$u

    jart$u Gearhead

    ei, vaan tämä. http://kuvablogi.com/nayta/74952/
    kuva tosin viime vuodelta.
    harvinainen kukaties, ja hieno kun mikä.
     
  3. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Enpä minäkään saanut nettiin kuin joku parisataa kuvaa, vaikka autoja taisi olla moninkertaisesti..
    Eipä se mitään. Omalla kohdallani kuvan ottamiselle täytyy olla kohteessa se jokin miksi se lopulta tallentuu. Eli sanoisinko, kuvaan sellaisia autoja joissa on sitä jotain, puhuttelevat jollain tavalla tai mitkä ovat vain minun mielestäni hienoja tai mieleenpainuvia. Ja joskus tulee jostain autosta otettua kuva ihan vain sen vuoksi että sen omistaa/on omistanut joku tuttu! :lol:
    Silti jää aina moni kuvaamisen arvoinen kohde näkemättä ja/tai tallentamatta.. :oops:

    Toisinsanoen, kuvieni perusteella meikäläisestä saisi tehtyä varmasti jonkinlaisen luonneanalyysin.. Vaikka siellä joku ääriharvinainen Jenseni olikin niin sou not, kyllä siitäkin joku sen kuvan aina ottaa? :poff:

    Toki, pitäishän sitä joskus yrittää ottaa kuvia niistäkin laitteista jotka ei herätä minkäänlaista kiinnostusta noin muuten.. :odroll:
     
  4. mopar75

    mopar75 1st gear

    eurot kun japsit tai jenkit....kaikilla omat harraste autonsa .....pääasia että paikalle ilmestyy
     
  5. Hoodoo woman

    Hoodoo woman 1st gear

    Näkykös kuuskytluvun taitteen voortteja?
     
  6. ajw

    ajw Gearhead

    joo - näinhän se muuten menee, että joskus vuosia sitten tuli kuvattua kaikkea kiilto silmissä. nyt tulee kuvattua erikoiset ja sellaiset mitkä sävähdyttävät jotenkin itseäni.
     
  7. Simo

    Simo 1st gear

    Valokuvauksesta vielä, sitten taas, kun tulevat ne "viralliset" tapahtumakuvat, esim. Veekasissa, niin siellä on aina kuvia samoista tusinavehkeistä: tyyliin Challengerin kylki ja viisiysi Cadillacin siipi..
    niin ja se karmeimmaksi pilattu vehje tietysti.

    Miksiköhän esim. lehtijutuissa kuvataan tapahtumista aina pääosin samoja autoja? Tarkoitan siis sitä, että jos kahdesta eri lehdestä menee toimittajat tekemään juttua tapahtumasta, niin suuri osa kuvista on samoista vehkeistä.

    Mobilistilehti tekee tässä pienen poikkeuksen, ne voivat julkaista kuvan vaikka neliovisesta Ramblerista, mikä Veekasissa lienee sula mahdottomuus.
     
  8. BRC1

    BRC1 Gearhead

  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead


    katsoppa tästä muutama fomocot

    http://www.kuumakyyti.com/pn07/index.htm

    www.kuumakyyti.com/


    fords forever :lol:
     
  10. MercComet

    MercComet Gearhead

    Itse olisi hienokuntontoisia muskeleita kaivannut enemmän tietysti street-race laitteita.
    Tietty Moparin muskelia on paikat täynnä nykyään. GM:ää olisi kaivannut enemmän ja esim. chevellejä, 1st gen. camaroita, pontsoja olisi enemmän saanut olla. Race-vehkeet eivät taida olla enää "muodissa" tai ainakaan löytäneet tietään Forssaan.. :(
    Moni auto jäi näkemättä ja tarkemmin katsomatta. Myös pimeitä alueita varmaan jäi alueesta välistä ja esim. euro-alue ajanpuutteen vuoksi tietoisesti.

    Joo mitä kuvaukseen tulee niin omaan ruutuun löytää tiensä tietty ykkösenä laitteet jotka ovat omaan mieleen. Kuitenkin oon autoja harrastelemassa yms. liittyvää ja kuvaus on kuitenkin monasti vain se toinen puoli. Tottakai kavereiden, tuttujen ja monasti puolituttujenkin vehjekset tulee tallennettua taatusti ainakin ohessa. Silmiinpistävä hienokuntoisuus voi olla tietysti kuvan oton motiivina vaikka laite olis mikä.
    Mutta mieluiten ottaisi kuvia, missä olisi hienoja kompositioita ja muita tekijöitä - kun ihan kuvaamaan alkaa. Silloin ei niin merkillä, mallilla ja kunnolla ole väliä... Aika, paikka ja into pitää olla vain kohdillaan. Noita lähinnä haluaisi ottaa ja siihen suuntaan mennään, kun on (ainakin) omaan mieleen!
    Aika on tiukilla ikuistaa enemmän ja ehkäpä kuvaajatkin jossain vaiheessa alkavat erikoistua omiin alueisiin, mikä ei monipuolisuuden kannalta huono asia ole myöskään oman tai kavereiden auton bongareiden kannalta.
     
  11. mopsitar

    mopsitar 1st gear

    Pick-nick 2007

     
  12. Ahis

    Ahis Gearhead

    Re: Pick-nick 2007

    Boldasin vähän tekstiäsi... Meillä kun oli mahdollisuus niin toki sitä käytettiin, varsinkin kun nuorempi on 11kk, eikä todellakaan olisi tuolla helteessä, suorassa auringonpaisteessa, ollut mukavaa, saati järkevää ottaa mukaan. Eikä ollut edes omasta mukavuuden halusta kiinni, ajettiin kuitenkin viikonlopun aikana n.300km ylimäärästä...
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jylhän näkemä ei varmaan sitten ollut '62 jos oli 4D..? :eek: Koska uskoisin että olisin sen huomannut. Kiitos Jart$u kuvasta. :D Oliskohan tässäkin niin että neliovitolpat on tässä 45 vuoden aikana päätyneet paaliin, ja avot ja 2D:t säilyneet paremmin??
     
  14. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Haluatko siis tulla nähdyksi? Miksi et ota omasta autosta kymmenen kuvaa ja laita niitä nettiin? Sehän on helpompaa kuin heinänteko nykyään.. :wink:
    No, eipä tuo mitään, huomasin nimittäin itsekin, narsistisesti, että omissa kuvissani ei ollu ainoatakaan kuvaa autostani tuolla Forssan piknikissä.. :mad: Paska juttu! eikä moni muukaan ollut näköjään huolinu tuota laulufarmaria kuvattavaksi.. Paitsi Mopoilija, törmäsin häneen juuri kun palasin kierrokselta "kotiin" ja hän nappasi leiristämme kuvan jonka aikaisemmin jo linkitin tänne..
    Kannattaiskohan mun tuunata tuota amerikanfarmaria hieman kiinnostavamman näköiseksi että innostuisin jopa itsekin ottamaan siitä valokuvia joskus..?! :rotfl:
     
  15. jart$u

    jart$u Gearhead

    luulisin että jylhä&co. on kuolannut tätä: http://kuvablogi.com/nayta/565821/
    ryhdikäs ja ajattoman tyylikäs, pari vuotta tuoreempi.
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tod. näk. :-?
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    Mä fotasin forssassa oman kärryni ihka ensimmäistä kertaa kun hokasin ettei sitä tosiaan näy kuin korkeintaan kaukana taustalla omissa tapahtumakuvissa. :lol:

    Vastaavasti en sun oldsias kuvannut :oops: , mutta kyllä mä sen bongasin ja mainitsin reissuporukallekin kenen kärry on kyseessä, mä olen muuten kans kaavaillut camarontin vanteita omaani, pistitkö spacerit väliin?
     
  18. ^ Heh, kohtalotovereita 8) Onneksi meidän autoakaan ei kuvattu, paitsi minä itte, parkkipaikalla. :rotfl: Todiste jälkikasvulle että olimme siellä... siis auto ja minä.
     
  19. jylhä

    jylhä 1st gear

    jaa juu ei tuokaan ole yhtään pöllömpi! mulla oli silmät ristissä tai luetun ymmärtäminen hukassa, ihastelin nimittäin tosiaan -64 vuotista 4ovi toloppaa.
     
  20. jylhä

    jylhä 1st gear

    ja jatkaa kuin mummo jumpassa, jart$u osu oikeaan, voitit kahvipaketin.
     

Kerro tästä muillekin!