Fortumin työläisille vähäpäästöiset autot.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bandicoot, 9.5.2007.

  1. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Aamun lehti kirjoittaa seuraavaa "fortumin työntekijöitä kielletään ajamasta autoa jonka päästöt ylittää sallitut rajat" ja artikelissa voivotelee eräskin kravattisonni "vaihdoin juuri parivuotta sitten itselleni uuden 4 veto volvon ja nyt kun vaihto on edessä niin joudun ottamaan tavallisen mallin koska 4 veto mallin päästöt ylittyy EU,n suosituksen" samaa Liliuskin höpisee.
    Tosi vaikee valinta kun on rahaa millä valita.
    Onko paikalla kyseisen firman työntekijöitä ja voitteko kenties harraste ajoneuvoa käyttää jos päästöt ylittyy? EU suosituksen yli jota ollaan kuulemmas rustaamassa n 130 mg.
     
  2. francine

    francine 1st gear

    ei kai työnantaja voi määrätä millaisella autolla työntekijät ajaa :eek:
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :rotfl: Ja aprillipäiväkin meni jo. Mutta joo kyllähän toi on ihan hyvä ja kaikki firmat vain matkimaan. Kenkää niille jotka ei suostu tai ei ole varaa niin taas maailma pelastuu. Toi on vähän kuin jos soneran työntekijöitä kiellettäisiin puhumasta soneran liittymällä olevaan kännykkään :odroll: .
     
  4. Stance

    Stance Gearhead

    Hyvä peruste vaatia lisää palkkaa, mutta ei toimi irtisanomisperusteena. Toivottavasti kukaan nyt ei ole niin hirttäytynyt solmiostaan yritykseen, että tottelee tuommoisia ylipäällikön haihatuksia. Varmaan joku konsultti keksinyt tuonkin idean kalliin strategiapäivän tuloksena :rotfl:

    Edit: Kyse näyttää muuten olevan Fortumin leasingautoista.
     
  5. RB-440

    RB-440 1st gear

    Oliskohan tossa uutisessa vähän puurot ja vellit sekaisin? Meinaan, että jos Fortum haluaa, että kaikki Fortumin työajot ajetaan jollain direktiivihirmulla, niin mikäs siinä sitten, eikun kestävän kehityksen sääntöjen mukaan firman koko autokanta uusiksi ja vanhat kotterot paaliin vaan.

    Mutta eipä tosiaan taida oikeestaan millään firmalla olla mitään mahdollisuutta sanella, mitä ratkaisuja työntekijä saa tehdä omassa yksityiselämässään. Kunhan ei sekoile liikesalaisuuksien kanssa, tai tee muuta tuomittavaa kilpailijan eduksi, mutta se nyt on vähän eri juttu.
     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    Niinhän siinä luki et kun olemassa olevat liisinkisopparit päättyy niin silloin vaihtuu kalusto noihin vähempipäästöisiin...
    Eli suomeksi se tarkoittaa sitä et ne varmaan vaihtaa ehkä 60-70 autoa vuodessa...
    Ja jos jollekkin duunarille tarjotaan työsuhdeautoa niin silloin kyllä firma yleensä määrää minkä merkin ja mallin saa, on toki firmoja missä duunari saa ite valita hinnan perusteella minkä haluaa mutta isoissa firmoissa se ei aina käy...
    Ja jos firma puuttuu siihen et mikä auto duunarilla on omissa nimissä niin siinä kohti se menee metsää niin et paukahtaa...
     
  7. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ja sit on firmoja missä duunari saa työsuhdeauton ja sitä ohjeistetaan ottamaan vähän polttoainetta kuluttava malli...
    Yhdessäkin tommosessa firmassa ei löydy micraa isompaa pihalta... :rotfl:
     
  8. isäntä

    isäntä 1st gear

    Niin, siis siksi viimeksi työpaikkaa vaihteassani käytiin seuraava keskustelu:

    TJ: Työ vaatii jonkin verran liikkumista autolla esim. asiakkaiden luona käydessä.
    MINÄ: Niin?
    TJ: Onko sinulla auto vai haluatko työsuhdeauton?
    MINÄ: Minulla on oma auto.
    TJ: Jos joudut menemään kauemmaksi useammaksi päiväksi, miten onnistuu puolisin/muun perheen liikkuminen.
    MINÄ: Asia kunnossa meillä on kakkosauto rouvalle.
    TJ: Työsuhdeauto on mahdollinen ja silloin varmasti saat luotettavan auton.
    MINÄ: Ei kiitos, ajan millä ajan ja se on sitten oma. Silloin saan sitä mitä haluan/pystyn hankkimaan ilman mitään firman hankintapolitiikkaa tuijottamatta.
    TJ: Millä sitten ajat?
    MINÄ: Omalla autolla.
    TJ: Mikä se on?
    MINÄ: Se mikä milloinkin tuntuu hyvältä, en ole käyttöautojen kanssa merkkiuskollinen tai merkkisokea.
    TJ: Onhan se luotettava, että pääset aina tarvittaessa liikkeelle? Haluatko työsuhdeauton?
    MINÄ: Kyllä, niin luotettava kuin nämä voivat olla ja ei en missään tapauksessa halua työsuhdeautoa.

    Muutaman viikon kulutta menimme jonnekin minun autolla ja TJ oli kyydissä:

    TJ: Aijaa, tämähän on aika uusi.
    MINÄ: Niin, XX - kuukautta vanha.
    TJ: Niinkö, ja automaatti vaihteinen ja kone taitaa olla yli kaksi litrainen?
    MINÄ: Kyllä on reilusti yli kaksi litraa, oikeastaan yli kolme litraa.
    TJ: Ok, sinulla on sitten uudempi auto kuin minulla ja isomalla moottorilla. Puhuit totta, eli auto asia on kunnossa ja ei olisi voitu tällaista antaa sinulle työsuhdeautona.
    MINÄ: :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!