FSRA virtuaalinen hot rodding

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 8.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    kiinnostais tietää kuka tätä palstaa lukeva kirjotti FSRA lehteen jutun nimimerkillä Ape hanger.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minähän sen kirjottelin.
     
  3. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Tiedä sitten kuka kirjoitti. Toisaalta hauska, mutta toisaalta sitten taas......

    No itse ainakin rakennan oikeaa autoa ihan oikeilla työkaluilla kuten lehden alusta voi jokainen lukea :smile:
     
  4. lake ender

    lake ender Gearhead

    Luin saman jutun just aamulla...nojoo..osittain ihan perusteltua, mutta toisaalta sitten taas ei.
    Kyllähän nää netit ja sähköpostit on helpottaneet ihan oikeidenkin autojen rakentajia. Suomi24 jne. palstat jättäsin ihan omaan arvoonsa...
     
  5. Karva

    Karva Gearhead

    Johan on markkinat ... ei persk... kuinka jossain lehdessä joka väittää olevansa fiksu ja aikuisten miesten tekele, ja nyt vielä kun hommassa on mukana Mr Autolehti eli Platu ...

    Mennään kirjottaan tollasta lapsellista paskaa, ei jumalaut poijjaat kuis vanhoja te nyt sitten olittekaan, toihan on täysin lapsellista ja pikkasen sisäänpäin lämpivän puhumattakaan siitä kuinka panettelevalta ja muita kadehtivalta tuo texsti vaikuttaa ...

    Tarkemmin lukien, joo ja luin sen vielä pari kertaa, siinä auotaan suoraan päin naamaa ettei suomi landiassa sais olla kuin yksi projekt kerrallaan tallessa, ja ettei niistä tai tekemistään sais keskustella palstoilla. Eikö se nyt mene millään perille jotta on, kuten lehden alussa Platu sivalsi, erillaisia tapoja harrastaa toiset kerää kalustoa ja etsii niihin osia vuositolkulla, ja toiset hieroo, vaikka nyt -32 avoa vuosikausia yhä täydellismmäksi, kumpikin tapa hyvä, tänne kun tarvitaan lisää harrastajia.

    Texstistä kun jää sellainen kuva jotta jollet ole näyttely tai jonkin sortin tyylisuunnan numero ykköstä väsännyt rodi tai kustom pohjalle, et saa tai ei pidä selittää eikä ainakaan neuvoa muita, sillä ei sitten ole mitään väliä oletko mitään muuta tehnyt. Nyt voi tulla yllätyksenä mutta tälläkin foorumilla on huomattava osa hemmoista tehny muutakin kuin haaveillut, on niitäkin joilla on tota autokorjaamo kokemusta, sitä kun saa yllätys, yllätys muualtakin kuin rodeja harrastamalla, mailmassa on muitakin autoja korjattavana. Ei ole ihme, jotta kersat sankoin joukoin säntää noihin tuning ympyröihin kun aikamiehet on kaikesta huolimatta mielipiteiltään järjen hiventä vailla ...

    Kuka on niin munaton rodiaattorin toimittaja kunnasta ettei nimeänsä laita alle vaan piiloutuu nimimerkin taakse ???

    :-o :-o :-o
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Samoilla linjoilla edellisten kanssa eli vaikka tuossa jutussa rivien välissä saattoi joku pieni totuuden siemen piillä, niin kateus, pilkka ja oman arvon nostatus loistivat räikeästi läpi.

    Jos ei lehteen saada niitä haluttuja juttuja, niin ei sitä väkisin tarvitse koittaa painaa kahta numeroa vuodessa jos julkaistavien juttujen taso laskee noin alas. Muut jutut ja kuvat yms. oli OK.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Missähän tohon juttuun vois tutustua notta tietääs mistä te puhutte?
     
  8. platuart

    platuart Gearhead

    No johan kolahti taas ihmisiä kipeesti!!
    Toki tiedän, kuka kyseisen TÄYSIN HUUMORIPOHJALTA tehdyn jutun kirjoitti, mutta lupasin olla paljastamatta sitä ja sanani myös pidän. Omasta mielestäni se oli ihan hauska, nimittäin kyllä keskustelupalstoilla kommentoi paljon sellasta porukkaa, joka ei ole juurikaan mitään itse tehnyt tai paljoa puhuttavasta asiasta tiedä. Haluavat vaan aiheuttaa säpinää ja keskustelua, sekä ärsyttää ehkä tahallaankin joitain tiettyjä nimimerkkejä.
    Olen kyllä sitä mieltä (ja niin myös Ape Hanger), että nämä OD:n kaltaiset palstat ovat tuoneet todella paljon hyvää tähän harrastukseemme ja antaneet monelle paljon hyötyä, neuvoja, uusia tuttavuuksia jne.
    Älkää nyt hyvät ihmiset nostako tuosta mitään älämölöä, teette vaan itsenne naurunalaiseksi.
    Tämä nimettömänä kirjoittelu nyt on mitä on ja sen voi jokainen jättää omaan arvoonsa tai sitten tehdä siitä itselleen elämäntehtävän ja alkaa seuraamaan nimettömien kirjoittelua ja kommentoimaan niitä...jos ei ole muutakaan tekemistä.

    ja Rodiaattorin sisällöstä vielä. Meikäläinen vain kasaa minulle toimitetun materiaalin kansien väliin, enkä näin ollen vastaa lehden sisällöstä. Tosin tämä juttu tuli minulle suoraan, eikä Jukaraisen kautta, kuten muut jutut, joten se, että se pääsi lehteen saakka on kyllä ihan meikäläisen "vika", mutta "AH" on kuitenkin sen verran auktoriteettia omaava roddari, etten katsonut tarpeelliseksi kysyä lupaa FSRA:n johtokunnalta. Ape Hanger on FSRA:n aktiivijäsen, ei kateellinen,reilu jätkä, ei munaton (olen nähnyt ne), enemmän kuin yksi projekti itselläänkin jne. Joten sillee, että hauskaa vuoden jatkoa vaan meille kaikille virtuaalirakentajille myös täällä OD:ssa.

    Terv. PLATU, Primer-päätoimittaja ja Rodiaattorin kasaaja/niputtaja

    P.S. Minäkin olen chopannut Photoshopilla...
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ei kyllä oma huumori riitä.

    Vielä silläkin uhalla että teen itseni naurunalaiseksi, kuten Platu asian ilmaisi, niin jos ihmettelette miksi juuri minulle meni herne nenään (tai edellä asiaa kommentoineille), niin meille Overdrivessa kirjoittaville rodeja rakentaville FSRA:n jäsenillehän tuo lehtijuttu oli tarkoitettu! Lehteä kun käsittääkseni lukevat maksavat jäsenet ja nimimerkillä (ei siis nimettömänä jolloin vastausten määrää ei voi laskea) Overdriveen kirjoittavien FSRA:n jäsenten määrä lienee kahden käden sormilla laskettavissa?

    Enpä kyllä kaikkia Overdrive-FSRA -yhdistelmän rodirakentajia tunne, joten vaikea on sitten sanoa kuka oikeasti rakentaa autoaan, no ainakin kaikki jotka tunnen. Luulisi ettei FSRA:n kokoisella kerholla ole varaa "haukkua" jäseniään lehdessä. Näitä lisää niin eiköhän pääkirjoituksen käsittelemä ilmiö lisäänny!

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Chevy ´53 2004-01-09 17:00 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

  11. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Kaikkihan tuntevat termin ravintolabiker. Tietämättä sen tarkemmin kirjoittajan tuntemuksia, voisin kuvitella, että pilkka oli osoitettu enemmän siihen suuntaan. Jos isobroidilla on joskus kesällä -85 ollut savuttava Dart ja oma autoharrastus on keskittynyt pleikka2:n ympärille, ei ehkä kovin suureen ääneen kannata huudella jannulle, joka pilasi hyvän rähjärodin vetämällä fleikkiä pintaan. Kenellä on edes puupuolavanteet tai Streetrod-kromimerkki, niin menette kossupullon kanssa talliin ja alatte tirraamaan autoa siihen ympärille. Tänään on vieläpä sopivasti perjantai. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee, keep up the good work!
     
  12. Karva

    Karva Gearhead

    All right ... nyt alkaa olla Hjuva meininki, eli keskustelu palstalla taasen tapahtuu jotain ???

    Eli otetaan kaikki irti, on se kumma jotta se nyt vaan ei mene jakeluun jotta osa sakista tekee just sen verran kuin budjetti tai aika jne, muut tekosyyt kuten perhe, yms, antaa peräksi, myös allekirjoitttanut.

    Nämä vehkeet joita sitten ostellaan ja myydään täällä ja tuolla, kulkee samojen naamojen kautta, rannikolta toiselle, eli kun käy kauppaa aihioilla ja osilla saa siitä budjettia rakentamiseen, ja mistäs muuten luulisitte saavanne osia jos niitä ei kukaan myis, ja kun ollaan tähden ja koivun alla niistä ei saa pyytää mitään eikä mitään metsä raatoja sais keräillä talteen, kaikki osat pitäs arvon harrastajille antaa ilman.

    Voi tulla yllätyksenä mutta hinnat on laskeneet, ja tavaraa saatilla, yllin kyllin, kiitos konttien joita tänne rahtataan, ei noi autot tällä porukalla mihinkään lopu ....

    Toiset tekee hitaammin ja toiset nopeemmin, osa ihmisistä sanoo mielipiteensä ja osa ei, toiset tykkää kun asiasta keskustellaan ja toiset ei, mutta se aika jolloin kaikki kikat ja konstit saada jokin muutos läpi tai joku tapa tehdä asioita siten jotta muut harrastajat ei pääse samaan lopputulokseen, sais jo olla ohi, eikö kaikkien kannalta olis paljon parempi jotta nuo tulis yleiseen tietoon ja veis harrastusta eteen päin ???

    Sitten tuntus olevan muidenkin kuin allekirjoittaneen kohdalla käynyt pikkasen nyppiin, sanomisten arvostelu, no kritiikkiä pitää olla, mutta kuten ennenkin, oli talli missä tahansa, käykää kattomassa niissä ja heittäkää juttua, muilta samojen värkkien kanssa peuhaavilta saa aina jotain vinkkiä.

    Edelleen ainut ongelma on saada omat hommat siihen malliin jotta pääsis ajelemaan, ja tavotteena on tehdä kaikki paremmin kuin kukaan ... vähempään ei voi tyytyä ???


    :-o :-o :-o
     
  13. Mr E

    Mr E 1st gear

    Kerrankin tuli keskusteluun vauhtia viitaten edellisiin on syytä huomioida eräiden harrastajien huomattava vaikutus tämän kaltaisissa keskustelu palstoissa

    Pienissä ympyröissä alan harrastajien kesken alkaa usein mitättömät asiat paisua suhteettomiin mittoihin kuten nyt tuntuu käyneen

    Henkilökohtaisella tasolla tapahtuvalle arvostelulle ei pidä antaa sijaa tai mahdollisuutta ainakaan nimettömien viestien muodossa

    Osa täällä kommentoivista harrastajista joita asia tuntuu epäsuorasti koskevan tai joiden tekemisten perään on asian tiimoilta viitattu, on sanomattakin selvää jotta nämä ovat tuoneet lisää väriä sekä vuosien kokemuksen tuoman rautaisen ammattitaidon keskusteluun
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sori !
    Ei ollut tarkoitus loukata ketään, varsinkaan FSRA:n jäseniä, mutta niin kai se sitten on, että totuus satuttaa eniten.
    Kirjoitus ei edusta mitenkään FSRA:n linjaa tai mielipidettä, vaan oli "kieli poskella" ja huumorimielellä yksittäisen henkilön tekemä juttu.

    Saattaa olla, että Ape Hanger jatkaa seikkailujaan FSRA:n lehdessä ja tyylilajina tulee olemaan edelleenkin kevyt v-ttuilu. Kohteena saattaa olla mikä tahansa, esim. yli 40v. perheelliset "wannabe" bikerit, jotka haikailevat kadotetun nuoruuden perään tai sitten jotkut muut oikeat roddarit.

    Ottakaa nyt herrantähden se herne sieltä nenästä pois.

    t. Ape Hanger
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tässä keskustelun aloittanut nimetön kyselee vielä mikähän sinulla oli tarkoituksena tuolla kirjoituksellas? Ei tolla tavalla ainakaan kannusteta rakentamaan rodeja saati sitte neuvomaan muita. Ei myös kirjoittamaan kerholehteen autoesittelyjä eikä paranneta kerho toimintaa.
     
  16. HEPCAT

    HEPCAT 3rd gear

    Jenkeissä on jo vuosia ollut pelkästään HOT ROD-hemmoille suunnattu HAMB-palsta. Eipä ole sen maan rakentelua ainakaan huonompaan suuntaan muuttanut?Infoa jaetaan mielellään. Jos harrastekentästä tulee isojen poikien hiekkalaatikko,jossa nälvitään suuntaan ja toiseen,alkaa elämäntavan/harrastuksen alamäki. Tuskin netissä kirjoittelu tai surffaus kenenkään projektin valmistumista merkittävästi hidastaa tai myöskään nopeuttaa? Tehköön jokainen vapaa-ajallaan mitä tykkää,ja ollaan iloisia jokaisesta valmistuvasta projektista. Suomen Kustom ja Rodi-genre voi kuitenkin paremmin kuin koskaan?! Näin parin kaljan jälkeen... :smile:
     
  17. dirty

    dirty 1st gear

    Huh huh taas kirjoitellaan...
    Olipa kerrankin aihetta odottaa uutta kerholehteä kun luulin noin suurinpiirtein nähneeni matskun. Uskoin jo vaipuneeni täysin dementiaan kun en lehden saatuani vieläkään tajunnut miten Aape hangover oli työntänyt juttunsa sekaan. Kiitos Platun viestin en kirjoittaunut vielä sisään osastolle (vaikka syytä olisi, eikös tietyllä invaprossalla vapaudu autoverosta...) Tällaisia ylläreitä on näköjään tulossa jatkossakin??? Muuten kiitokset vaan tälläkin palstalla kirjoittavalle -37 hopan kasaajalle, joka on työntänyt tarinaa myös lehteen ei vain nettiin. Olisiko muuten joku innokas jäsen joita lienevät kaikki kommentoijat valmis ottamaan vastaan lehden matskun keräämisen ja mahdollisen täydentämisen ja myös siinä ohessa "sensuroimaan" tällaiset epäasiallisuudet. Onneksi tässä maassa kaikki muut kerholehdet ovat tiukasti asialinjalla.
    H.Jukarainen
     
  18. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    PJ:n kanssa oli aiheesta joskus puhetta (tai itse asiassa tekstiä virtuaaliavaruudessa...) Lupailin juttuja silloin tuohon(kin) lehteen, joten eiköhän jotain juttuja ainakin jossain vaiheessa saada aikaiseksi. Jos ei nyt taas omasta niin sitten jostain nopeammin valmistuvasta rodista...
     
  19. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Lisäys vielä kun huomasin. Aika hyvä tuo Overdrive-tunnuskuvan uusi teksti! :grin: Nyt ollaan sitten kaikki noita(kin) roddareita!
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ape Hangeri on oikeilla jäljillä kyseisessä kirjoituksessa.
    Kirjoittelut Overdrivessä menee välillä lapsellisuuksien ja hyvän maun rajoille.
    Noita p....n- jauhamis palstoja on tarpeeksi muutenkin.
    Overdriveä on hieno lukea silloin kun täällä puhutaan asiaa.
    Ei anneta kuitenkaan tietokoneaikakauden turmella hienoa harrastusta !
    Suomessa on pienet harrastekuviot.

    Kukin tehköön sen tyylillään, hyvässä hengessä toisia kunnioittaen !

    -Kingpin-
     

Kerro tästä muillekin!