FSRA virtuaalinen hot rodding

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 8.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Edellinen kirjoittaja osui asian ytimeen.
    Täällä OD:ssa kirjoitetaan tosi paljon asiallisia juttuja aktiivien toimesta ja niistä on apua hyvin monelle. Näitä juttuja lukee hyvin suuri joukko, vaikka aktiivisten kirjoittajien joukko on pieni. Välillä meno karkaa ainakin "sivullisen" näkökulmasta tosi lapselliseksi. Arvostelua ja kritiikkiä on helppo antaa nimettömänä tai nimimerkin takaa, mutta samalla PITÄÄ OLLA VALMIS MYÖS KESTÄMÄÄN OMAAN TEKEMISEEN TAI SANOMISEEN KOHDISTUVAA KRITIIKKIÄ. Ei saa olla noin herkkänahkainen, jos on itse valmis arvostelemaan tai arvioimaan toisten tekemisiä. Kirjoitustani Rodiaattorissa saa arvostella ja haukkua, en vedä niistä hernettä nenuun, mutta samalla varoitan henkilöön käyvästä arvostelusta. Sitä saa mitä tilaa.
    Kirjoitusta ei ole suunnattu ketään yksittäistä henkilöä kohtaan, vaan meistä jokainen voi löytää sieltä itsensä, mutta valitettavasti kaikki eivät osaa näköjään nauraa edes itselleen. FSRAN:n jäsenten tällä palstalla kirjoittamat jutut ovat voittopuolisesti asiallisia ja asiantuntevia, niin miksi samat tyypit eivät kirjoita Rodiaattoriin? Keskisen Janne on positiivinen poikkeus. Kirjoitukseni tarkoitus oli herättää huumorin (tais olla vähän liian rankkaa) keinoin keskustelua ja siinä näköjään onnistuinkin. Tietokoneen ääressä on helpompi ja halvempi harrastaa, kuin siellä tallien sopukoissa, mutta jokaisella on oikeus harrastaa harrastustaan ihan miten tahtoo.
    H. Jukaraiselle tiedoksi: Kirjoitusta ei ole mitenkään livautettu salaa ohitsesi lehteen, vaan se on käytännön syistä toimitettu suoraan Platulle. Olen kuitenkin hämmästynyt, että sinunkaan huumorintajusi ei riittänyt. Jatkakaa vaan asiallisen kerholehden tekemistä ilman Ape Hangerin juttuja.

    t. Ape Hanger
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    En ole rodiharrastaja enkä ole lukenut kyseistä juttua mutta joskus tuntuu että tämänkin harrastuksen kanssa ollaan turhan tiukkapipoisia ja herkkänahkaisia. Mullakin on tapana irvistellä eri merkillä ajaville kavereille välillä runsaastikin mutta aina pilke silmäkulmassa. Siitä huolimatta eräs olds-harrastaja aikoinaan ilmoitti lähtevänsä kimppatallilta kun siellä on kuulemma merkkiriitoja!
    Ei voi kuin todeta että kaikilla ei ole samanlainen huumorintaju.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hei Ape. Ei kai toi mun vastine niin kauheen tiukkis ollut. Mulle on ihan yx hailee tuleeko jutut sivusta, välistä, alta tai päältä, kunhan matskua tulee...
     
  4. dirty

    dirty 1st gear

    No jopas meni nimettömäx....
    eli mä yritin äsken oikein kirjautuakin.
    H.J.
     
  5. Juuri luin tuon kirjoituksen ja minusta se oli HUUMORIA parhaimmillaan... Ei kaikkea tartte otta henkilökohtaisesti ja kyllähän niitä vannabee roddareitakin tarvitaan , jos vaikka joskus sais käännytettyä todellisten projektien kimppuun(Olen todistettavasti saanut höyräytettyä yhden escort-harrastajan rakentamaan rodin!) Kaverilla on edelleen se escortti mutta ompahan ITSETEHTY ja omintakeinen rodikin!
    Tsemppiä vaan kaikille vanhojen autojen harrastajille ja muuttakaa ne unelmanne todeksi vaikka se veisikin vuosia.....
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    OK, jatketaan hyvässä hengessä. Näköjään se Overdrive-logon lisätekstikin jäi lyhytaikaiseksi. Ehkä hyvä niin, ettei turhaan tule sanomisia.

    FSRA:n lehdessähän siis tuo 38-Chevrolet -juttu oli mun kirjoittama silloin taannoin, vaikka kirjoittajan nimi olikin jäänyt pois. Eiköhän oteta jäsenten yhteiseksi asiaksemme saada juttuja lehteen. Kuitenkin lehti lämmittää aina ilmestyessään ja toinen syy: Pienelle porukalle jää vetovastuu muuten mikä luo paineita.
     
  7. pas2

    pas2 Gearhead

    Kyllä toi juttu suupielet veti väkisinkin ylöspäin. Itsekin kun olen niin kova rodirakentaja, että rodirojektini ei ole vielä edes omalla pihalla. Tallissa on toki 30-lukuinen rojekti, mutta siitä ei ainakaan näillä näkymin varsinaista rodia tule (jos se edes joskus valmistuu :smile:).

    Visioita ja ideoita riittää 10^6 kertaa enemmän kuin koskaan saa aikaiseksi.

    Tällä hetkellä aika menee suurin piirtein työssäkäyntiin ja '53 mallisen talon "roddaamiseen".
    Edellisen omistajan toimesta oli jo vaihdettu isompi pata ja uusittu tankki ja polttoainelinja. Isompi pakoputkisto on jo laitettu, rosteriosaa tulee keväämmällä. Kesällä pitää fiksailla vähän koppaa ja vetästä uusi 3-värimaalaus pintaan. Alustaakin pitää vähän madaltaa ja sisusta nykyaikaistaa. 2-pyttykin pitäis laittaa toimintaan, tällä hetkellä puuttuu kokonaan pelistä. :grin:

    Nimim. Taloroddaaja
     
  8. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Noh, se oli sellainen pieni lauantai-illan kevennys :smile:
     
  9. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Jatketaan vaan tekemistä ja kirjoittamista :smile: Saatte takuuvarmasti seurata rodiaattorissa ´37 juttujani niin kauan että laite on valmis ja kilvissä:) Ehkä siitä on jollekin joskus jotain hyötyä....
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nimettömänä on hyvä huudella puolin ja toisin. t. ensimmäinen nimetön olkoon sitte vaikka Aapo Roikkuja II
     
  11. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Heh, melkoinen virtuaalituning-kilpailu näytti olevan GTI-Magazinessa! Saisko tännekin?
     
  12. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Sanoppa muuta. Toivottavasti ei yleisty, vaikka ei sillä, en mä nykyäänkään voita mitään mistään kilpailuista. Kisa sinänsä edustaa GTi-lehden linjaa, lehdessä esitellyt autot omistaa 18 v. opiskelija, jolla on 30 kEuron auto, jota on tuunattu 30 kEuron edestä ja lehteä lukee 18 v. opiskelija, joka lukijapalstalla kysyy lisääkö 18" vanteet paljon tehoa? Ei sillä, mä oon vaan kateellinen.
     

Kerro tästä muillekin!