1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Fuel pump controller

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja CCZ28, 6.12.2018 klo 10:17.

  1. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Muokattu: 6.12.2018 klo 10:34
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

    Nopean vilkaisun perusteella tolla msd kontrollerilla saa nostettua jännitettä pumpulle esim. ahtojen mukaan, ei laskettua. Siihen tarkoitukseen löytyy ainakin aeromotivelta oma boksi
     
    CCZ28 tykkää tästä.
  3. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Just löysin tuon 2351 ohjelman ja niinhän se onkin ei sillä saa laskettua jännitettä …
    https://www.summitracing.com/int/parts/aei-16306/overview/ Tälläkö saa laskettua jännitettä ? ja onkohan tässä minkälainen säätö skaala ?
    onkohan olemassa muita pumpun ohjailu "boxeja" ?
     
  4. El 60

    El 60 3rd gear

    Ilman controlleria pärjäilty kaasaripaineilla.
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

    Joo tolla saa pudotettua jännitettä. tossa on vissiin vain joku "puoliteho" ja "täysteho" ei muita säätöjä.

    Kyllähän ilmankin pärjää. Tommosen ison pumpun kanssa saattaa käydä että polttoaine lämpiää liikaa ja alkaa aiheuttaa kaiken maailman käyntiongelmia kun bensa kiehuu (jopa tankissa) Myös pumpun pitämä mekkala pienenee normiajossa. Todennäköisesti myös kestoikä.

    Muistaakseni oon jostain lukenu että jos ajelee yli puoli tuntia kerrallaan niin aeromotive suosittelee tota kontrolleria käytettäväksi. Tuskin ongelmia tulee paitsi helteillä.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  6. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

    Tohon tulee siis kierroslukutieto jonka mukaan alakierroksilla pudottaa pumpun jännitettä, tai siis käyttää PWM säätöä....
     
  7. shr1

    shr1 3rd gear

    Mulla muutaman kesän ollu käytössä tuo Aeromotiven controlleri. Tänään viimeksi pumpun tehokkaammaksi vaihdon yhteydessä kokeilin, että pelaa. Siihen voi laittaa ohituksen katkaisijalla, niin saa "full-modin" halutessaan jatkuvana päälle, vaikka radalle tms., jos katsoo tarpeelliseksi. Taisin asettaa täyden jännitteen kierrosrajaksi 35oorpm, ni pyörii verkkaisesti retkeilyajossa. Pumpun ääni ainakin muuttuu radikaalisti hiljaisemmaksi alemmalla jännitteellä, josta maallikkona ite päättelen pumputtimen kestävän pidempään...
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Kuten laitteen nimikin jo sanoo, tuo MSD 2351 on BOOSTER, ei Controller...booster:lla nostetaan jännitettä ja lisätään sitä kautta pumpun tehoa.
    Tuo MSD ohjaa ahtopaineen mukaan jännitettä, mutta booster ilman ahtopainettakin toimia.

    Hyvä ja halpa booster on ottaa virrat b-pumpulle suoraan laturin perästä.

    Controller:lla taas ohjataan pumpun toimintaa pudottamalla jännitettä silloin kun käytössä on "ylitehokas" pumppu...normi ajossa kun tarvitaan vähemmän tehoa ja polttoainetta, on turhaa rasittaa pumppua, koska pumppu itse ja polttoaine lämpiää...näin ainakin teoriassa.

    Tuon Aeromotive:n pumpun kanssa tulisi käyttää tuota Controller:a

    https://www.summitracing.com/int/parts/aei-16306

     
  9. El 60

    El 60 3rd gear

    Ruutassa taitaa olla 7-8 kertanen paine jo tyhjiksellä vs kaasari ? varmaan vaikuttaa asiaan?
     
  10. CCZ28

    CCZ28 3rd gear

    Aeromotive Controllers 16306. Oliko tuossa ohjeessa et ,

    "" The initial pump voltage at idle or minimum voltage may also be adjusted by using a small screw driver and turning the “MIN VOLTS” screw on the front of the controller. Turning the adjustment screw counter-clockwise will decrease the initial pump voltage and clockwise will increase the initial pump voltage. This adjustment screw has a 15-turn range ""

    Tarkoittaako tuo et saa säädettyä tuota "puolitettua" tehoa , 15 eri tehoa ? vai mitä tuo nyt on..
     
  11. Mosse

    Mosse Gearhead

    Ruisku / Kaasari paine ei vaikuta pumppuun. pumppu ei "näe" tätä painetta, vaan painaa paineen säädintä vastaan. Merkkaavaa on polttoaineen kulutus. EDIT: Tai eihän se noin mee, jos kaasarilla on paluu linja, eli paineen säädin vuotaa kaiken paineen yli 5-7psi takaisin tankkiin. Tässä pumpun tuotto vaan lisääntyy, mutta riippuu varmaan pumpun mallista, rasittuuko se vähemmän vai enemmän, jos paine 40 psi / 7 psi?


    Ajattelin hommata tuollaisen, ja säätää kierrokset n. 3500, ja bypass WOT kytkimellä, koska sellainen sattuu olemaan...

    Onko tällaisesta järjestelystö kokemuksia? Pumppuna A1000, maks tehot 700, ja normi ajossa tietty kulutus jotain 15l luokkaa matkaajossa.
     
    Muokattu: 7.12.2018 klo 14:01
  12. shr1

    shr1 3rd gear

    Siltä tuo vaikuttaa. En oo omassani tohon ruuviin koskenu...
     

Kerro tästä muillekin!