fusible link kärtsähti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Rahikainen, 8.8.2006.

  1. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    No, pääsi tuommoinen fusible link antamaan savut. Mikäs tommosen yleensä käräyttää? Tuskin nyt sentään vanhuuttaan. Tämä fusible link tulee latausmittarilta starttireleelle ja se kärysi just ennen relettä. Auto tosiaan 65 Fury ja sähköt osittain itseväännetyt, mutta alkuperäisen mallin mukaan. Pitäis päästä ajammaan. 8)
     
  2. gomopar

    gomopar Gearhead

    Onkohan siellä sähköissä joku vika mikä sen sulakkeen poltti?
    Vaiko oliko se itseaiheutettu :odroll: :poff:
    Sulakkeen koosta ei ole tietova mutta eiköhän siitä mene kaikki laturin virta läpi notta kait se on ainakin 60A ellei enempi. Sen voi korvata erillisellä isolla sulakkeella tai jos rohkeutta riittää niin vetää siihen suoran johdon, olikohan se muistaakseni vähintään 6 neliöistä tai enemmän.
    Mä oon vetänyt noissa 16 neliön johdon suoraan laturilta akulle jättänyt sen laturilta ampeerimittarille menevän johdon kytkemättä. A -mittari ei toimi mutta lataus paranee. Noissa vanhuksissa kun alkaa olla ehtoopuolella kaikki liitokset ja niissä tahtoo tulla melkoisia jännitehäviöitä. Erityisesti ne liitokset siinä tuliseinän läpiviennissä.
    Samalla voi vetää myös sen 'Fusible link johdon starttireleen sijasta suoraan akulle niin siinä jää heti kaksi liitosta pois välistä (starttirele ja starttisolenoidi).

    Tästä voi olla isosti apua :D
    http://www.mymopar.com/wiringdiagrams.htm
     
  3. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Juu pitää katella nuita. Saattaa siellä olla joku vähän oikarissa kun laitoin ennen kärähtämisiä päävirrat päälle kuului semmonen kiva räsäys. Mutta ei muuta kuin koijjaamaan, tuttua puuhaa.. :rotfl:
     
  4. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Löytyihän se vika, venat säätelin ennen kärähdystä ja laitoin venakopan hieman huolimattomasti paikoilleen ja laturilta mittarille menevä piuha oli jäänyt venakopan alle. Johto kutakuinkin sulanut kopan alta ja kopassa musta jälki. Kait se tuosta sitten johtui. Onneksi taitaa selvitä parin piuhan uusimisella. :D
     
  5. gomopar

    gomopar Gearhead

    Siis oli itseaiheutettu :lol: :rotfl: :poff:
    No onnesta ei palanut hieno vaunu :D
     
  6. kippis

    kippis Gearhead

    uusia fusible linkkejä on ainakin huuto.netissä ollut myynnissä... lutikka tais olla kaverin nimi. klassikkoautojen varaosat.
     
  7. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Pittääpä samalla päivitellä sähköjä muutenkin, kutistesukka-kauppaan mars! Suomisen Teppo taitaa huuto netissä ilimotella.
     
  8. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Jaa, mutta mikä olisikaan sopiva sulakekoko, jos tuon fusible linkin korvaisi sellaisella? Laturi on joku boschilainen kiisseli volvosta napattu.
     
  9. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Nyt pelaa. 20 ampeerinen sulake tuntuis riittävän.
     

Kerro tästä muillekin!