Future is now old man.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Fuselage, 31.7.2024.

  1. Peter Ashington

    Peter Ashington 2nd gear

    Eli kun se kiisseli oli päässy sieltä tanskan rajalta sinne müncheniin, niin sä olisit puolimatkasta kääntyny takas tanskan rajalle, et pääsee kotio lataan lisää. Diiseli tulee sieltä samalla rahalla takasin, mut sulta puuttuu sielä toisessa päässä se kotilataus mahdollisuus. Tai no hitostako minä tiedän missä kaikkialla sulla on koteja

    Niin ja vielä jos tarkkoja ollaan, ni ei tuon sinunkaan mainitsemas reittivaihtoehdon jälkeen tarvitse tiguan miehen fillaria kaivaa, kun on vielä parilitraa tavaraa tankissa. Sen kus ajelee huoltsikalle tankkaamaan
     
    Muokattu: 28.1.2025
    Swinger, Zejk1 ja -71 MoPar tykkäävät tästä.
  2. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Peeaa tykkää tästä.
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Jos nyt luet mitä kirjoitin, niin huomasit että toinen laskelma oli ilman kotilatausta. Ja siitä huolimatta hintaero oli selvä.
    Jos ajat vuosittain vaikka sen 40 000km, summa alkaa olla jo merkittävä. Ja kun meillä useimmilla valtaosa ajoista on jotain muuta kuin pelkkiä 1000km ajoja, tienpäällä tarvittavien latausten osuus sen kuin pienenee, kotilataus/hidaslatausten osuus kasvaa. Ei kait tuo nyt niin vaikea ole ymmärtää ilman että joku sen valmiiksi laskee?
     
    P. Thornton ja kerkko tykkäävät tästä.
  4. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    Esimerkkihän oli Saksasta jonka markkinat varmaankin vaikuttaa autovalmistajien päätöksiin ehkä jossain määrin, tänne myytävät autot ei paljon taida vaikuttaa? Eli lobbaus taitaa olla jo aloitettu Amerikan nykymenoa mukailemaan;)
     
  5. Peter Ashington

    Peter Ashington 2nd gear

    Huomaatko mihin viestiisi vastasin. En kyseenalaistanut sun laskelmia missään kohtaa vaan tuohon viestiisi millä ei ole mitään tekemistä tuon kyseisen testin kanssa, kun siinä ei päädytä kotio ja toiseksi diisseliä oli vielä tankissa. Kirjoituksessani ei siis ollut asiavirheitä niin kuin sinun provoilussasi
     
    Muokattu: 29.1.2025
    Swinger tykkää tästä.
  6. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

  7. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Kyllähän noin iso tankki nostaa kulutusta. Painaa täytenä pirusti
     
  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tuossa lainaukset, aikajärjestyksessä. Ihmettelet vielä, miksi oletan ettet lukenut kunnolla mitä alkujaan kirjoitin. Viimeisessä väitit ettet kyseenalaistanut laskelmiani vaikka tuossa ylemmässä selvästi annat ymmärtää ettet tajunnut vaihtoehtoisen laskelman olleen ilman kotilatausta.
     
  9. Peter Ashington

    Peter Ashington 2nd gear

    Lues nyt kerran vielä mitä itse kirjoitit ja mihin vastasin
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    HS:ssa oli tänään juttu sähkisten retkiajosta. Perilletulot haarukassa 12-15 tuntia sisältäen kaiken. Ja seassa joku käytetympikin sähköauto.
     
  11. Concarne

    Concarne Gearhead

    En ajaisi tuhatta kilometriä bensa-autolla noin nopeasti kuin nuo nopeimmat. Onhan se hyvä että auto pakottaa pitämään taukoja jos ei kuski itse tajua. Siitä voi sitten olla jotain mieltä jos vain pakottaminen toimii.
     
  12. impala67

    impala67 Double Gearhead

    oli muutes typerä juttu, kun printtileihdessä viitattiin taulukkoon- jota ei lehteen oltu lainkaan viitsitty laittaa, vain älyttömän kokoinen puolensivun valokuva tesloista parkkiksella. muutenkin melko epätieteellinen koe. noh, todisti että sähköautot sopii vain arkipyörimiseen lähimökkimatkoille, kun tavis sähköautoilussa menee vähintään 12h tommoseen 750km matkaan, jonka kaikilla oikeilla autoilla pääsee yhdellä tankkauksella ja helposti alle 10 tunnissa.

    huvittavaa kauhistelua että "hui kuinka pitkä matka pakkohan tässä on aina pysähdellä monta kertaa". kyllä yks kusitauko riittää vallan hyvin tommoselle pätkälle vaikka millä arkiskoodallakin, ellei kyydissä ole pelkkiä vanhoja tätejä tai ryyppyremmiä.
     
    Muokattu: 4.2.2025 klo 08:46
  13. Concarne

    Concarne Gearhead

    Kukahan todistaisi tämän minulle kun omat elävän elämän käyttökokemukset ei tue tätä ollenkaan. Kohta käy vielä niin, että menen vaihtamaan hölmöyspäissäni tuon sähköauton uuteen kun en vaan löydä siitä mitään käyttöön liittyvää vikaa.

    Ei riitä jos välittää omasta terveydestään ja sen lisäksi vielä liikenneturvallisuudesta. Ei minulla ainakaan ole pätevyyttä kyseenalaistaa asiantuntijoiden näkemystä näihin asioihin ja on ollut tapana uskoa kun viisaammat neuvoo. Ammattikuskeillekin on määrätty tietyt lepotauot ja siihen on syynsä.
     
    kerkko ja Isamu tykkäävät tästä.
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    juu ei kiitos -en halua alkaa vänkäämään kommenttien pilkuista. onnea valitsemallanne tiellä.
     
  15. Alkaa se Muskin härväys näkyä ainakin jossain:

    Teslan myynti rojahti Saksassa

    Autot|Teslan myynnin raju lasku nähtiin seurauksena siitä, että yhtiön toimitusjohtaja Elon Musk on asettunut tukemaan laitaoikeistolaista puoluetta.

    Sähköautojätti Teslan myyntimäärä rojahti Saksassa lähes kahden kolmanneksen laskuun tammikuussa, ilmenee tuoreesta rekisteritilastosta. Tesloja myytiin Euroopan suurimmalla automarkkinalla vain 1 277 kappaletta.

    Myös muiden sähköautomerkkien myynti on viime vuoden aikana laskenut Saksassa sen jälkeen kun hallitus leikkasi hankintatukia. Joulukuussa nähty markkinoiden elpyminen meni kuitenkin Teslalta sivu suun.

    Teslan myynnin raju lasku nähtiin seurauksena siitä, että yhtiön toimitusjohtaja ja suuromistaja Elon Musk on 23. helmikuuta pidettävien liittopäivävaalien alla asettunut tukemaan laitaoikeistolaista AfD-puoluetta.


    Tutkimuslaitos Center Automotive Researchin Saksan-osaston johtaja Ferdinand Dudenhöffer arvioi Muskin toiminnan haittaavan Teslan julkikuvaa vakavasti.
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Saapa nähdä, miten AfD:lle käy Bundestagwahlissa vajaan kolmen viikon päästä ja jatkuuko orastava kumppanuus CDU:n kanssa. Mielenkiintoiset vaalit, ei vain Teslalle?
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    ”NESTEEN pihasta alkaa fltp 1000 -niminen etenemistesti. Täyssähköautoja lähtee minuutin välein tuhannen kilometrin matkalle Oulun ja Rovaniemen kautta Kuusamoon.”
    12 tuntia tuhannen kilsan (ei 750km) reissuun talvikelissä on oikein hyvä suoritus. Ja koska kyseessä on kuitenkin jonkin sortin kisa, tuossa lienee nopeimmat huomioineet kusitauot ja pidättyneet juomasta just edellä ihan oppikirjojen mukaisia määriä. Ikäkin tietty vaikuttaa.
     
    impala67 tykkää tästä.
  18. tapsah

    tapsah 2nd gear


    ei mitään uutta auringon; alla eräs ihmisryhmä boikotoi Fordeja vieläkin koska 30-luvulla Henry sr oli hyvää pataa erään itävaltalaisen taidemaalarin kanssa.
     
  19. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Minä luulen että yksi syy Teslan myynnin laskuun nyt tammikuussa on se että suosituimmasta Y-mallista on facelifti just tulossa, en minä ainakaan ostaisi tässä kohdassa vanhaa mallia.
     
  20. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Kuulemma toiset ostavat niitä samaisesta syystä?
     

Kerro tästä muillekin!