Future is now old man.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Fuselage, 31.7.2024.

  1. tapsah

    tapsah 3rd gear

    ^sitä en tiedä mutta KdF-vaunuja myydään suomessakin ihan hyvällä menestyksellä.
    Ja kaikkihan tietää mistä se kielletty tervehdys on peräisin, itävaltalainen korpraali koitti että tuleeko tuulilasille lämmintä...
     
    kad_boost ja impala67 tykkäävät tästä.
  2. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Niinpä. Kaupankäynti tapahtuu kai länsimaisessa yhteiskunnassa mielikuvilla?
     
  3. fmila tykkää tästä.
  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Jaa, luinpa huolimattomasti, katsoin vain että mäntsälästä kuusamoon ja ihmettelin että eihän se ole kuin 750km... mutta että menivät oulun kautta ja 1000km? siinä tapauksessa 12h alkaa olla normietenemistä !
    Eli OLIN VÄÄRÄSSÄ (huom en ole poliitikko, vaan myönnän tyhmyyteni).

    Tuohan todistaa nimenomaan että sähkömiehetkin pääsevät lasketteleen ilman kohtuuttomia viivästyksiä. Olen siis henk.koht. sitä mieltä, että kaikkien pitäisi päästä kaikilla polttoaineilla ajamaan pitkiäkin matkoja, että hyvä juttu kun latausinfra on kehittynyt- mutta olen huolissani yleistrendistä että bensa-asemat harvinaistuu samaan tahtiin kuin sähköasemat yleistyy. Kohta sitä soppaa haetaan apteekeista kertakäyttöä varten lupa-lomakkeen anomuksilla myönnetty määrä... (kauhuskenaario)
     
    Rautamäki tykkää tästä.
  5. Ai tässäkin on mielenterveys kovilla..:rolleyes:

    Sähköautoilija, unohda toimintamatka-ahdistus – Tässä tulee uusi ahdistuksen aihe

    Kun sähköautojen toimintamatkat ja latausnopeudet ovat saavuttamassa monelta osin riittävän tason, on aika alkaa kärsimään toimintamatka-ahdistuksen sijaan latausahdistuksesta.

    Toimintamatka-ahdistus, englanniksi ”range anxiety” kuvaa tilannetta ja tunnetta, jonka sähköautoilija saattaa kokea ajaessaan pidempää matkaa sähköautolla, tai muilla autoilijoilla tunnetta joka syntyy jo pelkästään tuon asian ajattelusta. Toimintamatka-ahdistusta pystytään hoitamaan riittävän pitkän toimintamatkan omaavalla sähköautolla, mutta ei oikein muulla.

    Nyt autoalan uutisportaali Automotive News kertoo, että toimintamatka-ahdistuksen rinnalle tai joissain tapauksissa sen sijaan on syntymässä myös toinen, vapaasti diagnosoitava tauti, latausahdistus.

    Heinäkuussa 2024 öljy-yhtiö Shellin tekemän tutkimuksen mukaan nimittäin liki 60 prosenttia sähköauton omistajista on valmis matkustamaan aiotulta reitiltä hieman kauemmas, vain saadakseen paremman latauskokemuksen.
     
  6. Concarne

    Concarne Gearhead

    Erikoisesti määritelty. Minusta se toimintamatka-ahdistus näyttää olevan niillä jotka eivät sähköautolla aja.
     
    Catiska ja kerkko tykkäävät tästä.
  7. mcmies

    mcmies Gearhead

    Toimintamatka-ahdistus ja latausahdistus. Maailma alkaa olla valmis.o_O
     
    Swinger, MudMax, FuryIII '71 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Onneks alkaa olla oma elämä enemmän loppusuoralla kuin alussa. Vittu hulluksi tässä varmaan vielä ehtii kyllä tulla.

    ”Heinäkuussa 2024 öljy-yhtiö Shellin tekemän tutkimuksen mukaan nimittäin liki 60 prosenttia sähköauton omistajista on valmis matkustamaan aiotulta reitiltä hieman kauemmas, vain saadakseen paremman latauskokemuksen.”

     
    Peeaa, Swinger ja eeko tykkäävät tästä.
  9. mpower

    mpower Double Gearhead

    HUH! En halua latauskokemuksia!
    Siksi ostankin vain ahdettuja autoja, oli sitten diiseli tai bensa! Diiseli on mieluinen, eläkepapalle sopiva !:D
     
  10. north

    north Gearhead

  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuon voi kääntää omaksi edukseen. Hakee kaupasta 1-2 vuotiaan sähköauton, niin tuo hintavika on jo sulatettu pois. E-Mustangia saa kolmella kympillä, eikä ne ole kovin paljon ajettujakaan.
     
  12. north

    north Gearhead

    No mikäs sen E-mussen hinta on sit kahdenvuoden päästä?
     
  13. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

    No v#tunkaan väliä jos tarvii autoa vaikka kuudeksi vuodeksi. Eihän tuossa Maxuksessakaan vika ole autossa vaan markkinoissa ja niiden asenteissa.
     
  14. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 3rd gear

  15. Concarne

    Concarne Gearhead

    Tämän tyylisiä kommentteja olen kuullut bensapumpulla kun olen käynyt valuttamassa Cadillacin tankkiin 80 litraa 98:ia. Yleensä olen todennut että siltä tuntuisi jos viimeisistään makselisi tai että onhan se kallista jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa.

    Ei tuo arvon alenema mikään kiinalaisten autojen ongelma ole. Eiköhän tuon oman saksalaisen arvosta ole sulanut myös tuon verran ainakin kun laskee talvirengassarjan, jatkotakuun yms. pienet kilkkeet mukaan. Ei yllätä, että uuden auton arvo laskee paljon ja jo sillä hetkellä kun sen ajaa ulos kaupasta. Ei ole tullut seurattua minkä verran vastaavan bensa-auton hinta tippuu nykymarkkinassa.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Koitas kaasuautolla matkailua. Siinä saa tankkausahdistuksia. Sähköä sentään on joka kylässä, mutta kaasuasemia ei läheskään. Kun kaasu loppuu kaukana asemasta, on jäljellä ajelua 9 litran bensasäiliöllä. Sähkärin voi sentään kurvata tuntemattomankin tuvan pihaan ja kysellä olisko myydä muutama kWh.
    Vaikka se puolittuisi jälleen, niin pudotus on vain puolet siitä, mitä oli ensimmäisellä kerralla!
     
    isalmela, Concarne ja kerkko tykkäävät tästä.
  17. Concarne

    Concarne Gearhead

    En pysty minäkään ymmärtämään. Tosin onhan niitä bensan hinnan perässä ajelijoitakin ollut aina. Niin ja onhan sellaisiakin jotka saavat slaagin kun pörssisähköön tulee parin tunnin hintapiikki vaikka se olisi ollut edeltävät puoli vuotta lähes ilmaista. Ehkä tämä on niitä nykyajan MT-ongelmia mitä jatkuvasti mainostetaan.

    Itse kun en julkisia latauksia juurikaan käytä niin kiinnostaisi kyllä tietää mikä se sellainen latauskokemus on minkä perässä kannattaa ajella. Töpseli työnnetään latauspistokkeeseen ja siinä se. Ehkä siinä jotain erotiikkaa sitten joillekin on. Minä en tuosta saa kiksejä.
     
    kerkko tykkää tästä.
  18. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Lisäksi kaasuvehje ei ilmeisesti suunnittele sähköauton tavoin tankkauksiaan eikä tunne tankkauspisteitä euroopanlaajuisesti? Tuo tekee sähköautolla ajamisesta juhlaa. Ilmoittelee itse latauspaikkansa tuntien ne kaikki. Kaiketi sähköautottomille tuntematon ominaisuus?
     
  19. north

    north Gearhead

    [QUOTE
    Vaikka se puolittuisi jälleen, niin pudotus on vain puolet siitä, mitä oli ensimmäisellä kerralla![/QUOTE]
    On se vaan ihanan kallista 2v-15000€€
     
  20. north

    north Gearhead

    Kyllä kun tätä ketjuu lueskelee niin kyl vaan on todella hyvätulosta porukkaa no ei mul muuta.
     
    Swinger ja taunusstyle tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!