G 20 vanin perän lukko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jarona, 14.1.2014.

  1. jarona

    jarona Gearhead

    Ei tunnu toimivan, voiko säätää?
    Jos ei niin mistä kohtuuhinnalla korjaussarja
    tai uusi lukkoyksikkö?
    perä 8.5" kymppipultti.
    Pelkkä öljynvaihto lie turhaa..
    Mitäs muuten öljyä siinä käytän kun korjaan?
    Perä asennettu -87 pickuppiin eikä aukaistu,
    vanin "hanskalokerossa" koodi G80.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Jos nyt kuitenkin alottasit öljynvaihdolla.
    Sinne kuuluu normaali peräöljy, ei siis ls öljy.
    Lukkoperäöljyllä se nimenomaan ei toimi.
    Helppo tapa koittaa paljonko se on kulunut on nostaa perse ilmaan ja kattoa paljonko vetarit liikkuu päittäin.Jos välystä on muutamaa milliä enemmän niin sit se on loppu.
     
  3. jarona

    jarona Gearhead

    Tiedä mitä sinne on aikaisemmin tukittu..
    Mutta että normi 80W-90 öljyä?
    Mitä net puhuu jostain lisäaineesta?
    Eikö kitkapinnat tarvi muuta?
     
  4. ViLU

    ViLU Gearhead

    Samalla kun liruttaa öljyt vekeen niin voi kurkata mitä sieltä perän sisältä löytyy. Eli onko käkikellon roinat varisseet perämurikan pohjalle tms...

    Koskeeko tämä vain tota G80 murikkaa? Nimittäin mulla oli aikoinaan caminon alkuperäsessä posissa (kartiolukko) välystä useita millejä eikä ollut pidon kanssa mitään ongelmia. Perä laukes kyllä aikanaan sitten yhden pikkurattaan halkeamiseen...
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    No sillä ei oo eroa onko kitkalevy vai kartiolukko.Välys kertoo kuluneisuudesta ja se liikavälys rasittaa just pikkurattaita niinkuin sinun yksilössä kävi.
    Se välys myöhästyttää lukon kytkeytymistä ja aiheuttaa shokki iskuja.
    Kitkalukossa jos kitkalevyt on ihan loppu, ei tapahdu kytkeytymistä enää välttämäti ollenkaan ja käkikellokoneiston osaset ottaa liikaa vauhtia ja räjähtää rikki.Sinällään g80 säilyy yleensä ajokunnossa vaikka lukkokoneisto onkin rikki.youtubessa on g80 toiminnasta havainnollistava video.
     
  6. jarona

    jarona Gearhead

    Nonniin, mitäs öljyä suosittelette jos se siitä kiinni ottaa?
    Muutenkin hukassa ehkä öljyissä kun subarussakin
    perä takkuaa kääntäessä, eli siis toisinpäin...
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vetarin liikkuminen kertoo vain paljonko vetarin pää ja/tai c-lukko tai sen ura on kulunut. Lukon kunnosta se ei paljasta yhtään mitään.
     
  8. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Varaosaliikkeet tyrkyttää aina lisäaineellista öljyä tohon perään. Sitä minäkin sinne laitoin. Tiedä enää mitä pitäs, kun aina on se sama eipäs jookos...eiku ohovittu...
     

Kerro tästä muillekin!